הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
The Foundation for Global Sports Development

נערך טקס הנחת אבן הפינה לאתר ההנצחה החדש לזכר נרצחי אולימפיאדת מינכן

11/11/2015 10:40
לוס אנג'לס—(BUSINESS WIRE)—הקרן לפיתוח הספורט העולמי (GSD) הודיעה היום שטקס הנחת אבן הפינה נערך באתר ההנצחה החדש במינכן, גרמניה, לזכרם של הספורטאים האולימפיים הישראלים שנטבחו בידי מחבלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. סגנית שר החוץ של ישראל, הגב' ציפי חוטובלי, ושגריר ישראל ברפובליקה הפדרלית של גרמניה, מר יעקב הדס-הנדלסמן, נכחו וייצגו את ישראל בטקס.

אתר ההנצחה הייחודי תוכנן להמחיש ולקדם הבנה טובה יותר של האירועים שהתרחשו ב-5 וב-6 בספטמבר 1972, תוך התמקדות מיוחדת בביוגרפיה האישית של כל ספורטאי. אתר ההנצחה ממוקם אסטרטגית בין הכפר האולימפי לאצטדיון האולימפי במינכן וייפתח לציבור בסתיו 2016.

פרויקט ההנצחה הוא יוזמה של משרד החינוך, המדע והתרבות של מדינות בוואריה שהחלה ב-2014. עוד בשלב מוקדם הבטיחו הקרן לפיתוח הספורט העולמי והוועדה האולימפית הבינלאומית את תמיכתן במימון הפרויקט ונותרו מחויבות לו ומעורבות בכל שלבי התכנון שלו. 

"פרויקט הנצחה זה הוא אחת היוזמות החשובות והמשמעותיות ביותר בהן הייתה לי הזכות לקחת חלק," אמר ד"ר סטיבן אונגרליידר, חבר הוועד המנהל ב-GSD . "כחבר במשפחה האולימפית מאז האירועים הטראגיים של אולימפיאדת מינכן 1972, סוף סוף הגיע הזמן להנציח אותם כראוי ואולי להביא לתחושה של סגירת מעגל בקרב משפחות הקורבנות."

"זה היה תהליך לא פשוט מבחינה רגשית וכבוד הוא לנו להשתתף בצעד משמעותי כל כך לקראת החלמה והנצחה," הוסיף דוויד אוליך, חבר הוועד המנהל ב-GSD. "אתר ההנצחה מעורר השראה וקובע תקדים לאופן בו יש לכבד את זכרם של אלו שהקריבו את הקורבן הגדול ביותר."

בעקבות מעורבותה של ה-GSD בפרויקט ההנצחה החליטו בארגון ליצור סרט תיעודי 'מינכן 72' ומעבר' (“Munich ’72 And Beyond”) הסוקר את ההיסטוריה של מינכן, את מתקפת הטרור במהלך המשחקים האולימפיים של 1972 ועד לבניית אתר ההנצחה. 'מינכן 72' ומעבר' ייצא לאקרנים בתחילת השנה הקרובה. למידע נוסף בקרו באתר ה-GSD www.globalsportsdevelopment.org.

אודות הקרן לפיתוח הספורט העולמי (GSD)

הקרן לפיתוח הספורט העולמי (GSD), העובדת עם ארגוני ספורט בינלאומיים, תורמים נדיבים ואתלטים מחויבים, מקדמת את תרבות הספורט, חינוך, משחק הוגן ואתיקה בקרב בני הנוער בעולם. הקרן מעניקה תשומת לב מיוחדת לקבוצות ולקהילות הזקוקות לה במיוחד או לא זוכות לתמיכה מספקת מהתוכניות הקיימות, לרבות נשים, מיעוטים ובני נוער באזורים המועדים לעבריינות. למידע נוסף בקרו ב: www.globalsportsdevelopment.org.

אודות משרד החינוך, המדע והתרבות של מדינות בוואריה

משרד החינוך, המדע והתרבות של מדינות בוואריה (KM) מחזיק את משרדיו במינכן. מאז 2008 השר המכהן הוא לודוויג ספנלה. האחריות של המשרד מתחלקת בין מחלקת החינוך, התרבות, המדע והאמנות. למידע נוסף בקרו באתר www.km.bayern.de.

אודות 'מינכן 72' ומעבר'

מפיקי GSD, ד"ר סטיבן אונגרליידר ודוויד אוליך, חברו לבמאי סטפן קריסמן ולמפיק מייקל קאסיקו כדי לספר את סיפור אתר ההנצחה של מינכן וליצור תיעוד חסר מורא, אלגנטי ובזמן אמת של ההנצחה בימינו. אתרי הנצחה מנציחים את המתים אבל הם גם דורשים מהעבר להמשיך ולהיות נוכח. הסרט התיעודי יסקור את ההיסטוריה של העיר מינכן ויחבר אותה אל ההווה באמצעות ראיונות אינטימיים וגישה אל המעורבים. ארכיטקטורה היא הכל. הסרט גם יעקוב אחר הבנייה של אתר ההנצחה בעודו קורם עור וגידים. למידע נוסף בקרו באתר

www.munichmemorial.org.

תמונות/גלריית מולטימדיה: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51220963&lang=en

מקור: The Foundation for Global Sports Development

גלריית מולטימדיה חכמה


 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Global Sports Development
Melanie Raffle, 541-683-9278
mraffle@globalsportsdevelopment.org