הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
American Express

אמריקן אקספרס חותמת על הסכם ליצירת מיזם משותף לנסיעות עסקים

קבוצת משקיעים בראשות רשות השקעות של קטאר וקבוצת Certares תשקיע 900 מיליון דולר תמורת 50% מהבעלות במיזם המשותף; אמריקן אקספרס שומרת על נתח של 50% ההשקעה תגביר את יכולת פיתוח המוצרים, הטכנולוגיה ויכולות השירות

19/3/2014 12:00
ניו יורק --(BUSINESS WIRE)-- חברת אמריקן אקספרס (סימול: AXP) הודיעה ​​היום כי חתמה על הסכם ליצירת מיזם משותף עבור מחלקת נסיעות העסקים הגלובלית שלה (Global Business Travel :"GBT"). על פי ההסכם, אמריקן אקספרס תחלוק את הבעלות על המיזם המשותף עם קבוצת משקיעים בראשות Certares. בעסקה המוצעת אמריקן אקספרס תפריד את פעילות GBT אל תוך מבנה החזקות ייעודי שיכלול נכסים והתחייבויות מסוימים המרכיבים את GBT כיום, ותהיה בעלת נתח בעלות של 50% במיזם המשותף לאחר סגירת העסקה. קבוצת המשקיעים תחזיק ב-50% הנותרים בתמורה להשקעה של 900 מיליון דולר במיזם המשותף​​. אמריקן אקספרס הודיעה על כוונתה להצטרף לעסקת המיזם המשותף בספטמבר 2013.

 קבוצת המשקיעים בהובלת Certares כוללת את רשות השקעות של קטאר באמצעות חברת הבת שבבעלותה המלאה קטאר החזקות LLC, קרנות המנוהלות על ידי BlackRock , Certares עצמה ו-Macquarie Capital. לאחר סגירת העסקה ימשיך העסק לפעול תחת המותג "GBT אמריקן אקספרס". אמריקן אקספרס צופה להוציא לפועל הסכמים מסחריים מקיפים בסיוע המיזם המשותף כדי לספק שירות רצוף ותיאום הדוק לטובת לקוחות המשותפים ל- GBT וליחידות העסקיות הנוספות של אמריקן אקספרס כגון יחידת תשלומים גלובליים עסקיים, המנפיקה את כרטיס האמריקן אקספרס לחברות ומספקת פתרונות תשלום עסק לעסק.

 ביל גלן, שכיהן בעבר כנשיא השירותים המסחריים הגלובליים באמריקן אקספרס, יהיה נשיא ומנכ"ל המיזם המשותף. גרג אוהרה, מייסד Certares, ישמש כיו"ר של המיזם המשותף.

 "המיזם המשותף משקף את המחויבות המתמשכת שלנו לעסקי הנסיעות באמצעות הסכם חדש עם קבוצה יוצאת דופן של משקיעים ומשאבים הנחוצים לצמיחת העסקים ולאספקת ערך מוסף ללקוחות הארגוניים שלנו", אמר קנת' שנו, יו"ר ומנכ"ל אמריקן אקספרס. "ביל גלן הוא מנהיג מוכשר בעל ניסיון בניהול יחידות עסקיות גדולות במהלך הקריירה המכובדת שלו באמריקן אקספרס. הוא בנה קשרי לקוחות חזקים ברחבי המגזר העסקי והניסיון שלו הופך אותו לבחירה נהדרת להובלת הפיכת העסק לכזה הממוקד בניצול הזדמנויות צמיחה חדשות".

 הוד מעלתו אחמד אל סייד, מנכ"ל רשות ההשקעות של קטאר, אמר: "אנו מברכים על התנאים המוסכמים ועל הקמת המיזם המשותף עם מר שנו וצוות הניהול שלו, אותם אנו רואים כצוות המכובד והמוכשר בתעשייה. יחידת ה-GBT של אמריקן אקספרס היא עסק עולמי אמיתי בעל יתרונות ברורים לתיק ההשקעות שלנו, החוצה אזורים ומגזרים רבים. אנו מקדמים בברכה את השותפים החדשים שלנו ומצפים למערכה יחסים ארוכה ומוצלחת".

 המיזם המשותף יתבסס על החידושים הטכנולוגיים של GBT שיתמכו ביכולות שירות דיגיטליות ופרמיום, יישומי מובייל, כלי דיווח משופרים ופתרונות ניהולי מסלול, כמו גם על יכולות שירות הלקוחות של אמריקן אקספרס בזכותן קנתה לה שם עולמי. בנוסף לשירותי נסיעות,  GBT תספק גם ניהול פגישות ואירועים ושירותי ייעוץ לכמה מן החברות המוכרות בעולם.

 מר גלן הוסיף: "למיטב ידיעתנו, זו תהיה ההשקעה הגדולה ביותר שנעשתה בחברת ניהול נסיעות. אנו מאמינים שההשקעה תאיץ את הצמיחה שלנו על ידי מימון התקדמות משמעותית בטכנולוגיה, ניתוח עסקי ומצוינות בשירות שיועילו לספקים, לשותפים ולבסיס לקוחותינו הגלובלי. אנו אחראים ליותר מכירות נסיעות עסקיות מכל חברות ניהול נסיעות אחרת, ויוזמות אלו תמצבנה אותנו בעמדה טובה עוד יותר לעזור לרוכשי הנסיעות לנהל את הוצאות הנסיעה ולתמוך בנוסעים שלהם. "

 השלמת עסקת המיזם המשותף כפופה לקבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים ולעמידה בתנאי סגירה מקובלים נוספים. בהנחה שהתנאים הללו יתקיימו, אמריקן אקספרס מתעתדת לסגור את העסקה ברבעון השני של 2014. אמריקן אקספרס מצפה להשקיע חלק ניכר מכל רווח שיעלה מהשלמת העסקה ביוזמות צמיחה.

 ל-GBT מעל 14,000 עובדים והיא בעלת שותפים ב-139 מדינות ברחבי העולם. החברה מציעה רשת מקיפה, שירות וייעוץ אמין ללקוחותיה, שהוצאות נסיעות העסקים שלהם מסתכמות ביותר מ-19 מיליארד דולר.

 מחלקת נסיעות הצרכנים של אמריקן אקספרס, המספקת למחזיקי הכרטיס ולצרכנים אחרים הטבות ושירותים בתחום התיירות, אינה כלולה בעסקת המיזם המשותף.

 בנק ההשקעות UBS ו-Lazard הם היועצים הפיננסיים ו-Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP  הם היועצים המשפטיים לאמריקן אקספרס בעסקה זו.

 קרדיט סוויס הם היועצים הפיננסיים ו-Dechert LLP הם היועצים המשפטיים של קבוצת המשקיעים בראשות   Certaresבעסקה זו. היועצים משפטיים ל-Qatar Holding LLC בעסקה זו הם Linklaters LLP, Ropes & Gray מייעצים ל- BlackRock (מטעם הקרנות המנוהלות) וWillkie Farr & Gallagher LLP ל-Macquarie Capital.

 אודות אמריקן אקספרס

  אמריקן אקספרס היא חברת שירות גלובלית, המספקת ללקוחותיה גישה ואמצעי תשלום לרכישת מוצרים וחוויות מעשירי חיים הבונים הצלחה עסקית. למידע נוסף בקרו באתר החברה בכתובת  americanexpress.com והתחברו אלינו ברשתות החברתיות -facebook.com/americanexpress, foursquare.com/americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress,



 אודות אמריקן אקספרס GBT

 

GBT של אמריקן אקספרס, הממוקמת בצומת הצטלבות עולם העסקים והתיירות, מציעה ללקוחותיה רשת מקיפה, שירות וסיוע אמין העוזרים הן לאנשים והן לעסקים להתקדם. GBT מספקת שירותי נסיעות מובילים, שירותי ייעוץ משולבים, מחקר קנייני, ויכולות פגישות ואירועי קצה לקצה. שירותים חדשניים אלה מאפשרים ללקוחות למטב את התמורה על השקעותיהם בנסיעות ובפגישות. למידע נוסף www.americanexpress.com/businesstravel

 GBT של אמריקן אקספרס משתייכת לאחת מרשתות סוכנויות הנסיעות הגדולות בעולם המחזיקה נציגויות ב-139 מדינות ברחבי העולם.

 הצהרת הסרת חבות

הודעה זו מכילה הצהרות הנוגעות לתחזיות עתידיות המשקפות את ציפיות ההנהלה מאירועי העתיד, תוכניות הפעולה של החברה וביצועיה. תחזיות עתידיות אלה חשופות לסיכונים וחוסר וודאות. המילים "מאמינים", "מצפים", "צופים", "מעריכים", "מתכוונים", "מתכננים", "מבקשים", "עשויים", יכולים", ומילים הדומות להן, הן מילים המסמנות תחזיות עתידיות. הקוראים מוזהרים לא לשים מבטחם באופן שרירותי בתחזיות עתידיות אלה המתייחסות אך ורק למועד בו נוסחו. אמריקן אקספרס אינה מתחייבת לעדכן או לערוך כל הצהרת תחזית עתידית. גורמים העשויים להשפיע על התוצאות בפועל, העשויות להיות שונות מהותית מהמוצהר בתחזיות עתידיות אלה, כוללים בין היתר את הגורמים הבאים: אירועים שישפיעו על סבירות ועל תזמון יצירת המיזם המשותף והשלמת העסקה כגון אישורים רגולטורים ואחרים,  דרישות הייעוץ והביצוע של הסכמים נלווים; יכולתם של המשקיעים לממן את השקעתם במיזם המשותף; אי ודאות ביחס לעיתוי ובהיקף ההכרה ברווח של אמריקן אקספרס כתוצאה מההעסקה, כגון מקרים בהם נכסים מועברים למיזם המשותף, סיכון ועלויות הקשורות לעסקה; הסכום בפועל של כל רווח פוטנציאלי הנובע מהעסקה אותו תחליט אמריקן אקספרס להשקיע ביוזמות צמיחה, אשר יהיה מבוסס בחלקו על הערכת ההנהלה לגבי הזדמנויות תחרותיות; האובדן הפוטנציאלי של לקוחות מרכזיים, ספקים ושותפים עסקיים אחרים; הנחות יסוד הקשורות לעסקה המתבררות כלא מדויקות או לא ממומשות, כגון היכולת של המיזם המשותף להתבסס על החידושים והיכולות של GBT, יכולת המיזם המשותף להאיץ את הצמיחה של עסקי GBT ולספק ערך מוסף ללקוחות העסקיים ויכולתו של המיזם המשותף ושל אמריקן אקספרס לעבוד בתיאום לאחר העסקה, ויכולתו של המיזם המשותף ליצור מקורות השקעה נוספים עבור מוצרים, טכנולוגיה ויכולות השירות לאחר השלמתה המוצלחת של העסקה. תיאור מפורט יותר של הסיכונים ניתן למצוא בדו"ח השנתי של אמריקן אקספרס בטופס 10- K לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2013 ובדיווחי החברה האחרים שהוגשו ל-SEC.

המקור: American Express Company

 לצפייה בהודעה בשפת המקור:

http://www.businesswire.com/news/home/20140317006280/en

 

 

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר

American Express Company
Christine Elliott, 212-640-0622
christine.s.elliott@aexp.com
or
Diana Postemsky, 212-640-9203
diana.c.postemsky@aexp.com