הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
אופיר אופטרוניקה

אופיר אופטרוניקה: הסכם מסגרת עם Autoliv Inc. לארבע שנים לאספקת מכלולי עדשות ורכיבים אופטיים באינפרא אדום לדור החדש של מערכות ה- Night Vision לרכב

היקפו הכספי הכולל של ההסכם מוערך בכ- 23 מיליון דולר עד סוף 2013 ההסכם ממשיך ומחליף את ההסכם עליו חתמה אופיר עם אוטוליב בנובמבר 2008

30/5/2010 09:40
ד"ר יעקב זרם, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל אופיר, מסר: "הסכם זה הינו קפיצת מדרגה נוספת בפעילותנו במגזר המסחרי-אזרחי בתחום האופטיקה לאינפרא אדום. הבחירה באופיר כספק הרכיבים האופטיים למערכות ה-Night Vision  לרכב מהדור החדש מעמידה אותה בקדמת התחום, בהיבט הטכנולוגיה, האיכות והמקצוענות, מול כל מתחרותיה."
חברת אופיר אופטרוניקה הודיעה היום, כי חברת הבת בארה"ב,Ophir Optics LLC. (OPI), המהווה חלק מקבוצת האופטיקה של אופיר אופטרוניקה, חתמה על הסכם מסגרת עם חברת Autoliv Inc., יצרנית מובילה בעלת שם עולמי של מוצרי בטיחות לרכב, לאספקת רכיבים אופטיים אינפרא-אדום, המשולבים בדור חדש ומתקדם של מערכות לראיית לילה לרכב אשר אוטוליב מספקת ליצרניות הרכב ב.מ.וו, אאודי ורולס רויס. לאוטוליב הסכמי פיתוח עם יצרני כלי רכב נוספים.
היקפו הכספי הכולל של ההסכם מוערך בכ- 23 מיליון דולר. זאת, על פי תחזית הזמנות בלתי מחייבת של אוטוליב הכלולה בהסכם המסגרת. היקף המכירות בפועל עשוי להיות שונה משמעותית מהערכה זו בהתאם להתפתחויות בשוק הרכב, קצב אימוץ המערכת ע"י שוק הרכב ותוצאות מו"מ בין אוטוליב לבין יצרני רכב נוספים.
ההסכם מסדיר את אספקות הרכיבים החל ממועד חתימתו ועד סוף שנת 2013 והוא מחליף וממשיך את הסכם המסגרת אשר נחתם בין חברת הבת לבין אוטוליב בחודש נובמבר 2008 ואשר במסגרתו מכרה החברה לאוטוליב עד למועד חתימת הסכם המסגרת החדש רכיבים אופטיים בסכום כולל של כ- 5.8 מיליון דולר. לאוטוליב אפשרות להפסיק את ההסכם בהתראה של מספר שבועות.
בכל שנה מיוצרים בעולם עשרות מיליוני כלי רכב ובעשורים האחרונים המודעות לאביזרי בטיחות עלתה משמעותית, דבר שהוביל להחמרת תקני הבטיחות ברכבים בצורה ניכרת. מערכת ראיית הלילה לרכב מאפשרת ראות משופרת משמעותית בתנאי ראות של לילה או ערפל ומתן התראות על סיכונים העומדים בפני הנהג ומהווה צעד נוסף בהפיכת נהיגה ברכב לבטיחותית יותר.
לצפייה בסרטון הדגמה של מערכת ה- Night Vision לרכב: www.nv2media.com 

ד"ר יעקב זרם, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל אופיר, מסר: "אנו גאים לבשר על זכייתנו בחוזה ההמשך מול אוטוליב, שהינה יצרנית מובילה בתחום אביזרי הבטיחות לרכב, ועל כי נבחרנו כספק עיקרי של העדשות והחלונות האופטיים למערכת לראיית לילה לרכב פרי ייצורה. הסכם זה הינו קפיצת מדרגה נוספת בפעילותנו במגזר המסחרי-אזרחי בתחום האופטיקה לאינפרא אדום והינו בעל חשיבות אסטרטגית עבור אופיר. שוק הרכב, וכפועל יוצא מכך, שוק המערכות לראיית לילה לרכב, נמנה על אחד מהשווקים המסחריים בעלי פוטנציאל הצמיחה הרחב ביותר. התרחבות שוק זה בשנים האחרונות משתקפת בהסכם עצמו, המתייחס למערכות המיועדות למספר יצרני רכבים מהמובילים בעולם, בעוד שההסכם הראשוני בו התקשרנו עם אוטוליב בנובמבר 2008 התייחס לאספקת רכיבים אופטיים למערכות לראיית לילה ליצרן רכב אחד בלבד. הבחירה באופיר כספק הרכיבים האופטיים למערכות ה-Night Vision  לרכב מהדור החדש מעמידה אותה בקדמת התחום, בהיבט הטכנולוגיה, האיכות והמקצוענות, מול כל מתחרותיה."

אודות אופיר אופטרוניקה
החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשוק המערכות האלקטרו-אופטיות. אופיר היא כיום חברה גלובלית בינלאומית בעלת 5 אתרי יצור ופיתוח בעולם, שלושה בישראל ושניים בארה"ב, והפעילות השיווקית והמכירתית הבינלאומית הענפה שלה מתבצעת באמצעות 8 חברות בנות בישראל, בארה"ב, ביפן, ובאירופה ובאמצעות רשת של כ- 100 מפיצים וסוכנים הפרושים על פני למעלה מ-30 מדינות.
אופיר נמצאת בשליטת שלושת מייסדי החברה, ד"ר יעקב זרם (יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה), ד"ר אפרים גרינפילד וד"ר אפרים סקמסקי, וקרן פימי.
לחברה שלושה תחומי פעילות עיקריים במסגרת שלוש קבוצות פעילות:
1. קבוצת האופטיקה
קבוצת האופטיקה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכלולי עדשות (טלסקופים) מכנו-אופטיים ורכיבים אופטיים מתקדמים, בעיקר בתחום האינפרא-אדום. המוצרים כוללים מכלולי עדשות, רכיבי עדשות, מראות, חלונות ורכיבים אופטיים אחרים. 
המוצרים מיועדים לשימושים ולשווקים הבאים:
א. מערכות ראיית לילה, תצפית והדמיה תרמית באינפרא-אדום לתחום הבטחוני.
ב. מערכות כנ"ל לשימושים אזרחיים ופרה-צבאיים (Homeland Security).
ג. מערכות עיבוד בלייזרים רבי עוצמה, באינפרא-אדום.
קבוצת האופטיקה כוללת בעיקרה את חטיבת האופטיקה בישראל ואת חברת הבת LLC  Ophir Optics  ב- North Andover מסצ'וסטס ארה"ב.
2. קבוצת מדידות לייזר
קבוצת מדידות לייזר עוסקת במכשור למדידת הספק, אנרגיה, ופרופיל של לייזרים ומקורות אור אחרים, המיועד בעיקר לשוק האזרחי.
קבוצת מדידות לייזר כוללת בעיקרה את חטיבת מדידות לייזר בישראל, ואת חברת הבת Ophir Spiricon בלוגן יוטה. החברה ביוטה עוסקת בפיתוח וייצור מדי הפרופיל של החברה ובשיווק מוצרים אלו בעולם, וכן בשיווק בארה"ב של מוצרי הקבוצה בתחום מדידות הספק ואנרגיה, המיוצרים בישראל.
במאי 2010 הודיעה אופיר על השלמת רכישת חברה פרטית אמריקאית בשם Photon Inc העוסקת בפיתוח, הנדסה, שיווק וייצור של מכשור בתחום מדידות לייזר, בעל יישומים משלימים ליישומים של מוצרי אופיר למדידות של לייזרים.
3. קבוצת מדידות תלת מימד ללא מגע
פעילות הקבוצה נעשית במסגרת חברת הבת אופטימט. אופטימט שהוקמה בשנת 1995 עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכשור למדידת מרחק ומיפוי תלת ממדי של גופים, ללא מגע.
לקבוצה  שתי משפחות מוצרים:
א. סנסורים למדידת מרחק המבוססים על טכנולוגיה ייחודית  המאפשרת למדוד  משטחים  מגוונים בדיוק גבוה ובמהירות גבוהה.
ב. סורקים המבוססים על הסנסורים הייחודיים עם יכולות דיוק גבוהות ומדידת גופים בעלי צורות לא רגולריות.
המוצרים מיושמים במערכות בתחום הייצור, תחום בקרת האיכות ותחום בקרת הייצור ומיועדים לשווקים מגוונים  ביניהם התחום הדנטלי במגוון אפליקציות, ייצור מסכים שטוחים, תעשיית התעופה ותחומים תעשייתיים נוספים.
 
 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
מירב באואר
קשרי משקיעים
טל: 03-5167620
מייל: meiravb@km-ir.co.il
אתר: www.km-ir.co.il