הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
סאן אדיסון

חברת SunEdison צפויה להקים את תחנת הכוח הסולרית הגדולה באירופה ברוויגו, איטליה

המערכת צפויה להיות מבצעית במהלך 2010

14/3/2010 11:00
רוויגו, איטליה—(BUSINESS WIRE)—חברת SunEdison, חטיבה בתאגיד MEMC Electronic Materials Inc (NYSE: WFR), קיבלה אישור סופי מהממשלה האיטלקית לפתח ולהקים תחנת כוח סולרית בהספק 72 מגה-וואט בצפון-מזרח איטליה, ליד העיירה רוויגו. לאחר השלמת בנייתה, צפויה תחנת הכוח להיות תחנת הכוח הסולרית הגדולה באירופה.
ייצור החשמל יחל במחצית השנייה של 2010, כאשר השלמתו הסופית של הפרויקט צפויה עד סוף השנה. בשנה הראשונה המלאה להפעלתה, תייצר המערכת די חשמל להפעיל 17,150 בתים ולמנוע את פליטתם של 41,000 טונות פחמן דו-חמצני – כמות שוות ערך להורדתן של 8,000 מכוניות מהכביש.
חברת SunEdison תפתח את הפרויקט ביחד עם השותפה המממנת Banco Santander. לקביעת הבעלות הסופית צפויים להצטרף לפרויקט שותפי מימון נוספים.
"חברת SunEdison מתמקדת בתמיכה בצמיחתם של שוקי האנרגיה הסולרית בעולם, באמצעות יכולות איתנות בתחומי מימון פרויקטים, הנדסה, רכש ותפעול זולים ושירותי תחזוקה," ציין קרלוס דומנך, נשיא חברת SunEdison.
"אזור וונטו נוקט בפעולות נחרצות לקידום השימוש במקורות אנרגיה נקיים ומתחדשים," מסר רנזו מרנגון, פקיד ממשל באזור וונטו. "בו בעת, הפרויקט הנוכחי צפוי ליצור למעלה מ-350 מקומות עבודה בענף הבנייה המקומי, ולפתח את המומחיות בשימוש בטכנולוגיות אנרגיה מתקדמות. אנו צופים שרוויגו תשמש מודל אירופאי לפרויקטי אנרגיה אלטרנטיביים בקנה מידה גדול."
"מרכיב חיוני בגישה שלנו הוא עבודה עם השותפים הנכונים," הוסיף פנצ'ו פרז, מנכ"ל איזור אירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה בחברת SunEdison, "ובכלל זה עם יזמים, ספקים וקבלנים. בפרויקט ברוויגו, בחרנו בחברת Isolux Corsán, חברה לבניית תשתיות בקנה מידה גדול בעלת עבר מוכח בהקמת תחנות כוח סולריות תשתיתיות."
"אנו שמחים שחברת SunEdison בחרה בנו להקמת תחנת הכוח הסולרית הגדולה באירופה. אנו מצפים להרחבת השותפות גם אל מחוץ לגבולות איטליה," מסר לואיס דלסו, נשיא חברת Isolux Corsán.
עם הספק של 72 מגה-וואט תחנת הכוח הסולרית תהיה הגדולה באירופה. כיום, המתקן הגדול ביותר הוא חווה סולרית בהספק 60 מגה-וואט הנמצאת באולמדייה, ספרד, ואחריו מתקן בהספק 50 מגה-וואט הנמצא בעיר סטראסקירכן, גרמניה, אשר נבנה על ידי תאגיד MEMC במסגרת הסכם למיזם משותף.
אודות SunEdison
חברת SunEdison היא ספקית בינלאומית של שירותי אנרגיה סולרית. החברה מממנת, מתקינה ומפעילה תחנות כוח אוטונומיות תוך שימוש בטכנולוגיות פוטו-וולטאיות מוכחות, ומספקת ללקוחותיה בענפי המסחר, הממשל, והתשתיות שירותי אנרגיה סולרית מנוהלים לגמרי ובעלי תמחור אמין. בשנת 2009, סיפקה SunEdison יותר קילו-וואט-שעה (קוט"ש) של חשמל מאשר כל ספקית אחרת של שירותים סולריים בצפון אמריקה. למידע נוסף אודות חברת SunEdison, נא היכנסו לאתר www.sunedison.com.
אודות MEMC
תאגיד MEMC הוא תאגיד בינלאומי מוביל לייצור ומכירת פרוסות    (wafer)ומוצרי ביניים אחרים לענפי המוליכים למחצה והאנרגיה הסולרית. תאגיד MEMC פורץ דרך בתחום עיצוב ופיתוח של טכנולוגיות פרוסות סיליקון מזה 50 שנה. עם אתרי מחקר ופיתוח וייצור בארצות הברית, אירופה, ואסיה, מאפשר תאגיד MEMC את הדור הבא של תאים סולריים ומכשירים עתירי ביצועיים המבוססים על מוליכים למחצה. באמצעות חטיבת SunEdison, מפתח תאגיד MEMC פרויקטים לאנרגיה סולרית ואף מהווה את ספק שירותי האנרגיה הסולרית הגדול בצפון אמריקה.
מניותיו הרגילות של תאגיד MEMC נסחרות בבורסת ניו יורק תחת הסימול "WFR", וכלולות במדד S&P 500. למידע נוסף אודות תאגיד MEMC, נא היכנסו לאתר www.memc.com.
אודות Isolux Corsán
Isolux Corsán היא חברת הבנייה הספרדית שאינה רשומה למסחר- הגדולה ביותר, השביעית בגודלה בענף הבנייה בספרד (חברות נסחרות ושאינן נסחרות). עם מיקוד הולך וגובר בשוקים הבינלאומיים, פועלת כיום החברה ב-34 מדינות. מנועי הצמיחה העיקריים של החברה הם תחומי זיכיון חניונים, כבישי אגרה והובלת האנרגיה ברחבי העולם, והקמתן של תשתיות ידידותיות לסביבה. כיום, מובילה קבוצת Isolux Corsán את השוק בתחום זיכיונות הובלת האנרגיה במתחים גבוהים, עם 9,285 ק"מ של כבלי חשמל. לחברה למעלה מ-1,400 ק"מ של כבישי אגרה בברזיל, הודו, מקסיקו וספרד, ולמעלה מ-20,000 מקומות חנייה המופעלים בזיכיון. בענף האנרגיה הסולרית, חברת Isolux Corsán היא אחת מחברות ההתקנה הגדולות בעולם, עם פרויקטים בהספק של למעלה מ-178 מגה-וואט אשר הושלמו או בשלבי ביצוע בספרד ובאיטליה, וכן 72 מגה-וואט העומדים לפני הקמה ברוויגו (איטליה. לחברה ניסיון בהקמה ותחזוקה של תשתיות אנרגיה מתחדשת (חוות רוח, תחנות כוח סולריות ומפעלי ביו-דיזל ומודולים פוטו-וולטאיים). כל הנ"ל והשקעת החברה בחברות בענף האנרגיות המתחדשות מאפשרות לחברת Isolux Corsán ליישם בהצלחה אסטרטגיה של גיוון בשוקים בינלאומיים ובמוצריה ושירותיה. בשנת 2008, דיווחה החברה על הכנסות של למעלה מ-3.2 מיליארד אירו, עם EBITDA של 205 מיליון אירו, ופורטפוליו בהיקף של 15.5 מיליארד אירו לשנים הבאות. למידע נוסף, היכנסו לאתר www.isoluxcorsan.com.
אודות Banco Santander
Banco Santander (SAN.MC, STD.N, BNC.LN) הוא בנק מסחרי וקמעונאי המבוסס בספרד, והפעיל ב-10 שוקים עיקריים. נכון לסוף 2009, היה Santander הבנק הגדול בגוש האירו מבחינת שווי שוק, והשלישי בגודלו בעולם במונחי רווח. בנק Santander, אשר נוסד בשנת 1857, ניהל כספים בהיקף 1,245 מיליארד אירו נכון לסוף 2009. לאחר רכישת Sovereign Bancorp האמריקאית בינואר 2009, משרת Santander 90 מיליון לקוחות, מפעיל 13,660 סניפים - יותר מכל בנק בינלאומי אחר – ומעסיק 170,000 עובדים. הבנק הוא הקבוצה הפיננסית הגדולה בספרד ובאמריקה הלטינית, ומדורג במקומות המובילים באנגליה ובפורטוגל. עוד, לבנק נוכחות נרחבת באירופה באמצעות הזרוע Santander Consumer Finance. בשנת 2009, רשם Santander 8,943 מיליון אירו ברווחים מיוחסים נטו.
הצהרות צופות פני עתיד
עניינים מסוימים הנדונים בהודעה זו לעיתונות הנם בגדר הצהרות צופות פני עתיד, כולל האמירה כי ייצור החשמל בפרויקט יחל במחצית השנייה של 2010 והשלמתו הסופית צפויה עד סוף 2010. הצהרות כגון אלו כוללות גורמי סיכון ואי-וודאות מסוימים העלולים לגרום לתוצאות בפועל להיות שונות מהותית מאלה המופיעות בהצהרות הצופות פני עתיד. גורמי סיכון ואי-וודאות פוטנציאליים כוללים עיכובים או שיבושים בהקמת תחנת הכוח, כולל הפרעות עקב מזג אוויר או עיכובים בהספקת שנאים, מודולים או רכיבים אחרים; עיכובים הנגרמים בשל ערעור על תוקף ההיתרים או ההרשאות שניתנו לתחנת הכוח על ידי גורמי ממשל או צדדים ג'; עיכובים בחיבור תחנת הכוח לרשת החשמל; שינויים במערכת הרגולטורית הרלוונטית, ובכלל זה תמריצים כלשהם להפקת חשמל הניתנים לתחנות כוח סולריות; וכן גורמי סיכון אחרים המתוארים בדיווחיו של תאגיד MEMC לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC). הצהרות צופות פני עתיד אלה מייצגות את הערכתם של תאגיד MEMC ושל חברת SunEdison נכון למועד הודעה זו לעיתונות. עם זאת, תאגיד MEMC וחברת SunEdison דוחים בזאת כל כוונה או התחייבות לעדכן הצהרות צופות פני עתיד אלה.
מקור: SunEdison
 
צפו בהודעה זו לעיתונות באינטרנט בכתובת:
http://www.businesswire.com/news/home/20100311005464/en
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר

SunEdison
בראד אוסוולד
מנהל שיווק
443-909-7200
או
MEMC Electronic Materials, Inc.
ביל מייקלק
מנהל, קשרי משקיעים ותקשורת תאגידית
636-474-5443