הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Nike

חברת NIKE מודיעה על שינויים אסטרטגיים בהנהלה

נשיא המותג צ'רלי דנסון יפרוש בשנת 2014

24/6/2013 12:00
ביוורטון, אורגון --(BUSINESS WIRE)-- חברת   NIKE הודיעה היום כי צ'רלי דנסון, נשיא מותג NIKE מאז שנת 2006 ובעל ותק של 34 שנים במותג, יפרוש בינואר 2014. במקביל להחלטתו של דנסון לפרוש, מודיעה החברה גם על שינויים אסטרטגיים בצוות של ההנהלה הבכירה, כחלק מהאסטרטגיה הארגונית ארוכת הטווח של החברה להתאמה של הפעילות העסקית וקידום מתמשך של הצמיחה. השינויים משקפים את הדגש ששמה החברה על הצרכנים באמצעות האצה של החדשנות, שיפור העיצוב, התאמת המוצר ומצוינות מסחרית, אופטימיזציה של האסטרטגיות השיווקיות וחידוד של הדגש על שרשרת האספקה ויכולות הייצור.

החל מ-1 ביולי 2013 ישמש טרוור אדוארדס, כיום סגן נשיא בכיר לניהול מותג וקטגוריה, כנשיא החדש של מותג NIKE וינהל את כל היחידות העסקיות של הקטגוריות והאזורים הגיאוגרפיים, את מותג Jordan, את Action Sports כולל Hurley International LLC, את Digital Sport ואת ניהול המותג ברחבי העולם. הצוות שידווח לאדוארדס יאורגן בצורה אופטימלית לשווקים המשולבים ויכלול כעת גם את הסיטונאות של NIKE, הקמעונאות והפעילויות של הסחר האלקטרוני.

אריק ספרנק, המכהן כיום כסגן נשיא בכיר למסחור ומוצר, ימונה כמנכ"ל NIKE וינהל את כל הייצור, המיקור, המיחשוב והרכש של החברה. במסגרת תפקידו יוסיף ספרנק לפקח על המאמצים של החברה לקידום החדשנות בשרשרת האספקה. הנס ון אלביק יוסיף לכהן כסגן נשיא בכיר לפעילות עולמית וטכנולוגיה וידווח לספרנק.

ג'יאן ג'קסון, המכהנת כיום כנשיאה לשיווק ישיר לצרכן, תמונה כנשיאה למוצר ומסחור, ותנהל את מנועי המוצרים של NIKE ואת המסחור. ג'קסון תופקד על קידום האסטרטגיה ליצירה של כל מוצרי ההנעלה, האופנה והציוד של החברה ותנהל את מסחור המוצרים בשוק העולמי.

ד"ר תומס קלרק, המכהן כיום כנשיא לפיתוח עסקים חדשים, ימונה כנשיא לחדשנות. הוא ינהל את צוותי Advanced Product Innovation ואת צוות Advanced Product Innovation (SB&I). האנה ג'ונס תוסיף לכהן כסגנית נשיא של SB&I, תדווח לקלרק ותוסיף לדווח לפרקר בענייני מדיניות הקשורים לקיימות ושיטות לכוח אדם.

אדוארדס, ספרנק, ג'קסון וקלרק ידווחו ישירות למרק פרקר, הנשיא והמנכ"ל של חברת NIKE, לצד המנהלים שמדווחים כבר היום לפרקר ובהם הילארי קריין שמונתה כסגנית נשיא בכירה, מנהלת אדמיניסטרטיבית ראשית ויועצת משפטית ראשית; דון בלייר, סגן נשיא בכיר ומנהל כספים ראשי; דייוויד איירה, סגן נשיא עולמי בכיר למשאבי אנוש; ג'ון סלשר, סגן נשיא עולמי בכיר לשיווק ספורט; ג'ים קלהאן, נשיא ומנכ"ל של Converse; ג'ון הוק, סגן נשיא עולמי לעיצוב; וטינקר הטפילד, סגן נשיא של Creative Concepts.

"התרומה של צ'רלי לחברת NIKE עמוקה ומשמעותית. הוא סייע לבסס את המותג ברחבי העולם. עבדתי עמו במשך יותר מ-30 שנים ואתגעגע אליו" אמר פרקר. "מיסדנו אסטרטגיית חילופים קפדנית וגיבשנו צוות הנהלה בכיר מנוסה וממוקד בצרכן, עם ידע, בקיאות והבנה של המותג כנדרש להמשך צמיחה בת קיימא וארוכת טווח של חברת NIKE"*.

עד לפרישתו בינואר 2014 יפעל דנסון בשיתוף הדוק עם פרקר על מנת לסייע בניהול המעבר.

שינויים נוספים בהנהלה

החברה הודיעה על מספר שינויים נוספים בהנהלה הבכירה.

גארי דה-סטפנו, נשיא Global Operations, החליט לפרוש לאחר 31 שנים בחברה. פרישתו תיכנס לתוקף ב-29 ביולי 2013. החל מ-1 ביולי ישמש אליוט היל, סגן נשיא ומנהל כללי לצפון אמריקה, כנשיא לאזורים גיאוגרפיים ומכירות. ג'יימי מרטין, סגנית נשיא ומנהלת כללית של Global Running, תמונה כסגנית נשיא ומנהלת כללית של Global Categories. NIKE Golf תדווח כעת למרטין. כריסטיאנה שי, סגנית נשיא לסחר אלקטרוני, תמונה כנשיאה לשיווק ישיר לצרכן, ותנהל את חטיבות הקמעונאות והסחר האלקטרוני של NIKE. היל, מרטין ושי ידווחו ישירות לאדוארדס.

"אני מבקש להודות לגארי על המנהיגות, ובמיוחד על התפקיד החשוב שמילא בהקמת המבנה הגיאוגרפי שלנו ברחבי העולם ועל המסירות שלו לחברה. אנו מעריכים מאוד את התרומה שלו ואת התפקיד שמילא בפיתוח הדור הבא של המנהלים בחברת NIKE" אמר פרקר.

לאחר שהיל ימשיך לתפקיד הבא שלו, ימונה ג'ואקין הידלגו, סגן נשיא ומנהל בכיר לשווקים מתפתחים, לתפקיד סגן נשיא ומנהל בכיר לצפון אמריקה, ואילו רולנד וולפרם, סגן נשיא ומנהל כללי של NIKE Football, ימונה לתפקיד סגן נשיא ומנהל כללי לשווקים מתפתחים. וולפרם והידלגו ידווחו להיל.

לאחר שמרטין תמשיך לתפקיד הבא שלה, ימונה פטריק שיהפר, סגן נשיא עולמי להנעלה במותג Converse, כסגן נשיא של NIKE Running. דרמוט קלירי, סגן נשיא ומנהל כללי של NIKE Sportswear, ימונה כסגן נשיא ומנהל כללי של NIKE Football. דירק-ז'אן ואן המרן, סגן נשיא של NIKE Sportswear במערב אירופה, ימונה כסגן נשיא ומנהל כללי של NIKE Sportswear. שיהפר, ואן המרן וקלירי ידווחו למרטין.

אודות חברת NIKE

חברת NIKE, שמשרדיה הראשיים שוכנים סמוך לביוורטון, אורגון, מובילה בעולם בעיצוב, שיווק והפצה של מוצרי הנעלה, הלבשה, ציוד ואביזרי ספורט מקוריים, למגוון רחב של פעילויות ספורט וכושר. על חברות הבת בבעלות מלאה של NIKE נמנות חברת Converse, אשר מעצבת, משווקת ומפיצה מוצרי הנעלה, אופנה ואביזרים לאורח חיים ספורטיבי; וחברת Hurley International אשר מעצבת, משווקת ומפיצה מוצרי הנעלה, אופנה ואביזרים לגלישה ואורח חיים צעיר. פרטים נוספים באתר האינטרנט שבכתובת www.nikeinc.com, עקבו אחרינו לפי הסימול @Nike.

* הפסקאות שסומנו מכילות הצהרות ביחס לעתיד אשר כרוכות בסיכונים וחוסר ודאות שבשלהן עשויות התוצאות בפועל להיות שונות באופן משמעותי. הגורמים לסיכונים ולחוסר הוודאות מפורטים בדוחות התקופתיים שמגישה חברת NIKE לרשות לניירות ערך של ארצות הברית (SEC), גם כ-Forms 8-K, 10-Q ו-10-K. חלק מההצהרות ביחס לעתיד בהודעה זו לעיתונות מתייחסות לשינויים בהזמנות עתידיות, שאינם מעידים בהכרח על שינויים בהכנסות הכוללות לתקופות הרלוונטיות, בשל שילוב של הזמנות עתידיות והזמנות שנעשות "בבת אחת", תנודות בשערי חליפין, ביטולי הזמנות, הנחות והחזרים, שבהם עשויים לחול שינויים משמעותיים מדי רבעון, ומשום שחלק גדול מהפעילויות העסקיות אינן מדווחות על הזמנות עתידיות.

המקור: חברת NIKE

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת NIKE

מדיה:
קלי לאונרד,
503-671-6171

או
משקיעים:
קלי הול,
503-532-3793