הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Accumetrics

מרישומי מחקר ADAPT-DES עולה כי שיעור האירועים של סטנט תרומבוזיס גבוה פי ארבעה לערך במטופלים בעלי רמות גבוהות של תפקוד טסיות, כפי שנמדדו במערכת VerifyNow

נמצא קשר משמעותי בין רמות גבוהות של תפקוד טסיות לבין התוצאות ל-30 ימים במחקר המקיף ביותר של תפקוד טסיות שנערך עד כה

10/11/2011 02:50
סן דייגו--(BUSINESS WIRE)-- חברת Accumetrics, המפתחת של VerifyNow® System, המערכת הראשונה שמאפשרת מדידה קלה ומהירה, במקום שבו ניתן הטיפול (point-of-care), של תפקוד טסיות (platelet reactivity) ביחס לחומרים רבים נוגדי טסיות, הודיעה היום כי מטופלים בעלי רמות גבוהות של תפקוד טסיות - כלומר מטופלים שנמצאו אצלם ערכים גבוהים של PRU בבדיקות Accumetrics VerifyNow P2Y12 Test - הפגינו שיעור גבוה פי ארבעה לערך של סטנט תרומבוזיס (פקקת של תומכן) בהשוואה למטופלים ללא רמות גבוהות של תפקוד טסיות, כפי שנמצא ברישומי ADAPT-DES. התוצאות ל-30 ימים, ביחס ליותר מ-8,500 מטופלים שתועדו ברישומים, הוצגו היום בכינוס 2011 TCT שנערך בסן פרנסיסקו. בדיקת VerifyNow P2Y12 משמשת למדידת רמת החסימה של קולטן P2Y12 וההשפעה נוגדת הטסיות של תרופות דוגמת clopidogrel ו- prasugrel(Plavix® ו-Effient®).
"סטנט תרומבוזיס הוא אירוע נדיר אך קשה מאוד בקרב מטופלים שנמצאים בסיכון עקב השתלה של תומכן" אמר ד"ר פול טירסטיין, מנהל המחלקה לקרדיולוגיה בבית החולים Scripps Clinic שבלה הויה שבקליפורניה. "מהמערך האחרון של הנתונים עולה כי אפשר לייחס רבים מאירועים אלה ישירות לתפקוד הטסיות" הוסיף ד"ר טירסטיין. "בדיקות של תפקוד טסיות מספקות מידע נוסף שמסייע לרופאים להבין את השפעות הטיפול על מנת לצמצם את הסיכון לסטנט תרומבוזיס בקרב מטופלים אלה".
הממצאים ממחקר ADAPT-DES תואמים לפרסומים נוספים, ובכלל זה הניתוח הפרמקודינמי GRAVITAS1 וכן ניתוח-מטה של תוצאות בדיקות לתפקוד טסיות בלמעלה מ-3,000 מטופלים2, שבהם נמצא קשר משמעותי בין תפקוד טסיות לבין אירועים חוזרים בלב ובכלי הדם. לא מכבר פורסם גם עדכון להנחיות ACCF/AHA/SCAI PCI3, עם פירוט באיזה מטופלים יש לערוך את הבדיקות ואפשרויות לטיפול ברמות גבוהות של תפקוד טסיות.
"בשנת 2011 הושגה התקדמות משמעותית בהבנת החשיבות הקלינית של בדיקות לתפקוד טסיות" אמר טימותי איי. סטיל, הנשיא והמנכ"ל של Accumetrics. "כאשר בדיקות לתפקוד טסיות נכללו השנה בארבע הנחיות קליניות נפרדות, ולקראת עידן חדש של תרופות Plavix גנריות בארצות הברית, גובר עוד יותר הצורך במידע שיסייע לרופאים לקבוע את אסטרגיות הטיפול היעילות ביותר ולהעניק למטופלים את הטיפולים האיכותיים ביותר".
אודות חברת Accumetrics
חברת Accumetrics מחויבת לקדם את ההבנה הרפואית של תפקוד הטסיות, לשפר את איכות הטיפול במטופלים שנוטלים תרופות נוגדות טסיות ולהציע בדיקות מובילות ונגישות לאבחון מהיר של תפקוד הטסיות.
מערכת VerifyNow של Accumetrics היא הפלטפורמה הראשונה שמסייעת לרופאים למדוד בקלות ובמהירות את התגובה של המטופל לחומרים רבים נוגדי טסיות. מערכת VerifyNow מתייחסת לכל התרופות הנפוצות שנוגדות טסיות, ובכלל זה מוצרי אספירין בעלי אישור FDA, נוגדי P2Y12 (דוגמת prasugrel (Effient®) ו- clopidogrel (Plavix®)), וכן נוגדי GP IIb/IIIa (דוגמת ReoPro® ו-Integrilin®), ומעמידה לרשות הרופאים מידע יקר ערך שמסייע להם לקבל החלטות מושכלות ביחס לטיפול המתאים. בדיקת VerifyNow P2Y12 היא בדיקת דם מלאה שמתבצעת במעבדה במקום שבו ניתן הטיפול ובמסגרתה נמדדת חסימת הקולטן של טסיות P2Y12. כמו כן מותווית הבדיקה מחוץ לתחומי ארצות הברית להערכת הסיכון לאירועים חוזרים בקרב חולים שסובלים מבעיות בלב ובכלי הדם. במערכת VerifyNow משתמשים רופאים ביותר מ-700 מתקנים בארצות הברית וביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם שבהן נרשמות תרופות נוגדות טסיות לצמצום אירועים עתידיים של פקקת דוגמת התקף לב ושבץ. פרטים נוספים על החברה ומוצריה אפשר למצוא בכתובת www.accumetrics.com.
הלוגו של Accumetrics ו- VerifyNowהם סימנים מסחריים רשומים של חברת Accumetrics. ReoPro הוא סימן מסחרי רשום של Millennium Pharmaceuticals. Plavix הוא סימן מסחרי רשום של sanofi-aventis. Effient הוא סימן מסחרי רשום של Eli Lilly and Company.
1 Price, MJ. et al Circulation. 2011;124:1132-1137
2 Brar, S et al. J Am Coll Cardiol 2011;58:1945–54
3 Levine, GN. et al. J. Am. Coll. Cardiol. published online Nov 7, 2011
המקור: חברת Accumetrics
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
ג'ייקוב ג'ייקובסן
310-309-1003 (משרד)
310-409-5351 (נייד)
jjakobsen@biosector2.com
או
טימותי איי. סטיל
נשיא ומנכ"ל
Accumetrics
858-404-8260
press@accumetrics.com