הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
UNESCO

התבגרות מינית אינה בעיה שיש לפתור: העצמת נערות להצלחה בבית הספר

נמצא כי זהות וביטחון עצמי נפגעים בתקופה טרנספורמטיבית זו

16/3/2014 12:00
 

פריז וניו יורק--(BUSINESS WIRE)-- אונסק"ו והמותג ®Always של פרוקטר אנד גמבל השיקו את הפרסום הראשון של הנחיות המדיניות והפעולה לחינוך המיני ולחינוך להיגיינה בזמן המחזור החודשי, באו"ם בניו יורק ב-13 במרץ. ההשקה נעשתה במקביל לאסיפה השנתית של נציבות האו"ם לקידום מעמד הנשים.

חינוך מיני וחינוך להיגיינה בזמן המחזור החודשי, הפרסום התשיעי במספר בסדרת הפרסומים של אונסק"ו בנושא מדיניות ופעולה נכונה בחינוך לבריאות, מבקש לעזור למיליוני נערות להתגבר על הבורות ועל רגשות הבושה. ההתבגרות המינית היא זמן של שינוי עבור כל בני ובנות הנוער, אך הוא מאתגר במיוחד עבור נערות הבאות במבוכה לנוכח השינויים המתחוללים בגופן, מבוכה העלולה להפוך למכשול מרכזי בחינוכן. נערות רבות אינן מקבלות את ההדרכה המתאימה לקראת קבלת המחזור החודשי. למעשה, בחלקים מסויימים של העולם, שתיים מתוך שלוש נערות דיווחו שלא היה להן כל ידע מוקדם על הקורה להן כאשר החלו לקבל את המחזור החודשי. לבורות זו עלולות להיות השפעות שליליות רבות על ההתפתחותן הפיסית והרגשית, העשויות להוביל לירידה בבטחון העצמי ולהתדרדרות בלימודים.

על פי מספר מחקרים, כגון המחקר של אוניברסיטת אוקספורד בגאנה*, 95% מן הנערות דיווחו כי הפסידו לפעמים ימי לימודים בגין המחזור החודשי; ומחקר באתיופיה ** הראה כי 39% מן הנערות דיווחו על התדרדרות בלימודים שנבעה מאותה הסיבה. לעתים קרובות תורם גם המחסור במתקני שירותים נאותים בבית הספר, בשילוב עם פחד ומבוכה, להתרחקותן מהחינוך בתקופה קריטית זו בחייהן.

"לנערות החוששות ללכת לבית הספר בזמן המחזור החודשי סיכוי קטן יותר להפוך לנשים מועצמות באופן מלא", טוענת אירינה בוקובה, מזכ"ל אונסק"ו. "פרסום זה הוא צעד חשוב בגיוס התמיכה העולמית ההכרחית לשוויון מגדרי בחינוך. עלינו לגייס אנשי חינוך, קובעי מדיניות, ארגונים לא ממשלתיים ואת המגזר הפרטי כדי לתמוך בחינוך המיני ובחינוך להיגיינה נשית, מרכיב הכרחי במאמצים להשגת שוויון בין המינים וגישה לחינוך טוב לכל התלמידים".

"כחמישים מיליון נערות מתחילות את התבגרותן המינית מדי שנה. זהו שלב קריטי בחיי הנערה בו היא רוכשת את הכלים הבסיסיים להיגיינה הנשית, מפתחת הערכה עצמית ובונה ביטחון עצמי", אמר אדגר סנדובל, סגן נשיא מוצרים נשיים גלובליים, פרוקטר אנד גמבל. "אנו מאמינים שנערה אינה אמורה לאבד את בטחונה העצמי בתקופת ההתבגרות המינית. מותג ®Always פעיל מזה 30 שנה במתן חינוך מיני למיליוני צעירים וצעירות ברחבי העולם. שותפות זו עם אונסק"ו מאפשרת לנו להרחיב את ההשפעה המשמעותית שיש לנו על חייהן של נערות צעירות היום, שהן הנשים של מחר."

הפרסום מזהה דרכים בהן כל השותפים יכולים לעבוד יחדיו על נושא החינוך המיני והחינוך להיגיינה נשית כבר בבית הספר היסודי. הוא גם מספק המלצות ברורות לפעולות הנדרשות על מנת להסיר את הסטיגמה הסובבת סביב המחזור החודשי ומציע הזדמנויות לכל הנערות לגדול ולהפוך לנשים מועצמות.

הפרסום הופק כחלק מהשותפות שהוקמה בשנת 2011 בין אונסק"ו למותג ®Always של פרוקטר וגמבל על מנת לשתף פעולה למען קידום העצמת נערות ונשים צעירות.

* סקוט ל., דופסון ס., מונטגומרי פ., דולן ס. וריוס ס. (טיוטה 2009) השפעת מתן תחבושות היגייניות לנערות עניות באפריקה. אוניברסיטת אוקספורד

** אברה י. (2004) וסת, בעיות הנוסעות מן המחזור החודשי ומנהגים בקרב בנות תיכון בגיל ההתבגרות באדיס אבבה. תזה לתואר שני

אודות פרוקטר אנד גמבל

חברת פרוקטר אנד גמבל ומותגיה משרתים כ-4.8 מיליארד איש ברחבי העולם. החברה היא בעלת אחד מתיקי המוצרים החזקים ביותר ובו מותגים מובילים, איכותיים ואמינים בכללם  Ace®,  Always®, Ambipur ®, Ariel ®, Bounty ®, Charmin ®, Crest ®, Dawn ®, Downy ®, Duracell ®, Fairy ®, Febreze ® , Fusion ®, Gain ®, Gillette ®, Head & Shoulders ®, Iams ®, Lenor ®, Mach3 ®, Olay ®, Oral-B ®, Pampers ®, Pantene ®, Prestobarba ® , SK -II ®, Tide ® , Vicks ®, Wella ®,ו-Whisper ®. קהילת פרוקטר אנד גמבל פעילה בכ-70 מדינות ברחבי העולם. להתעדכנות בחדשות החברה ולקבלת מידע נוסף על חברת פרוקטר אנד גמבל ומותגיה, ראו: http://www.pg.com

אודות אונסק"ו

אונסק"ו היא סוכנות האו"ם היחידה בעלת המנדט לכיסוי כל היבטי נושא החינוך. עבודתה כוללת התפתחות חינוכית בגן, בבית הספר היסודי, התיכוני והחינוך הגבוה, ובכלל זה חינוך והכשרה טכנית ומקצועית, חינוך בלתי פורמלי והשכלה למבוגרים. אונסק"ו מחויבת לחזון הוליסטי והומניסטי של חינוך איכותי ברחבי העולם, למימוש זכותו של כל אחד ואחת לחינוך, ולאמונה כי חינוך ממלא תפקיד מהותי בהתפתחות האנושית, החברתית והכלכלית. לקבלת מידע נוסף ראו http://www.unesco.org/education ו- http://www.unesco.org/new/health-education

הצטרפו לשידורים החיים מהאו"ם באינטרנט : webTV.UN.org (הקליקו על הודעת מדיניות חינוך לגיל ההתבגרות של אונסק"ו & Always)

לגלריית תמונות/מולטימדיה:


המקור:  Procter & Gamble
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
UNESCO Press Service
Sue Williams
T: +33 1.45.68.17.06
M: +33 (0)6.15.92.93.62
s.william@unesco.org
or
MSL Group
Laurie Masonson
T: 1.646.500.7807
M: 1.917.459.6164
laurie.masonson@mslgroup.com