הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
BrightSource Energy

משרד האנרגיה האמריקאי מציע לחברת BrightSource Energy ערבויות להלוואות בהיקף של כמעט 1.4 מיליארד דולר

אוקלנד, קליפורניה – (BUSINESS WIRE) – חברת BrightSource Energy, Inc., המפתחת תחנות כוח תרמו-סולאריות בקנה מידה תשתיתי, הודיעה היום כי משרד האנרגיה האמריקאי התחייב, באופן מותנה, לספק ערבויות להלוואות בהיקף של כ-1.37 מיליארד דולר. זאת, כדי לתמוך במימון מערכת הסולארית להפקת חשמל Ivanpah של החברה.

24/2/2010 12:00
ההתחייבות למתן ערבויות להלוואות הינה אבן דרך משמעותית בפיתוחו של פרויקט Ivanpah, תחנת הכוח התרמו-סולארית המסחרית, בקנה מידה גדול, הראשונה הנבנית במדינת קליפורניה מזה כמעט עשרים שנה. לאחר הקמתה, תהיה תחנת Ivanpah פרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בעולם, וכמעט ותכפיל את כמות האנרגיה התרמו-סולארית המופקת בארה"ב כיום.
"כמקום מושבם של כמה מהשדות הסולאריים המובילים בעולם וכמשק הירוק הגדול בארצות הברית, אין זה מפתיע שפרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בעולם ייבחר במדינת קליפורניה," מסר המושל שוורצנגר. "המדיניות הסביבתית השאפתנית שלנו מקדמת את התפתחותה של אנרגיה נקייה ואמינה בקהילות, ומגדילה את כמות מקומות העבודה הירוקים ברחבי המדינה. כמו כן, פרויקטים כדוגמת הפרויקט הנוכחי הם שייעזרו לנו לעמוד במטרות ארוכות הטווח שקבענו בתחום האנרגייה ושינוי האקלים, תוך יצירת מקומות עבודה והתקדמות אל עבר עתיד נקי וירוק יותר."
"אני שמח מאוד לראות כיצד פרויקטים סולאריים בהיקף תשתיתי, כמו הפרויקט הנוכחי, מתקדמים בזכות תמיכה איתנה מצד הממשל, וכולי תקווה שהפרוייקט הנוכחי ישמש אבן פינה במשק האנרגייה הנקייה בדרום-מערב ארצות הברית," מסר הסנאטור ממדינת נוואדה, הארי רייד. "אני מצפה לראות את חברת BrightSource וחברות נוספות מתחום האנרגיה הסולארית יוצרות מקומות עבודה נוספים עבור תושבי המדינה, על ידי הקמת פרויקטים רחבי-היקף כמו הפרויקט הנוכחי במדינת נוואדה כבר בעתיד הקרוב."
"התחייבות משרד האנרגיה האמריקאי למתן ערבות להלוואות מהווה חיזוק אדיר לטכנולוגיה שלנו, ליכולת הביצוע של הצוות ב-BrightSource, ולתפקידו של פרויקט Ivanpah במתן מענה לצורכי האנרגיה המתחדשת בארצות הברית," ציין ג'ון וולרד, מנכ"ל חברת BrightSource Energy. "זהו כבוד אדיר עבורנו שניתנה לנו ההזדמנות לעזור ולבנות את כלכלת האנרגיה הירוקה של ארצות הברית על ידי יצירת מקומות עבודה טובים עבור הקהילות המקומיות. אנו מצפים לתחילת הבנייה בפרויקט Ivanpah, ולהשפעה ממשית ומהותית על בעיית שינוי האקלים, תוך יצירת מודל לפרויקטים ידידותיים לסביבה בענף האנרגיה."
הערבות להלוואות מתאפשרת במסגרת תוכנית מתן הערבויות להלוואות  של משרד האנרגיה האמריקאי. התוכנית הושקה בשנת 2005 במסגרת חוק מדיניות האנרגיה של ארצות הברית, ונועדה לתמוך בטכנולוגיות בעלות יכולת מסחרית מוכחת, בנוסף לטכנולוגיות חדשניות בתחום האנרגיה המתחדשת. על פי סעיף 1703 לתוכנית, מעניק משרד האנרגיה האמריקאי התחייבות מותנית למתן ערבויות להלוואות הניתנות על ידי בנק המימון הפדראלי של משרד האוצר האמריקאי. הענקתן הסופית של הערבויות להלוואות כפופה למילויים של מספר תנאים המפורטים בהתחייבות המותנית.
פרויקט Ivanpah: אנרגיה נקייה, תעסוקה מאורגנת, תכנון עם אחריות סביבתית
פרויקט Ivanpah, הממוקם בדרום-מזרח קליפורניה, הוא מתקן להפקת אנרגיה סולארית בהספק של כ-400 מגה-וואט, המורכב משלוש תחנות תרמו-סולאריות נפרדות. לאחר הקמתו, יפיק הפרויקט אנרגיה סולארית ידידותית לסביבה אשר תספיק ל-140,000 בתים וכמעט ותכפיל את כמות האנרגיה התרמו-סולארית המופקת בארצות הברית כיום.
החשמל המופק משלוש תחנות סולאריות אלה יימכר במסגרת חוזים נפרדים מול החברות Pacific Gas and Electric (PG&E) ו-Southern California Edison (SCE). חברת PG&E תרכוש כשני שליש מהחשמל שיופק בתחנת Ivanpah, ואילו SCE תרכוש כשליש מהחשמל המופק בתחנה. בסך הכל, חתמה חברת BrightSource על חוזים מול PG&E ו-SCE להספקה של למעלה מ-2,600 מגה-וואט חשמל.
"בסביבה הכלכלית המאתגרת של ימינו, ההתחייבות המותנית למתן ערבויות להלוואות שנתן משרד האנרגיה האמריקאי עבור פרויקט Ivanpah מספקת תמיכה חיונית להקמת הפרויקט התרמו-סולארי בקנה מידה תשתיתי הראשון בקליפורניה מזה כמעט עשרים שנה," ציין פיטר א. דרבי, יו"ר, מנכ"ל ונשיא PG&E. "אנו נרגשים לקחת חלק בפרויקט היסטורי זה, אשר יגביר את הספקת האנרגיה הנקייה ללקוחותינו, ויעזור בקידום המטרות שקבעה מדינת קליפורניה בתחום האנרגיה המתחדשת וההתפתחות הכלכלית."
"ההתחייבות המותנית למתן ערבויות להלוואות שנתן משרד האנרגייה האמריקאי לפרויקט Ivanpah מדגיש את תפקידן החשוב של תשתיות אנרגיה סולארית במימוש מטרותיה של קליפורניה בתחום האנרגיה הנקייה והכלכלה," אמר פדרו פיזארו, סגן מנהל חטיבת פעילות החשמל בחברת Southern California Edison. "ההתמודדות עם שינוי האקלים ופיתוח הכלכלה מצריכים את הבאתן לשוק של טכנולוגיות חדשניות המסוגלות לספק באופן אמין אנרגיה נקייה במחירים תחרותיים ובקנה מידה גדול."
פרויקט Ivanpah: יצירת תעסוקה מאורגנת
החברות BrightSource ו-Bechtel, קבלן ההנדסה והבניין בפרויקט Ivanpah, מעריכים כי בשיא הבנייה, תצריך הקמת הפרוייקט כארבעה מיליון שעות עבודה ותיצור כ-1,000 מקומות עבודה מאורגני-וועד. בדצמבר 2009, חתמה חברת Bechtel על הסכם עבודה לפרויקט מול מועצת מקצועות הבנייה של מדינת קליפורניה (ה-SBCTC) ומועצת מקצועות הבנייה של המחוזות סאן ברנרדינו וריברסייד. החוזה מבטיח כי כוח העבודה המקומי במדינת קליפורניה ייהנה מהפרויקט. עוד, יספק הפרויקט כ-400 מיליון דולר בהכנסות ממסים מקומיים ומסי מדינה, וייצר משכורות בהיקף של כ-650 מיליון דולר, במהלך 30 השנה הראשונות לפרויקט.
"אנו שמחים שחזונו של הנשיא אובאמה למשק אנרגיה נקייה היוצר אלפי מקומות עבודה מתחיל לקרום עור וגידים," מסר בוב בלגנורת, נשיא מועצת מקצועות הבנייה של מדינת קליפורניה. "על ידי התחייבות לכוח עבודה מאורגן-וועד, הפרויקט יכשיר ויעסיק עובדים ממעמד הביניים התומכים בכלכלת המדינה."
פרויקט Ivanpah: פרויקט עם אחריות סביבתית
פרויקט Ivanpah יפחית את פליטת גז הפחמן הדו-חמצני (CO2) בלמעלה מ-400,000 טון מדי שנה, כמות השווה להורדת יותר מ-70,000 מכוניות מהכביש. כמו כן, תכנון הפרויקט נעשה מתוך ראייה של אחריות סביבתית. במקום יישור השטח רחב-ההיקף ויציקות הבטון הדרושים בשימוש בטכנולוגיות מתחרות להפקת אנרגיה סולארית, חברת BrightSource מציבה מראות על עמודים נפרדים המותקנים ישירות בקרקע. כך, מאפשרת הטכנולוגיה של החברה הקמה של שדות סולאריים התואמים לתוואי הטבעי של השטח, תוך הימנעות מבנייה באזורים עם צמחייה רגישה.
כדי לשמור על מי המדבר יקרי-הערך, ישתמש פרויקט Ivanpah במערכת קירור באוויר, אשר תמיר את אדי הקיטור חזרה למים נוזלים במערכת סגורה. על ידי שימוש בקירור יבש, ישתמש הפרויקט בכ-123,000 מטרים מעוקבים של מים בשנה בלבד; פחות מעשירית מכמות המים בה משתמש מסלול הגולף הסמוך, ופי 25 פחות מים מטכנולוגיות מתחרות להפקת אנרגיה תרמו-סולארית המשתמשות בקירור רטוב.
בנוסף לשימוש בטכנולוגיה בעלת פגיעה מזערית בסביבה, לאחרונה הגישה החברה תוכנית חלופית לפרויקט Ivanpah, אשר תפחית עוד יותר את השפעתו הסביבתית של הפרויקט ותצמצם משמעותית כל פגיעה אפשרית בסביבה. ההצעה החלופית ומתן הערבויות להלוואות מצד משרד האנרגיה האמריקאי מהווים צעדים משמעותיים לקראת הקמתו של הפרויקט.
הקמת פרויקט Ivanpah צפויה להתחיל במחצית השנייה של 2010, לאחר קבלת היתרים ממועצת האנרגיה של קליפורניה וממנהל הקרקעות של משרד הפנים האמריקאי. כמו כן, זכה הפרויקט למעמד של פרויקט מועדף במשרד הפנים האמריקאי בכל הקשור לקבלת תמריצים פדראליים במדינת קליפורניה על פי חוק ההבראה וההשקעה האמריקאי, 2009 (ה-ARRA).
בספטמבר 2009, בחרה חברת BrightSource בחברת Bechtel כקבלן הנדסה, רכש, ובנייה לפרויקט Ivanpah. חברת Bechtel Enterprises, זרוע היזמות והמימון של Bechtel, התחייבה לשמש משקיעה בכל תחנות הכוח הסולאריות בפרויקט Ivanpah. בדצמבר 2008, חתמה חברת BrightSource על הסכם מול תאגיד Siemens להספקת טורבינת הקיטור הגדולה בהיסטוריה המופעלת באנרגיה סולארית, אשר תותקן בתחנת הכוח הראשונה מבין שלוש התחנות בפרויקט.
"תוכנית הערבויות להלוואות של משרד האנרגיה האמריקאי משמשת זרז אדיר להקמת תשתיות האנרגיה הנקייה," אמר איאן קופלנד, נשיא חברת  Bechtel Renewables. "פרויקט Ivanpah יביא לתחילתו של עידן חדש של חשמל סולארי מתקדם, ויסייע לכלכלת המדינה ולכלכלה המקומית ביצירת מקומות עבודה חדשים. אנו שמחים לא רק לתמוך בחברת BrightSource כקבלן הנדסה ובנייה, אלא גם כמשקיעים בפרויקט, מה שמשקף את ביטחוננו בפרויקט ואת המחויבות שלנו לפיתוח פרויקטים להפקת חשמל ממקורות נקיים ומתחדשים."
טכנולוגיית Luz Power Tower 550 (LPT 550)
מתקן Ivanpah להפקת חשמל מאנרגיה סולארית יישם את טכנולוגיית Luz Power Tower 550 (LPT 550) המוכחת של חברת BrightSource. המערכת מפיקה חשמל באותה הדרך כמו תחנות כוח מסורתיות – על ידי יצירת אדי קיטור בטמפרטורה גבוהה, המשמשים להנעת טורבינה. אבל, במקום להשתמש בדלקי מאובנים או באנרגיה גרעינית להפקת הקיטור, משתמש חברת BrightSource באור השמש, המוחזר על ידי אלפי מראות קטנות המכונות הליוסטטים אל דוד מלא מים המותקן על גבי מגדל. כשאור השמש פוגע בדוד, המים בדוד מתחממים ויוצרים קיטור בטמפרטורה גבוהה. אז, מוזרם הקיטור אל עבר טורבינה קונבנציונלית המפיקה חשמל. מערכת זו, שהינה משולבת לגמרי, מנצלת יעילות תפעולית גבוהה ועלויות הון נמוכות, ומספקת אנרגיה נטולת-פחמן זולה ואמינה.
כיום, מערכת LPT 550 להפקת אנרגיה סולארית מתוצרת החברה מותקנת במרכז לפיתוח אנרגיה סולארית (ה-SEDC) בנגב בישראל. המרכז, הפועל מזה שנה, מפיק את אדי הקיטור החמים בעולם באיכות המתאימה להנעת טורבינות, באמצעות אנרגיה סולארית.
בזכות היותה מובילה טכנולוגית, נבחרה חברת BrightSource כחלוצה טכנולוגית לשנת 2009 על ידי הפורום הכלכלי העולמי. חברת BrightSource Energy, שהינה החברה הסולארית היחידה שזכתה בפרס היוקרתי בשנת 2009, זכתה להוקרה על תרומתה להפחתת תלותם של לקוחות תעשייה ותשתיות בדלקי מאובנים, על ידי הספקת אנרגיה סולארית נקייה, זולה ואמינה.
אודות BrightSource Energy, Inc.
חברת BrightSource Energy, Inc מספקת אנרגיה סולארית נקייה, אמינה וזולה לחברות תעשייתיות ולחברות בענף התשתיות ברחבי העולם. הצוות של חברת BrightSource Energy משלב כמעט שלושים שנות ניסיון בתכנון, בנייה והפעלה של תחנות האנרגיה הסולארית הגדולות בעולם עם יכולות פיתוח פרויקטים ברמה בינלאומית. כיום, חתמה החברה על חוזים למכירה של למעלה מ-2.6 גיגה-וואט חשמל אשר יופקו באמצעות הטכנולוגיה התרמו-סולארית הקניינית של החברה. תחנות הכוח הסולאריות של חברת BrightSource Energy נועדו למזער את פגיעתם בסביבה ולסייע ללקוחות להפחית את תלותם בדלקי מאובנים. חברת BrightSource Energy, שמשרדיה הראשיים באוקלנד, קליפורניה, היא חברה פרטית הפועלת בארצות הברית, ישראל ואוסטרליה. למידע נוסף על חברת BrightSource Energy ועל אנרגיה תרמו-סולארית, היכנסו לאתר www.brightsourceenergy.com.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
אנשי קשר
Hill & Knowlton מטעם BrightSource Energy
קריסטין האנטר, 415-281-7161
kristin.hunter@hillandknowlton.com