הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Hay Group

Hay Group מזהה את החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות בסקר השנתי התשיעי במספר

חברות מובילות שמות דגש רב יותר על גיוון ויוצרות מסלולים שונים למנהיגות ניהולית

5/11/2014 04:00
5 נובמבר, 2014

 

פילדלפיה—(BUSINESS WIRE)--Hay Group, חברה גלובלית לייעוץ אסטרטגי וניהולי, פרסמה היום את המחקר השנתי התשיעי במספר הסוקר את החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות ומדרג את 20 החברות המובילות. המחקר מדרג את החברות הטובות ביותר בעולם במדד המנהיגות ובוחן כיצד אותן חברות בונות ומבנות את התפתחותם של מנהלים מובילים ומצטיינים. זו השנה השנייה ברציפות שחברת פרוקטר אנד גמבל הגיעה אל ראש הרשימה ואחריה ג'נרל אלקטריק, קוקה קולה ו-IBM.

 

על פי המחקר של Hay Group,   מחקר pיק, קוקה קולה ואי בי אםאם את ההתפתחות של מנהיגים גדולים. החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות נוקטות בגישה עקבית ומובנית במתן סיוע למנהיגים להתפתח ולטפס בדרגות בארגונים שלהם. ממצא עיקרי מהמחקר של השנה מראה כי 80 אחוז מ-20 החברות המובילות הקימו מסלולי קריירה ברורים לעובדים שלהם, וזאת בהשוואה ל-48 אחוז בלבד מכלל יתר החברות. בדומה, 80 אחוז מ-20 החברות המובילות הובילו בפער משמעותי לעומת חברות עמיתות באספקת התנסויות מפתחות קריירה לבעלי הפוטנציאל הגבוה בחברה, ובכך מבטיחות שלחברה יהיו האנשים הנכונים ובעלי הכישורים המתאימים כדי למלא בבוא העת תפקידים חיוניים.

 

"המחקר של השנה מראה כי החברות המובילות בעולם מטפחות מנהיגים בכוונה תחילה, מנהיגים אשר יהיו מסוגלים להניע קדימה חדשנות ולהוביל את השתנות והתפתחות החברות שלהם", אמרה רות מלוי, מנכ"לית ניהול גלובלי בטיפוח מנהיגות וכשרון ומנהיגה שותפה במחקר החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות. "חברות מן השורה הראשונה אלה מספקות מסלולי קריירה לא מסורתיים ומגוונים, ומכשירות עובדים בעלי פוטנציאל גבוה לעמוד באתגרים עסקיים ספציפיים ולפתח את המיומנויות הדרושות כדי לעזור לחברות שלהם להצליח בסביבה הגלובלית וההפכפכה יותר ויותר של היום."

 

20 החברות המובילות לא רק מספקות מסלולים מוגדרים ומגוונים להנהגה, אלא הן בכוונה מבקשות לפתח מנהיגים מסוגים שונים. מחצית מ-20 החברות המובילות מציעות תוכניות מיוחדות לפיתוח מנהיגות לנשים, בהשוואה ל-13 אחוזים מיתר החברות, ול-40 אחוזים מ-20 החברות המובילות יש תוכניות המיועדות לקבוצות שונות, בהשוואה לרק 11 אחוזים מכלל החברות האחרות. החברות המובילות גם נוטות לפתוח את התוכניות לפיתוח מנהיגות בפני עובדים בעלי כל רמות הניסיון (83 אחוזים ביחס ל-57 אחוזים). במקביל, ל-20 החברות המובילות סיכוי גבוה יותר לדווח על גיוון בדרגים הבכירים שלהם, עם 68 אחוזים (לעומת 53 אחוז מסך חברות האחרות) המעידים כי הגיוון בהנהגה הבכירה של החברה משקף את הגיוון של העובדים שלה.

 

טיפוח מנהיגים לקראת יעד עסקי

 

בקרב 20 החברות המובילות זוהתה היכולת להגיב בגמישות לשינויים כלכליים כאתגר העיקרי העומד בפני מנהלים בחברות במהלך 12 החודשים הקרובים, לצד היכולת לנצל הזדמנויות בשווקים מתעוררים.

 

באופן מפתיע, בעידן בו חברות פונות יותר ויותר ללמידה מקוונת, נמצא כי 20 החברות המובילות מעדיפות את שיטת המגע הבלתי אמצעי. לימודי מנהיגות במודל כיתתי היו ונשארו השיטה המועדפת בקרב 20 החברות המובילות (בשימוש בידי 74 אחוזים מ-20 החברות המובילות לעומת 51 אחוז מסך החברות האחרות). חניכה על ידי חברי צוות בכירים ואימון שמקורו במשאבים פנימיים נמצאים גם הם בעדיפות גבוהה (69 אחוזים ו-61 אחוזים, לעומת 41 אחוזים ו-34 אחוזים, בהתאמה).

 

"חברות מצטיינות מכירות בכך שפיתוח מנהיגים לעתיד אסטרטגיים ומחוברים גלובלית פירושו שעליהם להשקיע ולהביא מנהיגים יחד כדי שילמדו כקהילה, תוך שימוש בטכנולוגיות הטובות ביותר כדי לחבר בין אנשים ברחבי העולם ולהחזיר את הלמידה בחזרה לצוותים ולחברות שלהם", אמר ריק לאש, מנהל בתכנית טיפוח המנהיגות והכשרון של Hay Group ומנהיג שותף במחקר החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות. "הם נוקטים בגישה מאד ישירה ומובנית בטיפוח כישורי ותכונות האנשים הללו. בעוד אתגרים עסקיים הופכים מורכבים יותר ויותר, אנו עדים להופעתם של מנהיגים שטופחו לקראת יעד עסקי. "

 

ממצאים נוספים ממחקר החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות של Hay Group:

 




































החברות הטובות ביותר מנהלות באופן פעיל את מסלול התפתחות מיטב הכישרונות

20 החברות המובילות

יתר החברות

מנהלות באופן פעיל מאגר עובדי דור המשך לתפקידים החיוניים לחברה

84 אחוז

50 אחוז

משתמשות בבקרת כשרון רשמית ותהליך תכנון כדי לאייש תפקידים ניהוליים

90 אחוז

56 אחוז

מספר מספיק של מועמדים פנימיים מיומנים עומד לרשות החברה כדי לאייש תפקידים ניהוליים בכל הרמות

70 אחוז

44 אחוז

החברה מזהה עובדים מסוימים כבעלי פוטנציאל גבוה לתפקידים ניהוליים בעתיד

93 אחוז

67 אחוז

תפקידים גדולים או חשובים מאויישים לרוב מקרב עובדי החברה עצמה

85 אחוז

63 אחוז


 































החברות הטובות ביותר ממשיכות לשים דגש על הכשרת מנהיגים לעבודה בסביבת עבודה גלובלית

20 החברות המובילות

יתר החברות

הבנה של סוגיות גלובליות היא דרישת מפתח בעבודה

80 אחוז

48 אחוז

החברה מספקת תמיכה או הכשרה כדי לעזור לעובדים לעבוד בשיתוף פעולה חוצה גבולות

83 אחוז

55 אחוז

המנהלים המובילים בקיאים בתרבויות שונות ובעלי המיומנות הנדרשת לעבודה יעילה עם קבוצות עובדים מגוונות

83 אחוז

61 אחוז

החברה מספקת תמיכה או הכשרה לשיתוף פעולה חוצה גבולות פנים-ארגונייים

84 אחוז

63 אחוז


 

 

למידע נוסף על מחקר החברות הטובות במדד המנהיגות של Hay Group, אנא בקרו באתר

www.haygroup.com/BCL, או הצטרפו לדיון אודות #BCLeaders בטוויטר ב: http://twitter.com/HayGroup

 

על מנת לקבוע ראיון עם רות מלוי או ריק לאש, אנא צרו קשר עם אוון סטיסר בטלפון (212) 221-4616 או בדוא"ל evan@blissintegrated.com.

 


Hay Group סוקרת את החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות מאז 2005. הסקר של שנה זו כולל תשובות של כמעט 18,000 איש בלמעלה מ-2,100 חברות בעולם. הסקר התבסס על תשובות הארגונים לשאלון מקוון והצבעות עמיתים. משיבים שהשלימו את הסקר היו מ-115 מדינות, מתוכם 6 אחוזים מצפון אמריקה, 35 אחוזים מאירופה, 2 אחוזים מהמזרח התיכון/אפריקה, 27 אחוזים מאסיה/אסיה פסיפיק ו-29 אחוזים מדרום אמריקה. כדי לעיין ברשימת 20 החברות המובילות בין השנים 2005 עד 2014, בקרו באתר החברות הטובות ביותר במדד המנהיגות microsite.

 

אודות Hay Group

Hay Group  היא חברת ייעוץ גלובלית שעובדת עם מנהלים מובילים כדי להפוך אסטרטגיה למציאות. אנו מפתחים כשרון, מניעים אנשים להפוך ליעילים יותר, ומדרבנים אותם להיות במיטבם. עם 86 משרדים ב-48 מדינות, אנו עובדים עם יותר מ-8,000 לקוחות ברחבי העולם. הלקוחות שלנו הם מהמגזר הפרטי, הציבורי ומלכ"רים מכל תעשייה גדולה, המייצגים אתגרים עסקיים מגוונים. אנו מתמקדים ביצירת שינויי ובמתן עזרה לאנשים ולחברות למימוש מלא של יכולותיהם.

 

המקור: Hay Group

 

לצפייה בהודעה בשפת המקור


 

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
For Hay Group
Evan Stisser, 212-221-4616
evan@blissintegrated.com