הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
AMD

ארגון AMD Alliance International: לראשונה פורסמה הערכת העלות של אובדן הראייה ברחבי העולם

הפגיעה בראייה מטילה נטל כבד על מערכות הבריאות והכלכלה העולמית

19/4/2010 08:00
וינה--(BUSINESS WIRE)--במקביל לוועידה העולמית של הארגון שנערכת השבוע בווינה, פרסם היוםAMD Alliance International   (AMDAI) הערכה ראשונה אי פעם של עלות אובדן הראייה - אשר מתקרבת לשלושה טריליון דולרים (2,954 מיליארד דולרים של ארה"ב) בשנת 2010, לפי 733 מיליון בני אדם שסובלים כיום מכובד ראייה ועיוורון ברחבי העולם1.
יתרה מכך - הוצאות אלה עומדות לעלות עד שנת 2020 בשיעור דרמטי, אלא אם יאומצו ברחבי העולם אסטרטגיות יעילות למניעה וטיפול. העלות הנוכחית כוללת הוצאות ישירות לטיפול רפואי, זמן של מטפלים בלתי פורמליים, אובדן תפוקה ואי יעילות שנובעת מהעלאת נטל המס למימון הטיפולים הרפואיים.
"ממצאי המחקר הם הנתונים העדכניים ביותר ביחס לעלות של אובדן הראייה ברחבי העולם" אמר פרופסור אלן קרואס, פרופסור באוניברסיטת דלוזי שבקנדה ומנהל המחלקה לרפואת עיניים, וכן יו"ר המועצה המדעית המייעצת של ארגון AMD Alliance International. ד"ר פני הרטין, מנכ"ל איגוד העיוורים העולמי (World Blind Union) מוסיפה כי "עקב הגידול המתמשך באוכלוסיית העולם ברור לנו כי הוצאות אלה יעלו עלייה תלולה, והנטל על מערכות הבריאות ברחבי העולם ילך ויכבד, אלא אם ננקוט כעת בצעדים כדי למנוע זאת. המחקר פורץ הדרך מעניק לנו את הכלים הנחוצים כדאי לקדם את הנושא באו"ם ובקרב גורמי ממשל".
המלצות להפחתת הנטל
את הנטל הכלכלי שנובע מהפגיעה בראייה, כפי שעולה מהמחקר, אפשר לצמצם באמצעות יישום מוקדם של תוכניות ארציות לשמירה על הראייה, ובכלל זה מניעה יעילה, טיפול ושיקום של כובד ראייה. המומחים לקידום הראייה ולמניעת עיוורון מארגון AMD Alliance International, ואנשי איגוד העיוורים העולמי, גיבשו במשותף חמש המלצות עיקריות:
- בדיקות תכופות לחולי סוכרת ולקשישים שנמצאים בסיכון גבוה ללקות ברטינופתיה (נזק לרשתית), ניוון מקולרי וגלאוקומה;
- הדרכה רבה יותר בניתוחי ירוד (קטרקט) לרופאים במדינות מתפתחות; 
- זמינות גבוהה יותר של משקפיים במחירים סבירים לתיקון הראייה;
- מימון והפצה של תרופות לטיפול בעיוורון הנהרות (River blindness) וגרענת (Trachoma) באוכלוסיות הרלוונטיות;
- טיפול מוקדם במחלות עיניים של ילדים, ובכלל זה ירוד וגלאוקומה.
במסגרת המחקר נבדקו גם העלויות הנובעות מאובדן ראייה בתנאים מיוחדים של העיניים. כך נמצא במחקר של ארגון AMDAI כי העלות של פגיעה בראייה כתוצאה מניוון מקולרי גילי (Age-related Macular Degeneration - AMD) מסתכמת לבדה ב-343 מיליארד דולרים, ובכלל זה 255 מיליארד דולרים כהוצאות ישירות לטיפול רפואי. עוד נמצא כי שיעור הנטל שמקורו בניוון מקולרי גילי מתוך הנטל הכלכלי הכולל גבוה יותר במדינות מפותחות שבהן תוחלת החיים גבוהה יותר וההוצאות על טיפול רפואי גבוהות יותר.
במחקר הוערך הנטל הרפואי של הפגיעה בראייה ברחבי העולם גם ביחידות DALY (שנות חיים מתואמות לנכות - Disability-Adjusted life Years), המדד שנבחר על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO). כך נמצא כי בשנת 2010 תישלל מאנשים עם פגיעה בראייה תקופת חיים כוללת ששווה ל-118 מיליון שנים של חיים בריאים בשל נכות ומוות בטרם עת, כאשר הניוון המקולרי הגילי אחראי ל-6 מיליון שנים מתוכן. בדוח המחקר צוין כי אם המגמות הנוכחיות יימשכו, יגיע הנטל הבריאותי בשנת 2020 ל-150 מיליון שנים של חיים בריאים.
"הסוכנות משבחת את ארגון AMD Alliance International ואת Access Economic על שערכו את המחקר החשוב. המחקר מספק ראיות נוספות על עלויות העתק והנזקים שגורמים העיוורון והפגיעה בראייה לכלכלה העולמית" אמר פיטר אקלנד, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית למניעת עיוורון (International Agency for the Prevention of Blindness - IAPB). "למרבה האירוניה, אפשר למנוע 80 אחוזים ממקרי העיוורון, והפתרונות המוכרים והמוכחים לבעיה העולמית הקשה זמינים במסגרת תוכנית VISION 2000. עלות היישום של פתרונות אלה היא שבריר מתוך הסכום של שלושה טריליון דולרים, שהוא על פי דוח המחקר העלות השנתית של הפגיעה בראייה. משום כך, אנו בסוכנות הבינלאומית למניעת עיוורון מצטרפים לקריאה של ארגון AMD Alliance לפעולה מיידית וממליצים לכל מי שמודאג מההתפתחויות ומהתפשטות העוני לקרוא את דוח המחקר".
"למרות שבעבר התפרסמו כבר הערכות של ההוצאות על טיפול הרפואי בפגועי ראייה במדינות מסוימות, הרי שזו הפעם הראשונה שבה מתפרסמת הערכה של ההוצאות ברחבי העולם מנקודת מבט חברתית" אמר סטיב וויניארד, מנהל למדיניות ציבורית ב-RNIB, יועץ כלכלי לארגון AMD Alliance International ולשעבר יו"ר הארגון. "בנוסף להוצאות הישירות על טיפול רפואי, אסור להתעלם גם מההוצאות המתמשכות והמשמעותיות שמעיקות על הכלכלה באזורים מסוימים. למעשה, אנו מעריכים כי 17 אחוזים מהעלות הכוללת ברחבי העולם נגרמת כתוצאה מאובדן תפוקה של אנשים שחיים עם הנכות, ממוות בטרם עת בשל פגיעה בראייה ומשווי זמנם של מי שמעניקים טיפול בלתי פורמלי. ממצאים אלה מדגישים את עלויות העתק כתוצאה מאובדן ראייה ברחבי העולם ואת הצורך להתמודד עם הגורמים מנקודת מבטו עולמית. איננו יכולים עוד להרשות לעצמנו לשבת ולהמתין".
אודות ארגון AMD Alliance International ודוח המחקר של Access Economics
AMD Alliance international הוא הארגון הבינלאומי היחיד בעולם שעוסק אך ורק בקידום המודעות לניוון מקולרי - הגורם המוביל לאובדן ראייה במדינות מפותחות - הטיפול והמחקר. בארגון חברים הארגונים המובילים בעולם שעוסקים בראייה, ארגוני קשישים וארגוני מחקר מ-25 מדינות.
בדוח המחקר, שהוכן על ידי Access Economics ו-AMD Alliance International, מעריכים החוקרים את העלויות הישירות, העלויות העקיפות והנטל הבריאותי כתוצאה פגיעה בראייה בין השנים 2010 ו-2020, והוא כולל שורה של ניתוחי רגישות. במחקר נעשה שימוש בשורה של מדדים בריאותיים וכלכליים ברחבי העולם, על מנת לאמוד נתונים בין אזורים ולספק "הערכה קרובה ככל האפשר" של הנטל כתוצאה מאובדן ראייה ברחבי העולם. ההודעה לעיתונות כוללת ממצאים ביחס לתרחיש הבסיסי. את תמצית המנהלים והדוח המלא אפשר למצוא באינטרנט, בכתובת www.amdalliance.org, או לקבל מאנשי הקשר המפורטים להלן.
הערות
1. Access Economics, הוכן עבור AMD Alliance International, The Global Economic Cost of Visual Impairment, מרס 2010 (כל העלויות הן לפי שער הדולר של ארה"ב בשנת 2008).
המקור: ארגון AMD Alliance International
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
ארגון AMD Alliance International
למידע נוסף או לתיאום ריאיון למדיה אפשר לפנות אל:
B&K - Bettschart&Kofler, וינה
ד"ר בירגיט קופלר או גב' דניאלה פדרוס, MA
טלפון נייח: +43-1-3194378-131
טלפון נייד: +43-676-6368930
דואר אלקטרוני: kofler@bkkommunikation.com
או: pedross@bkkommunikation.com