הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
NIHR

ה-NIHR בבריטניה מודיע על מחקר חלוצי לבדיקת טיפול חדש בתסמונת שגרן

10/12/2014 11:50
לונדון—(BUSINESS WIRE)—המכון הלאומי הבריטי לחקר הבריאות (NIHR) הודיע היום על תחילתו של הניסוי המסחרי הראשון בבריטניה בטיפול חדש בתסמונת שגרן. כחצי מיליון איש בבריטניה חולים במחלה אוטואימונית זו. המחקר, שמומן על ידי חברת נוברטיס, עושה שימוש בשותפויות מחקר תרגומי כדי להביא יחדיו את החוקרים הטובים במדינה בתחום מחלות מפרקים ומחלות דלקתיות קשורות.

המחקר יבחן טיפול נוגדנים חדש בעל פוטנציאל להקלה ושיפור במצבם של חולי תסמונת שגרן, מחלה בה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת בלוטות המפרישות נוזלים דוגמת בלוטות הרוק והדמעות. תסמונת שגרן היא המחלה האוטואימונית השנייה בשכיחותה אחרי דלקת מפרקים שגרונית. יחד עם זאת המחלה נותרה מוכרת ומטופלת פחות והטיפול הזמין היחיד הוא טיפול סימפטומטי כגון דמעות מלאכותיות. כ-90% מהחולים הן נשים.

שותפות המחקר התרגומי של NIHR  מנוהלת בידי משרד ה-NIHR לתשתית מחקר קליני  (NOCRI) ופותחה במיוחד על יד הממשלה כדי לעבוד עם חברות מדעי החיים על פיתוח מוקדם של טיפולים חדשים וחדשניים.

ג'ורג' פרימן, סגן השר למדעי החיים, אמר: "זו דוגמה מצוינת לחלוציות ופיתוח בריטי של טיפול חדש הבא לענות על דרישה אמיתית ולא מסופקת. יצרנו במדינה זו את הסביבה שמעודדת ותומכת בשותפות בין התעשייה, האקדמיה וה-NHS, שהיא חיונית ליצירת מתקן הניסוי שיביא לחולים תרופות טובות יותר ומהר יותר."

מארק סמואלס, מנכ"ל NOCRI, אמר: "הממשלה הקימה את שותפויותה מחקר התרגומי של   NIHR כדי לעבוד בשיתוף פעולה עם חברות על פיתוחם של טיפולים חדשים וחדשניים. הם כבר התקדמו כברת דרך, במיוחד בתחומים בהם אנחנו חסרים טיפולים יעילים. אני שמח מאד שנוברטיס עובדת עם NOCRI ועםNIHR ועושה שימוש במומחיות המחקר ברמה העולמית של NIHR לתמיכה בפיתוח הקליני שלהם."

המחקר מתבצע בראשות ד"ר בן פישר באוניברסיטת בירמינגהם ואוניברסיטת בתי החולים בירמינגהם וכולל ארבעה מרכזי NIHR מומחים נוספים בניוקאסל: King's Health Partners, Queen Mary ו-University College Lond. כל המרכזים מחפשים כיום אחר מטופלים המעוניינים לקחת חלק במחקר.

ד"ר פישר אמר: "תסמונת שגרן יכולה לגרום למצוקה משמעותית אצל חולים וכיום אין לנו טיפול שיכול להתמודד עם המצב הזה באופן משמעותי. על ידי שיתוף פעולה עם כמה ממרכזי המחקר המובילים בבריטניה ועם חברות כמו נוברטיס אנו שואפים להביא טיפולים חדשים וטובים יותר ליישום קליני ולספק לחולים תועלת אמיתית."

1. אודות ה-NIHR

המכון הלאומי הבריטי לחקר הבריאות (NIHR) נוסד בידי משרד הבריאות בשנת 2006 במטרה לשפר את בריאות ורווחת האומה באמצעות מחקר ומחקר טרנספורמטיבי ב-NHS.

2. אודות שותפויות מחקר תרגומי של NIHR

שותפויות המחקר התרגומי של NIHR משלבות בין חוקרים ראשונים במעלה מן המרכזים האקדמיים בבריטניה וממרכזי ה-NHS כדי לתמוך בשיתוף פעולה עם תעשיית מדעי החיים בפיתוח מוקדם ומחקרי של תרופות וטיפולים חדשים.

3. אודות NOCRI

משרד ה-NIHR לתשתית מחקר קליני  (NOCRI)עוזר לממני מחקר ציבורי, פילנתרופי ותעשייתי לעבוד בשיתוף פעולה עם תשתית ה-NIHR על מנת להגדיל את השפעת ההשקעה השנתית של משרד הבריאות בסך 500 מיליון ליש"ט בתשתיות מחקר קליניות. באותה מידה, הוא מבטיח כי מרכזים הנתמכים בידי ה-NIHR, יחידות, מתקנים ורשתות יכולים לעבוד יחד כדי לעזור לכוון את זרם המחקר החדשני לטובת המטופלים.

המקור: NIHR

לצפייה בהודעה בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20141209000000/en

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
NIHR Office for Clinical Research Infrastructure (NOCRI)
Gavin Dallas
+44 7887 457 428
gavin.dallas@nihr.ac.uk