הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
BioTime

חברת BioTime מודיעה על השלמת הרכישה של חברת ES Cell International Pte

הנכסים שנרכשו יסייעו להאיץ את קצב המחקר והפיתוח של מוצרים רפואיים

4/5/2010 10:30
אלמידה, קליפורניה--(BUSINESS WIRE)-- BioTime (NYSE Amex: BTIM), חברת ביו-טכנולוגיה שמפתחת ומשווקת מוצרים בתחומים של תאי גזע של בני אדם ורפואה משחזרת (Regenerative Medicine) הודיעה היום כי השלימה את הרכישה של חברת ES Cell International Pte (ESI) מסינגפור. חברת ESI, אשר הוקמה בשנת 2000, היא מובילה עולמית בפיתוח של טכנולוגיות שמבוססות על תאי גזע עובריים של בני אדם (hES), ונמנית על המפיצות הראשונות של שורות תאים כאלה לקהילת החוקרים. ESI הגישה בקשות רבות לפטנטים ראשוניים בתחום של תאי גזע, ופיתחה יחסים חשובים בקרב קהילת החוקרים של תאי גזע ברחבי העולם. נכסים נוספים של ESI כוללים בנק עם שש שורות חדשות, ברמה קלינית, של תאי גזע עובריים של בני אדם, אשר הופקו בהתאם לכללים של Current Good Manufacturing Practice (cGMP), וכן אחזקות בחברה הישראלית Cell Cure Neurosciences העוסקת בטיפולים רפואיים שמבוססים על תאי גזע. בחברת BioTime צופים כי הנכסים של ESI וצוות המדענים יסייעו להאיץ את קצב הפיתוח של מוצרים לחוקרים וטיפולים רפואיים פוטנציאליים, וכן לבסס קשרי מסחר חדשים.
חברת ESI פועלת ב-Biopolis שבסינגפור - מרכז ידוע ברמה עולמית למחקר מדעי ופיתוח ביו-רפואי באסיה. במרכז Biopolis פועלים חוקרים מובילים וחברות פרמצבטיקה מרחבי העולם, לא רק בזכות מתקני המעבדה והעובדים המיומנים אלא גם הודות לקרבה לסין, הודו ושווקים נוספים בעלי קצב צמיחה מהיר. סינגפור שימשה לאורך ההיסטוריה כמרכז אזורי להפצה של מוצרים ברחבי אסיה. בנוסף לפעילויות המחקר והייצור, ישמש המתקן של ESI גם כמרכז הפצה למוצרי BioTime שנמכרים באסיה.
בעסקאות שערכה עם בעלי המניות ובעלי החוב הקודמים של ESI רכשה BioTime את כל המניות שבידי הציבור ומכשירי החוב של ESI, שהפכה כעת לחברה בבת בבעלות מלאה של BioTime. לחברת ESI אין חובות משמעותיים לצדדים שלישיים, ו-BioTime עצמה לא תיחשף לחובות חדשים כלשהם כתוצאה מהרכישה. תמורת כל המניות והחובות של ESI הנפיקה לבעלי המניות ובעלי החוב הקודמים של ESI 1,383,400 מניות רגילות של BioTime וכן אופציות Warrant לרכישה של 300,000 מניות רגילות נוספות במחיר מימוש של 10 דולרים למניה. התוקף של אופציות Warrant של BioTime שהונפקו במסגרת הרכישה יפקע בתום ארבע שנים ממועד הנפקתן.
"חברת ESI אחראית להישגים חשובים בתחום של הרפואה המשחזרת" אמר ד"ר מייקל די. ווסט, הנשיא והמנכ"ל של חברת BioTime. "אנו שמחים לקבל את אנשי המדע של ESI שמצטרפים לחברת BioTime. בנקי התאים של ESI, ברמה קלינית, יעניקו ל- BioTimeפלטפורמת ייצור מובילה למערך נרחב של מוצרים רפואיים פוטנציאליים לבני אדם, ויאפשרו להאיץ את קצב הפיתוח של המוצרים לחוקרים. יחד עם החברה הבת שלנו BioTime Asia, תקדם ESI גם את הפעילות שלנו בשוקי אסיה. אנו מצפים גם לעבוד בשיתוף עם Cell Cure Neurosciences ולקדם את פיתוח המוצרים שלהם לרשתית העין ובתחום של מדעי המוח".
"ESI הייתה חלוצה בתחום המחקר והפיתוח של תאי גזע בסינגפור, והטכנולוגיה והנכסים שלה יוצרים סינרגיה ברמה גבוהה עם טכנולוגיות ACTCellerate ו-ReCyte של BioTime" אמרה סווי-יוק צ'ו, מנכ"ל EDB Investments (EDBI), חברת השקעות מובילה מסינגפור אשר משקיעה במגזר של המדעים הביו-רפואיים ברחבי העולם. "בעקבות העסקה יסייעו הקניין הרוחני והטכנולוגיה של ESI להרחיב את הפיתוח של מוצרים חדשים ומלהיבים לרפואה משחזרת וטיפולים רפואיים שמבוססים על תאי גזע בחברת BioTime. אנו שמחים ש- BioTimeהכירה ביתרונות התשתית והסביבה העסקית של סינגפור ובחרה בסינגפור כמרכז לייצור והפצה של מוצרים לרחבי אסיה. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה ולהאצת קצב השיווק של המוצרים הרפואיים החדשים והחשובים לחוקרים ולמטופלים כאחד".
בנקי תאים ראשיים לתאי גזע עובריים של בני אדם, ברמה קלינית
הפיתוח של מוצרים רפואיים ברמה קלינית לבני אדם מחייב סטנדרטים גבוהים של בקרת איכות. הנהלים המפורטים שמתייחסים לכל ההיבטים של ייצור מוצרים כאלה ועריכת ניסויים בהם, תוך שמירה על הבטיחות ואבטחת האיכות של המוצרים, מכונים Current Good Manufacturing Practice או בקיצור cGMP. הרשות של ארה"ב למזון ותרופות (Food and Drug Administration - FDA) אוכפת את כללי cGMP ביחס לייצור של מוצרים רפואיים לבני אדם שמיועדים לשימוש בארה"ב, וכמעט בכל מדינה ברחבי העולם נהוגים תקנים דומים לבקרת איכות בייצור של מוצרים רפואיים לבני אדם.
בשנת 2007 הכריזה ESI, לראשונה בעולם, על שורות של תאי גזע עובריים של בני אדם אשר נקצרו בהתאם לכללי cGMP. חברת ESI ומדענים מ-Sydney IVF, המרכז המוביל באוסטרליה לטיפולי פוריות והפריה חוץ גופית (IVF), פרסמו גם דוח מדעי תחת הכותרת “The Generation of Six Clinical-Grade Human Embryonic Stem Cell Lines.” (הפקת שש שורות של תאי גזע עובריים של בני אדם ברמה קלינית). במסמך מתוארים הנהלים ששימשו לתיעוד ההפקה של שורות תאי גזע עובריים של בני אדם ברמה קלינית אשר נקצרו מתאי הזנה של בני אדם שהושגו ממקורות שאושרו על ידי FDA, הופקו במפעל מורשה לפי כללי cGMP, בהסכמת התורמים ולאחר מיון רפואי של התורמים. בשילוב עם טכנולוגיית ACTCellerate של BioTime, אשר מסייעת לקצור שורות תאים עובריים של בני אדם ששובטו מאב ברמות גבוהות של דיוק וכושר הרחבה, מאמינים בחברת BioTime שבנקי התאים הראשיים של ESI, ברמה קלינית, יוכלו לשמש לייצור שורות תאים עובריים של בני אדם ששובטו מאב ברמה קלינית ברמה גבוהה של דיוק ואיכות, מעל לכל תחרות בענף. בחברת BioTime צופים שרכישת הבנק של תאי גזע עובריים של בני אדם, ברמה קלינית, של ESI תאפשר לשמור על ההישגים שרשמה החברה בשנים רבות של פיתוח, ולהאיץ את קצב הפיתוח של תאי אב ברמה קלינית לצורכי מחקר ולמוצרים רפואיים. המוצרים שמציעה BioTime לחוקרים משווקים ברחבי העולם בשיתוף עם Millipore Corporation.
קניין רוחני
מערך הפטנטים של ESI כולל 20 משפחות של פטנטים אשר מכסים היבטים שונים בזיהוי תאי גזע עובריים של בני אדם, רבייה, שינויים גנטיים, אחסון והסבה מכוונת של תאי גזע עובריים של בני אדם לתאים מסוגים אחרים (דוגמת הפיכה של תאים לתאי אב נוירוניים, תאי אב של לבלב או תאים של שריר הלב). כיום ESI היא הבעלים של (או מחזיקה ברישיונות מאחרים על) למעלה מ-50 פטנטים רשומים במדינות שונות, ובכלל זה ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ישראל וסינגפור. השילוב בין המערך הקיים של הקניין הרוחני של BioTime, לבין הנכסים שנרכשו כעת מעניק לחברת BioTime אחד ממערכי הפטנטים המובילים בעולם בתחום של תאי הגזע. בחברת BioTime צופים כי שווי המערך של הקניין הרוחני יוסיף לעלות במשך הזמן, עם התרחבות המגזר של תאי הגזע, ויניב הזדמנויות משמעותיות להכנסות מתמלוגים.
אודות חברת Cell Cure Neurosciences
חברת ESI מחזיקה ביותר מ-49 אחוזים מהמניות של Cell Cure Neurosciences, חברת ביו-טכנולוגיה ישראלית שמתמקדת בפיתוח טיפולים רפואיים שמבוססים על תאי גזע לרשתית העין והפרעות נוירולוגיות, ובכלל זה פיתוח תאי פיגמנט של רשתית העין לטיפול בניוון הרשתית הקשור לגיל. על בעלי המניות הנוספים של Cell Cure Neurosciences נמנות החברות הדסית ביו-אחזקות וטבע תעשיות פרמצבטיות.
רקע
המונח "רפואה משחזרת" (Regenerative Medicine) מתייחס לפיתוח של טיפולים רפואיים אשר מבוססים על תאי גזע עובריים של בני אדם (hES) אדם או על טכנולוגיה של תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים (iPS). טיפולים רפואיים אלה נועדו לשחזר רקמות שנפגעו כתוצאה ממחלות ניווניות. העניין הרב שמגלים המדענים והציבור הרחב ברפואה משחזרת נובע מהיכולת של תאי hES או iPS להפוך לתאים מכל הסוגים שבגוף האדם. משום כך מאמינים מדענים רבים שלתאי hES ו-iPS פוטנציאל משמעותי לשמש כמקורות לטיפולים רפואיים חדשים עבור שורה של מחלות שכיום לא ניתן לרפא דוגמת סוכרת, מחלת פרקינסון, אי ספיקת לב, דלקת פרקים, ניוון שרירים, פגיעה בעמוד השדרה, ניוון מקולרי, אובדן שמיעה, אי ספיקת כבד והפרעות רבות נוספות שנובעות מכך שתאים ורקמות מפסיקים לתפקד ויש להחליפם.
מאחר ותאי גזע עובריים של בני אדם נקצרים מעוברים אנושיים עודפים שנוצרו בתהליך של הפריה חוץ-גופית, הרי שהשימוש בהם לצרכי מחקר שנוי במחלוקת. אולם, תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים (iPS) ניתן ליצור בתהליך שאינו שנוי במחלוקת - מתאים של בני אדם בוגרים, דוגמת תאי עור, במקום מתאים של עוברים. באמצעות שינוי של גנים מסוימים בתאים בוגרים ניתן להפוך אותם לתאי iPS דומים מאוד לתאי hES. הפיתוח של המוצרים אשר מבוססים על תאי גזע בחברת BioTime נמצא בשלבים טרום-קליניים ולפני שניתן יהיה להשתמש במוצרים אלה לטיפולים רפואיים בבני אדם יש לערוך ניסויים מקיפים במשך שנים.
אודות חברת BioTime
BioTime, שמשרדיה הראשיים שוכנים באלמידה, קליפורניה, היא חברת ביו-טכנולוגיה שמתמקדת ברפואה משחזרת (Regenerative Medicine) ובמוצרים להרחבת נפח הפלזמה בדם (Blood plasma volume expanders). חברת BioTime מפתחת ומשווקת מוצרים לחוקרים בתחום של תאי גזע ורפואה משחזרת באמצעות החברה הבת (בבעלות מלאה) Embryome Sciences. חברה בת נוספת של BioTime - OncoCyte Corporation - מתמקדת ביישומים רפואיים של טכנולוגיית תאי הגזע לטיפול בסרטן. בכוונת BioTime לפתח בסין מוצרים רפואיים לטיפול במחלות עיניים, עור, מערכת השרירים והשלד ומחלות דם, ובכלל זה טיפולים חדשניים בגידולים סרטניים שכיום לא ניתן לרפא, בעזרת תאי גזע שעברו שינויים גנטיים, באמצעות החברה הבת BioTime Asia. בנוסף למוצרים שמבוססים על תאי גזע, מפתחת BioTime מוצרים להרחבת נפח הפלזמה בדם, פתרונות להחלפת דם בניתוחים שמבוצעים בטמפרטורה נמוכה (היפותרמיה) וטכנולוגיה לשימוש בניתוחים, טיפול במקרי טראומה בחירום ויישומים נוספים. מוצר הדגל של BioTime - Hextend להרחבת נפח הפלזמה בדם - מיוצר ומופץ בארה"ב על ידי חברת Hospira ובדרום קוריאה על ידי חברת CJ CheilJedang במסגרת הסכמי רישוי בלעדיים. מידע נוסף אודות החברות BioTime ו-ESI אפשר למצוא באתר האינטרנט שכתובתו www.biotimeinc.com.
אודות חברת EDB Investments
EDB Investments (EDBI) היא חברת השקעות מובילה שמשרדיה הראשיים שוכנים בסינגפור ופעילותה מתפרשת ברחבי העולם. EDBI משקיעה ברחבי העולם במגזר החדשני והדינמי של המדעים הביו-רפואיים וכן בענפי תעשייה חשובים נוספים דוגמת קלין-טק ומדיה דיגיטלית. כמשקיעה בעלת ערך מוסף פועלת EDBI בשיתוף הדוק עם החברות שבהן היא משקיעה, תוך מינוף הרשתות הנרחבות והניסיון שצברה כדי ליצור עבורן גשר לאסיה ולקדם את אסטרטגיית הצמיחה שלהן.
מידע נוסף בכתובת www.edbi.com.
הצהרות ביחס לעתיד
הצהרות שמתייחסות לתוצאות עתידיות, כספיות ו/או תפעוליות, גידול עתידי בהיקף המחקר, הטכנולוגיה והפיתוח הקליני, הזדמנויות פוטנציאליות לחברה ולחברות הבת, וכן הצהרות אחרות של הנהלת החברה ביחס לציפיות לעתיד, הערכות, יעדים, תוכניות או סיכויים, מוגדרות כ-"הצהרות ביחס לעתיד". מלבד זאת, לכל הצהרה שאינה מתייחסת לעובדה היסטורית (ובכלל זה, בין השאר, הצהרות שמכילות ביטויים דוגמת "יהיה", "מאמין", "מתכוון", "מצפה", "צופה" או "מעריך") יש להתייחס כאל הצהרה ביחס לעתיד. הצהרות ביחס לעתיד כרוכות, מטבע הדברים, בסיכונים ובחוסר ודאות, ובכלל זה, בין השאר, סיכונים שנובעים מפיתוח ו/או השקה של מוצרים פוטנציאליים, חוסר ודאות ביחס לתוצאות של ניסויים קליניים או אישורים של הרשויות, צורך במימון עתידי ויכולת להשיגו וכן שמירה על זכויות בקניין רוחני. התוצאות בפועל עשויות להיות שונות באופן משמעותי מאלה שנצפו בהצהרות ביחס לעתיד וכאשר שוקלים אותן יש לקחת בחשבון את הגורמים הרבים לחוסר ודאות אשר משפיעים על פעילות החברה, ובמיוחד את אלה שצוינו בהערות ובאזהרות המופיעות בדוחות שהגישה החברה לרשות לניירות ערך (Securities and Exchange Commission). לחברה אין כל כוונה, והיא אינה מקבלת על עצמה כל חבות, לעדכן את ההצהרות ביחס לעתיד.
כדי לקבל באופן קבוע הודעות של חברת BioTime אנא לחצו על הקישור הבא והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו: http://www.b2i.us/irpass.asp?BzID=1152&to=ea&s=0
המקור: חברת BioTime
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת BioTime
ג'ודית סגל, 510-521-3390, שלוחה 301
jsegall@biotimemail.com