הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
NIKE

חברת NIKE מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי להרחבת השימוש בטכנולוגיית צביעה ללא מים

8/2/2012 02:20
ביוורטון, אורגון--(BUSINESS WIRE)-- חברת NIKE ((NYSE:NKE הודיעה היום כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת DyeCoo Textile Systems B.V. מהולנד, אשר פיתחה ומייצרת מכונות ראשונות שמשווקות באופן מסחרי לצביעת טקסטיל ללא מים. הטכנולוגיה של DyeCoo, אשר מבוססת על שימוש בדו-תחמוצת הפחמן (CO2 ממוחזר), חוסכת את הצורך להשתמש במים בתהליך הצביעה של הבדים (השם DyeCoo מייצג את תהליך הצביעה - Dyeing באנגלית - באמצעות CO2). שיתוף הפעולה בין החברות ממחיש את מחויבותה המתמשכת של NIKE לתכנון וייצור מוצרים שמעניקים לספורטאים את הביצועים הספורטיביים הטובים ביותר תוך יישום של אסטרטגיה כוללת לעסקים וחדשנות בני קיימא.

"צביעה ללא מים מייצגת צעד חשוב במסע לשירות הספורטאים ושמירה על העולם, ושיתוף הפעולה ממחיש את האסטרטגיה המתמשכת והמחויבות העמוקה של NIKE לחדשנות וקיימות" אמר אריק שפרונק, סגן נשיא למסחר ומוצרים בחברת NIKE. "אנו מאמינים שהטכנולוגיה עשויה לחולל מהפכה בענף של ייצור הטקסטיל, ומבקשים לשתף פעולה עם חברות שמציעות תהליכי צביעה מתקדמים, יצרני טקסטיל ומותגי הלבשה שפונים לצרכנים פרטיים, על מנת להרחיב את השימוש בטכנולוגיה ולקדם אותה בתעשייה".

בחברת NIKE בחנו את הטכנולוגיה במהלך שמונה השנים האחרונות ומתכוונים להציג מוצרי הלבשה מתקדמים עם בדים שנצבעו ללא מים באירועים שייערכו בהמשך השנה, מתוך שאיפה להרחיב את השימוש בטכנולוגיה וליישם אותה בהיקפי ייצור גדולים יותר.

"אנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם NIKE בקידום הטכנולוגיה ומאמינים שהטכנולוגיה מציעה יתרונות משמעותיים" אמר רייניייר מומאאל, מנכ"ל חברת DyeCoo. "השימוש בטכנולוגיה נעשה ללא שום צריכה של מים, צריכת האנרגיה פוחתת, אין צורך בחומרי עזר, אין צורך בייבוש והתהליך מהיר פי שניים. הטכנולוגיה יכולה לשפר גם את איכותו של הבד הצבוע, והיא מעניקה שליטה טובה יותר על תהליך הצביעה. הטכנולוגיה מציעה יכולות צביעה חדשות ומחוללת מהפכה בתהליכי הצביעה של הבד, שיכולים להתבצע בכל מקום, כמעט. אנו מקווים שגורמים מובילים נוספים בענף יצטרפו בקרוב לשימוש בטכנולוגיה החדשנית".

תהליכים רגילים לצביעת בד מחייבים שימוש בכמויות גדולות של מים. בממוצע, כדי לצבוע קילוגרם אחד של בד נחוצים כיום 100 עד 150 ליטרים של מים. אנליסטים שמתמחים בענף מעריכים כי עד שנת 2015, ייצבעו מדי שנה 39 מיליון טונות של בד פוליאסטר. בחברת NIKE צופים כי לשימוש בטכנולוגיית הצביעה של DyeCoo, אשר מכונה CO2 SCF (supercritical fluid carbon dioxide), תהיה השפעה חיובית במיוחד במדינות אסיה, שבהן נעשית עיקר הצביעה של הטקסטיל בעולם. כשתזכה הטכנולוגיה לשימוש נרחב, ייחסכו כמויות גדולות של מים שמשמשים כיום בתהליכים המקובלים לצביעת טקסטיל, ותיחסך גם האנרגיה שמופקת מדלק מאובנים ומשמשת לחימום הכמויות הגדולות של המים. הצביעה ללא מים חוסכת גם את הסיכונים הנובעים מפריקה של מים משומשים - אחד האיומים המשמעותיים ביותר על הסביבה. במסגרת התהליך נעשים גם מיחזור ושימוש חוזר בדו-תחמוצת הפחמן.

DyeCoo היא ככל הנראה החברה הראשונה שהצליחה ליישם את התהליך של CO2 SCF לצביעה מסחרית של בד פוליאסטר, וכיום נמשך המחקר מתוך שאיפה ליישם את הטכנולוגיה על בדים מסוגים נוספים, טבעיים וסינתטיים. בטכנולוגיית CO2 SCF נעשה שימוש בטוח, בקנה מידה נרחב, בענפי תעשייה נוספים דוגמת ייצור של קפה נטול קפאין, חומרי טעם טבעיים ובשמים.

אודות חברת NIKE (About NIKE, Inc.)

חברת NIKE, שמשרדיה הראשיים שוכנים סמוך לביוורטון, אורגון, מובילה בעולם בעיצוב, שיווק והפצה של מוצרי הנעלה, הלבשה, ציוד ואביזרי ספורט מקוריים, למגוון רחב של פעילויות ספורט וכושר. על חברות הבת בבעלות מלאה של Nike נמנות חברת Converse, אשר מעצבת, משווקת ומפיצה נעלי ספורט, מוצרי הלבשה ואביזרי ספורט; Cole Haan, אשר מעצבת, משווקת ומפיצה נעלי יוקרה, תיקים, אביזרים ומעילים; חברת Umbro מבריטניה, מותג כדורגל מוביל בעולם; וחברת Hurley International אשר מעצבת, משווקת ומפיצה מוצרי הנעלה, הלבשה ואביזרים לספורט אתגרי ואופנה צעירה. פרטים נוספים באתר האינטרנט שבכתובת www.nikeinc.com. עקבו אחרינו לפי הכתובת @Nike. פרטים נוספים על המחויבות של NIKE לקיימות אפשר למצוא באתר האינטרנט שבכתובת www.nikebetterworld.com.

אודות חברת DyeCoo (About DyeCoo)

חברת DyeCoo Textile Systems B.V. הוקמה במרס 2008. DyeCoo Textile Systems היא הספקית הראשונה בעולם של ציוד תעשייתי לצביעה ב- CO2והיא ממציאה מובילה של טכנולוגיות ותהליכים של צביעה ב-CO2. חברת DyeCoo Textile Systems B.V. פוצלה מ- Dutch Feyecon Group, חברה חדשנית לטכנולוגיות ותהליכים שמבוססים על CO2.

המקור: חברת NIKE
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת NIKE
מדיה
מרי רמוזי, 503-532-8767
או
משקיעים
קלי הול, 503-532-3793
חברת DyeCoo
ריינייר מומאאל, + 31 (0)294 41 00 25
דואר אלקטרוני: info@dyecoo.com