הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
Atlassian

חברת Atlassian רכשה את שירות Bitbucket.org לאירוח קוד במערכת מבוזרת לבקרת גרסאות (DVCS)

שירות Bitbucket מציע מעתה אירוח חופשי של קוד פרטי ואפשרות למספר בלתי מוגבל של מאגרים - פיתרון מושלם לצוותים קטנים וחברות סטרט-אפ

3/10/2010 11:40
סן פרנסיסקו וסידני--(BUSINESS WIRE)-- חברת Atlassian, היוצרת של JIRA, FishEye וכלים נוספים לפיתוח משותף של תוכנה (software development collaboration tools), הודיעה היום כי רכשה את שירות Bitbucket.org. עם למעלה מ-60,000 חשבונות, Bitbucket הוא שירות אירוח מוביל לשיתוף קוד במערכת Mercurial - מערכת מבוזרת לבקרת גרסאות (Distributed Version Control System - DVCS). הרכישה מסמנת פיתוח מורחב ומואץ של שירות Bitbucket וכן את הרחבת התמיכה במערכת DVCSבמוצרי Atlassian.
חברת Atlassian השיקה כבר לפני למעלה משנתיים שירות משלה, לפי דרישה, עבור JIRA, Confluence ו-JIRA Studio, וכיום היא תומכת ביותר מ-36,000 לקוחות של שירות האירוח. 60,000 המשתמשים בשירותBitbucket.org מחזקים את מעמדה של Atlassian כספקית מובילה של כלי פיתוח כתוכנה במתכונת שירות (Software-as-a-Service - SaaS).
"זהו יום גדול עבור שירות Bitbucket ועבור הלקוחות" אמר ג'ספר נוהר, מנכ"לBitbucket.org ואחד ממייסדי השירות. "חברת Atlassian מחויבת לספק ללקוחותינו שירותים מורחבים ולתמוך בכל ההיבטים של המערכת המבוזרת לבקרת גרסאות. לחברת Atlassian רקורד מרשים ומעמדם של המותגים שרכשה החברה בעבר התחזק בשוק".
"לאנשי Bitbucket פילוסופיה ותשוקה דומות מאוד לשלנו - יצירה של כלים נפלאים לפיתוח משותף של תוכנה" אמר מייק קנון-ברוקס, מנכ"ל Atlassian ואחד ממייסדי החברה. "אנו מאמינים שמערכת DVCS היא אחת הטכנולוגיות החשובות ביותר שפותחו עבור מהנדסי תוכנה, ומערכת Mercurial מציעה גמישות רבה ועוצמה גבוהה".
במסגרת הרכישה יוסיפו המייסדים והמפתחים של שירות Bitbucket לעבוד בחברת Atlassian.
מה היא מערכת DVCS?
המערכת המבוזרת לבקרת גרסאות (Distributed Version Control System - DVCS) מסמנת שינוי באופן שבו משתמשים מרבית המפתחים בבקרת גרסאות. מערכת DVCS מבזרת את מאגרי התוכנה ומאפשרת לכל משתמש לעבוד על עותק מלא של מאגר קוד המקור במחשב המקומי שלו. המשתמשים יכולים לעבוד בצורה יעילה גם כשאינם מחוברים לרשת. Mercurial היא מערכת DVCS שאינה תלויה בפלטפורמה מסוימת, בעלת קוד מקור פתוח ברישיון GNU General Public License.
מספר בלתי מוגבל של מאגרים, פרטיים וציבוריים
החל מהיום מוצע ללקוחות Bitbucket מחירון חדש, לפי משתמשים, כולל מספר בלתי מוגבל של מאגרים פרטיים וציבוריים. במסגרת המחירון החדש מוצע נפח אחסון בלתי מוגבל - יתרון חשוב לחברות קטנות וחברות סטרט-אפ שזקוקות למערכת שאפשר להרחיב בהתאם לצמיחה של מסד הקוד. משתמשים קיימים בשירות Bitbucket יכולים לעבור למחירון החדש או להמשיך עם המחירון הקיים במשך 12 חודשים.
כן מוצעות שתי תוכניות לאירוח חופשי של קוד (free code hosting):
- תוכנית חופשית ל-5 משתמשים ואפשרות למספר בלתי מוגבל של מאגרים פרטיים - מתאימה במיוחד לחברות סטרט-אפ וצוותים קטנים.
- אפשרות למספר בלתי מוגבל של מאגרים ומספר בלתי מוגבל של משתמשים - תוכנית חופשית שמיועדת לפרויקטים של קוד מקור פתוח לציבור.
כן מציעה חברת Atlassian, במשך שבוע זה בלבד, תוכנית למאגרים פרטיים ל-10 משתמשים, שעולה בדרך כלל 10 דולרים לחודש, בחינם לשנה ראשונה. המחירון המלא מופיע בכתובת http://bitbucket.org/.
תנופת הצמיחה של Atlassian נמשכת
הרכישה של Bitbucket היא עדות נוספת לתנופה המרשימה של Atlassian, והשירות מצטרף לשורה של מוצרים מובילים שבהם משתמשים מפתחים וצוותי פיתוח ביותר מ-20,000 חברות. חברת Atlassian רווחית מאז הקמתה בשנת 2002, והיקף ההכנסות הוכפל מדי שנה. בחודש אוגוסט 2010 דיווחה Atlassian על השקעה בסכום של 60 מיליון דולרים של ארה"ב מחברת Accel partners (investment from Accel Partners), אשר תשמש גם להרחבה של מערך המוצרים, הן בדרך של מחקר ופיתוח והן בדרך של מיזוגים ורכישות. שירות Bitbucket, אשר מוביל את האימוץ של DVCS Mercurial, הוא תוספת חשובה למערך הכלים שמציעה Atlassian לפיתוח תוכנה ושיתוף. כספקית של כלים למאות אלפי מפתחים, תוסיף Atlassian לתמוך במוצריה במגוון רחב של מערכות לבקרת גרסאות ובהן Subversion, CVS, Perforce, ClearCase, Mercurial ו-Git.
אודות שירות Bitbucket.org
למעלה מ-60,000 משתמשים בחרו בשירות Bitbucket כפלטפורמה מובילה לאירוח פרויקטים במערכת Mercurial. לפרטים נוספים על מערכת DVCS Mercurial ולפתיחת חשבון חינם בשירות Bitbucket: http://bitbucket.org/.
אודות חברת Atlassian
חברת Atlassian מספקת כלים לפיתוח תוכנה ושיתוף אשר מסייעים לצוותים להמציא, לתכנן, ליצור ולהשיק מוצרים נפלאים. למעלה מ-20,000 ארגונים, בכל סדר גודל, משתמשים בכלים של Atlassian למעקב אחר מהדורות, שיתוף ופיתוח תוכנה - כדי לעבוד בצורה חכמה יותר ולספק תוצאות איכותיות במועד. פרטים נוספים אפשר למצוא בכתובת http://atlassian.com.
המקור: חברת Atlassian
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
SSPR
טוני קלר, +1 847-421-1477
tkeller@sspr.com