הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
PMI

ארגונים מבזבזים בממוצע 122 מיליון דולר על כל פרויקט בהיקף של מיליארד דולר

דו"ח Pulse of the Profession 2016:המחיר הגבוה של ביצועים גרועים מדגים את הצורך לביצוע טוב יותר של ניהול פרויקטים, תוכניות ופורטפוליו

8/2/2016 11:20
פילדלפיה - (BUSINESS WIRE) -דו"ח  Pulse of the Profession  2016 של המכון לניהול פרויקטים (PMI): המחיר הגבוה של ביצועים נמוכים מראה כי ארגונים ברחבי תבל מבזבזים בממוצע 122 מיליון דולר על כל פרויקט בהיקף של מיליארד דולר כתוצאה מפרקטיקה של ניהול פרויקטים גרוע. נתון זה מייצג עליה של 12% יחסית לשנה שעברה. בתוך ההרעה בתוצאות של פרויקטים, הגדלת התחרות, כלכלה לא יציבה ומגמות עולמיות מטרידות נוספות, הדו"ח מזהה מספר דרכים בהם ארגונים יכולים לשפר את ביצועיהם.

ממצאי דו"ח Pulse of the Profession  2016 מראים שארגונים שמיישמים ניהול פרויקטים, תוכניות ופורטפוליו בצורה אפקטיבית ורשמית מבזבזים פי 13 פחות מאשר ארגונים שלא, אולם, הדו"ח גם מראה שמעט ארגונים מאמצים בהצלחה יכולות אלו. הדו"ח מסכם ואומר שעל ארגונים לשים דגש רב יותר על ניהול פרויקטים, אימון ופיתוח, היערכות אסטרטגית ומימוש הטבות. נוסף לכך, הארגונים צריכים להפיק תועלת מחסות של דירקטורים שיכולים לתת תמיכה בדרג ההנהלה הבכירה.

" השנה שוב הדו"ח שלנו Pulse of the Profession  מראה שארגונים אינם מקדישים מספיק תשומת לב ליכולתם להגיע לביצועים בהתאם לאסטרטגיה שלהם. פרויקטים, אפילו כאלה שהינם יוזמות אסטרטגיות של הארגון, נכשלים, וכתוצאה מכך מתבזבזים כספים, משאבים וזמן. זו איננה פרקטיקה עסקית שיכולה להמשיך בצורה קבועה, והגיע הזמן להתמקד במה שחשוב," אמר מארק א. לנגלי הנשיא והמנכ"ל של PMI. " הארגונים חייבים לתת מבט נוסף בניהול פרויקטים כחלק מהיכולת האסטרטגית שמובילה להצלחה."

דו"ח Pulse of the Profession  2016 מציג משוב ותובנות מאת 2,428 מנהלי פרוייקטים מקצועיים, 192 מנהלים בכירים  ו- 282 מנהלי פרויקטים בחברות (PMO) ממגוון תחומים כולל ממשלה, שירותים פיננסיים, מידע טכנולוגי, תקשורת, אנרגיה, תעשיה, בריאות ובניה. הדו"ח כולל גם תובנות משמונה מנהיגים עסקיים ועשרה דירקטורים של פרויקטים ומנהלי פרויקטים. הדו"ח הגלובלי מייצג משובים מצפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ואסיה פסיפיק.

מהאזורים הגיאוגרפים הנכללים בדו"ח, המזרח התיכון דיווח על הבזבוז הממוצע הנמוך ביותר על הוצאות בפרויקטים: 99 מיליון דולר על כל הוצאה של מיליארד דולר. בנגוד לכך ברזיל מדווחת על ממוצע הבזבוז הגבוה ביותר בהוצאה על פרויקטים: 202 מיליון דולר על כל הוצאה של מיליארד דולר. צפון אמריקה נמצאת מתחת לממוצע העולמי עם בזבוז של 119 מיליון דולר על כל הוצאה של מיליארד דולר.

מתוך התחומים שנכללו בדו"ח, לסוכנויות ממשלתיות יש ממוצע נמוך של בזבוז בהוצאה על פרויקטים: 108 מיליון דולר על כל הוצאה של מיליארד דולר. שירותים פיננסיים מדווחים על ממוצע הבזבוז הגבוה ביותר בהוצאה על פרויקטים: 149 מיליון דולר על כל הוצאה של מיליארד דולר.

המלצות

להסתכל מעבר לכישורים הטכניים . ניהול אפקטיבי של פרויקטים ותוכניות מסתמך על שילוב בין כישורים טכניים עם יכולות הובלה כלליות ותכונות עסקיות. רב הארגונים המצליחים מעצימים מנהלים בעלי יכולות מגוונות שיכולים לפקח על מגוון רחב של מטרות אסטרטגיות. ארגונים שמרחיבים את המיקוד בצורה זו רואים עליה של 40% בפרויקטים שמשיגים את המטרות האורגינליות שאליהם התכוון הארגון.

הכרה בחשיבות האסטרטגית של מנהלי  פרויקט כלל ארגוני (EPMO) להערכות הפרויקטים בהתאם לאסטרטגיה . מנהלי פרויקטים הינם בעלי חשיבות רבה בפיקוח על היוזמות האסטרטגיות לרוחב הארגון. קבוצה מיוחדת זו יכולה להוביל לשיפור ניכר בתוצאות העסקיות. ארגונים אשר נערכים יחד עם ה-EPMO למימוש האסטרטגיה מדווחים על עליה של 27% בפרויקטים אשר מסתיימים בהצלחה וירידה של 42% בהיקף החריגות.

הגעה להצלחה עם חסות של המנהלים . למנהלים הנותנים חסות יש מיקום ייחודי המאפשר להתגבר על מכשולים למען תוצאות פרויקט מוצלחות. הם יכולים להבטיח כספים, לפרסם את האסטרטגיות והמטרות ולטפח שיתופיות בתוך הארגון. כתוצאה מכך למעלה מ-80% מהפרויקטים כללו בצורה יעילה מנהלים נותני חסות ויש שיפור של 65% בהצלחת פרויקטים.

בנוסף למעקב אחר מגמות בניהול פרויקטים הדו"ח Pulse of the Profession השנה כולל תובנות מאת מנהלים מובילים, דירקטורי PMO הנותנים את נקודת המבט שלהם מדוע כמות גבוהה  של מטרות פרויקטים לא מושגת. בין הממצאים העיקריים:

דירקטורים וראשי PMO מבינים את ניהול הפרויקטים בצורה שונה . דירקטורים מובילים ומנהלי PMO אינם רואים את הצלחת הארגון והיתרונות של ניהול פרויקטים באותה דרך. הם חלוקים בצורה משמעותית את ראייתם את ביצועי החברה כאשר צריך לעצב מדיניות, יצירת עדיפות במימון פרויקטים, הביצוע האסטרטגי של פרויקטים והכרה בלקחים שניתן ללמוד. פערים נוספים בתפיסה קיימים בין היתרונות של שימוש בניהול פרויקטים רשמי ושיפור בזיהוי סיכונים וניהול, הצלחה בפרויקטים מורכבים, שביעות רצון של לקוחות וההצלחה עם שינויים ארגוניים.

דירקטורים וממנהלי PMO מובילים הינם אופטימיים לגבי העתיד . דירקטורים מובילים ומנהלי PMO מסכימים על חשיבות בשיפור התחרותיות משך שלוש השנים הבאות. שמונה מתוך עשרה דירקטורים מובילים ומנהלי PMO מסכימים שהם ישיגו זאת על ידי עיצוב אסטרטגיות המתאימות לשינויים בתנאי השוק, מתן עדיפות למימון יוזמות ופרויקטים הנכונים, ביצוע יוזמות ופרויקטים בצורה שמשרתת את המטרות האסטרטגיות, ושימוש בלקחים מפרויקטים שנכשלו לידוע בעת תכנונים אסטרטגיים.

אודות המכון לניהול פרוייקטים (PMI)

המכון לניהול פרויקטים הינו הארגון המוביל בעולם,  ללא מטרת רווח, בו חברים אנשי מקצוע לפרויקטים, מנהלי תוכניות ופורטפוליו. PMI נוסד ב-1969 ומביא ערך ללמעלה מ-2.9 מיליון אנשי מקצוע העובדים בכמעט כל מדינה בעולם באמצעות תמיכה עולמית ברעיון, שיתוף, הכשרה ומחקר. PMI מקדם קריירות, משפר הצלחות ארגוניות, ומבשיל את מקצוע ניהול הפרויקטים באמצעות אמות מידה מוכרות בכל העולם, תעודות, משאבים, כלי מחקר אקדמיים, פרסומים, קורסי פיתוח עסקי, והזדמנויות לפיתוח רשת של קשרים. כחלק ממשפחת PMI,  ה- Human Systems International -HSI מספקת הערכות ארגוניות ואבני דרך של שירות לעסקים מובילים וממשלות, כאשר ProjectManagement.com ו- ProjectsAtWork.com יוצרות קהילות מקוונות גלובליות שמספקות עוד משאבים, כלים טובים יותר, רשת גדולה ונקודות מבט רחבות.

בקרו אותנו ב-www.PMI.org, www.facebook.com/PMInstitute, ובטוויטר ב-@PMInstitute.

המקור: Project Management Institute -PMI

לצפייה בהודעה בשפת המקור באינטרנט

http://www.businesswire.com/news/home/20160204006252/en

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Project Management Institute (PMI)
Karen Flanagan, +1 610-356-4600 x1092
Karen.Flanagan@pmi.org