הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire

ארגון ידידי יצחק רבין באמריקה חובר לאוניברסיטה העברית ליצירת מלגת יצחק רבין לתואר שני ושלישי בלימודי דמוקרטיה

מלגה ראשונה מסוגה תעזור ליצור דור חדש של מדינאים ברוחו של יצחק רבין

1/11/2015 10:00
ניו יורק—(BUSINESS WIRE)—ארגון ידידי יצחק רבין באמריקה (AFYR) הודיע היום רשמית על שותפות עם האוניברסיטה העברית בירושלים, האוניברסיטה המובילה בישראל, ביצירת מלגת יצחק רבין לתואר שני ושלישי בלימודי דמוקרטיה במחלקה למדע המדינה. המלגה - עבורה נאספו תרומות בערב גאלה שנערך ב-13 באוקטובר בבוסטון בנוכחות ראש העיר בוסטון, מר מרטין ג'יי. וולש, כמו גם בפעילויות התרמה אחרות שנערכו במהלך  2015 – תוענק בתחילת השנה הבאה.

"בעוד יום השנה ה-20 להתנקשות ביצחק רבין מתקרב, אנו שמחים להכריז שנתמוך ביוזמות חדשות המשקפות את מורשת ראש הממשלה המנוח," הסביר סטוארט דווידסון, יו"ר AFYR. "רבין הקצה משאבים חסרי תקדים לחינוך והאמין בכל מאודו בישראל דמוקרטית. מלגת יצחק רבין לתואר שני ושלישי בלימודי דמוקרטיה באוניברסיטה העברית היא הדרך המושלמת לתמיכה במורשתו של רבין. אנחנו מאמינים שהתכנית תסייע רבות לקידום הדמוקרטיה ובעיצוב מנהיגי העתיד של ישראל."

במהלך העשור האחרון תרם ארגון AFYR מעל ל-17 מיליון דולר להשלמת בניית מרכז יצחק רבין והמוזיאון הישראלי שלו בתל אביב. כעת, משהושלמה בניית המרכז והוא פעיל ומשגשג, שמח ארגון ה-AFYR לקדם את מורשת יצחק רבין על ידי תמיכה במלגה ראשונה זו במוסד הלימודים הישראלי המצטיין להשכלה גבוהה.

"עברו כמעט 20 שנים מאז רבין נרצח. המורשת שלו תמשיך לשגשג רק אם נלמד את צעירי ישראל דמוקרטיה," אמר פרופ' ראובן חזן, ראש מחלקת מדע המדינה באוניברסיטה העברית. "אין מחלוקת על החותם שהשאיר רבין על ישראל בכלל ועל יסודותיה הדמוקרטיים בפרט. אנחנו גאים להציע לסטודנטים שלנו מלגה תחת שמו בלימודי דמוקרטיה לתואר שני ושלישי ומצפים לקראת הענקת המלגה בתחילת 2016."

האוניברסיטה העברית, שיש הרואים בה "הרווארד של המזרח התיכון", מדורגת בין האוניברסיטאות הטובות בעולם. במהלך השנה האקדמית 2012-2013 השיקה האוניברסיטה את "התכנית ללימודי תואר שני ושלישי מתקדמים (AGSP)" כדי לספק תכנית לימודים לקבוצה מצומצמת של סטודנטים למדע המדינה במטרה לטפח חשיבה ביקורתית ולעודד מחקר אקדמי אנליטי. מענקי מלגות הם חיוניים להצלחת התכנית ומלגה זו תסייע להעביר הלאה את ערכי מורשת רבין.

"אבי ראה בחינוך ערך עליון והאמין שיש לחינוך תפקיד מפתח בעתיד המדינה בעיצוב ובשמירת הצביון הדמוקרטי שלה," הסביר יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח. "עשרים שנה אחרי ההתנקשות באבי, נותר רק לקוות שמורשתו תמשיך להשפיע על מנהיגי הדורות הבאים."

למידע נוסף על אודות ארגון ידידי יצחק רבין באמריקה בקרו באתר www.friendsofrabin.org  עקבו אחרינו בפייסבוק (facebook.com/AmericanFriendsofRabin) או בטוויטר ((@FriendsofRabin.

אודות ארגון ידידי יצחק רבין באמריקה (AFYR)

השנה מציינים את יום השנה ה-20 להירצחו של יצחק רבין, ראש הממשלה המנוח של ישראל. ארגון ידידי יצחק רבין באמריקה, לשעבר 'ידידי מרכז יצחק רבין באמריקה', הוא ארגון ללא מטרות רווח (501/c/3) היושב בעיר ניו יורק. AFYR מספק תמיכה לתוכניות חינוך על מורשתו של רבין ויוזמות נלוות.

אודות האוניברסיטה העברית בירושלים

האוניברסיטה העברית בירושלים היא מוסד המחקר האקדמי המוביל בישראל, המשמש כמנוע צמיחה לאומה ומנוע מחקר לעולם. סגל של 1,100 איש מלמד 23,000 תלמידים מ-84 מדינות. האוניברסיטה אחראית לשליש מן המחקר האזרחי בישראל ומדורגת במקום ה-12 בעולם בבקשות לרישומי פטנט ופיתוח מסחרי של ביוטכנולוגיה. מאז 2002 זכו חברי סגל ובוגרים של האוניברסיטה בשמונה פרסי נובל ובמדליית פילדס אחת. לאוניברסיטה 238 הסכמים אקדמיים עם מוסדות מחקר ואקדמיה ב-43 מדינות ו-78 מענקי מחקר תחרותיים ממועצת המחקר האירופית (ERC) מאז 2007, בהיקף של מעל ל-141 מיליון דולר. האוניברסיטה, שבה יש שבע פקולטות המוקדשות לכל היבטי המדע, מדעי החברה ומדעי הרוח, מוכרת ברחבי העולם כבעלת מומחיות מיוחדת בתחומי הננו-מדע, פיתוח תרופות, פיסיקה, כימיה, מדעי המחשב ותעשיית החקלאות. למידע נוסף על אודות האוניברסיטה העברית, בקרו באתר http://new.huji.ac.il/en.

מקור: American Friends of Yitzhak Rabin

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
For American Friends of Yitzhak Rabin
Jeanne Hoffa, 949-233-5372
Jeanne@coastprgroup.com