הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
יד עזר לחבר

היום, היום הגדול, חוגגים עשרות ניצולי שואה בר ובת מצווה בכותל המערבי

עמותת יד עזר לחבר רושמת את אחד מאירועי השיא בתולדותיה בהפקתו של אירוע ענק בכותל המערבי שם יחגגו עשרות ניצולי שואה בר ובת מצווה מאוחרים.

13/7/2015 10:20
עשרות ניצולי שואה יחגגו היום, יום ב' ה-13.7.2015 בר ובת מצווה מאוחרת בכותל המערבי בנוכחות הרב הראשי לישראל, רב הכותל, שרים, חברי כנסת ואורחי רבים. את האירוע הססגוני ויוצא הדופן יוזמת, מארגנת ומממנת עמותת יד עזר לחבר לטובת הניצולים, שחגיגת הבר ובת המצווה נמנעה מהם בילדותם בגלל הצורר הנאצי.

עמותת יד עזר לחבר המשכנת קרוב למאה ניצולי שואה בקרית החסד שהקימה בבית החם ברחוב קסל בחיפה דואגת לכל מחסורם של הניצולים. בין היתר, מלבד שלוש ארוחות ביום תנאי מחייה מצוינים, היא מעניקה גם סיוע בטיפול רפואי במרפאה שהוקמה במתחם, ליווי של עובדת סוציאלית ועוד.

במקביל מתנדבי העמותה דואגים לניצולים גם לשעות הפנאי במועדון מפואר שנבנה והוקם במתחם. פעילות העמותה מתאפשרת הודות לתרומות והתנדבות של צוות השגרירות הנוצרית בירושלים שתומכת בעמותה לאורך כל השנה במיגוון פעילויות רווחה ותרבות, לצד סיוע יום יומי בהתנהלות לצורכי קיום של הניצולים.

אחד מאירועי השיא של שנת 2015 הוא ההחלטה של מנכ"ל העמותה שמעון סבג לקיים טקס בר מצווה לכ-30 ניצולי שואה המתגוררים בבית החם. הניצולים יוסעו במאורגן לכותל, שם יערך טקס כדת משה וישראל. הניצולים יקבלו כל אחד טלית ותפילין מהודרים. לאחר מכן תצא המשלחת למשכן הכנסת שם יפגשו הניצולים עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שרים  וחברי כנסת נוספים.

שיאו של האירוע יהיה כשראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לפגוש את הניצולים בכנסת ולברך אותם לרגל היום המיוחד. "אנחנו רואים בעצם קיום האירוע חשיבות רבה", אמר מנכ"ל העמותה שמעון סבג. "מדובר בניצולי שואה שהאירוע נמנע מהם בגלל שהיו נרדפים על ידי הנאצים ושהו בגטאות ובמחנות ההשמדה. אלה שניצלו ונותרו בחיים ולא חגגו את האירוע המיוחד הזה לכל ילד וילדה יהודים, אנו בעמותה רואים כמטרה נשגבת לציין עבורם ובשבילם את האירוע".

סבג הדגיש כי האירוע כולו הוא יוזמה ושיתוף פעולה של העמותה והניצולים שיחד ייהנו מיום מיוחד שייחרט בזיכרונם ויעניק להם כמה רגעי אושר נוספים.

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
תמי סינר מנהלת קשרי קהילה ויח"צ, עמותת יד עזר לחבר
טלפון: 04-8666988 / 050-5707127