הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
MyHeritage

MyHeritage משיקה טכנולוגיה פורצת דרך: "תרגום שמות גלובלי", שתניע תגליות בתחום ההיסטוריה המשפחתית

הטכנולוגיה החדשה מבטלת את מחסום השפה, ומעצימה את מחקר ההיסטוריה המשפחתית ושימורה.

9/7/2015 03:50
תל אביב, ישראל ו-Lehi, יוטה –MyHeritage, האתר המוביל לגילוי, שימור ושיתוף היסטוריה משפחתית, מודיעה היום על השקתה של טכנולוגיית "תרגום שמות גלובלי" המסייעת למשפחות לפרוץ את מחסום השפה בחיפוש אחר עברן. הטכנולוגיה מתרגמת באופן אוטומטי שמות שנמצאו ברשומות היסטוריות ואילנות יוחסין משפה אחת לאחרת, בדיוק רב. הטכנולוגיה מייצרת את כל התרגומים האפשריים עבור השמות, ובכך מקלה על מציאת התאמות בין שמות בשפות שונות. בנוסף, חיפוש ידני בשפה אחת יניב תוצאות במגוון שפות אחרות. תוצאות החיפוש תתורגמנה חזרה לשפת המשתמש, לנוחיותו. הטכנולוגיה החדשה מספקת יתרונות רבים למשתמש. לדוגמא, אנשים החיים בארצות הברית ולהם שורשים ברוסיה, נאלצו עד היום לחפש אחר אבותיהם בשפה הרוסית כדי להגדיל את סיכוייהם למצוא מידע רלוונטי. הטכנולוגיה החדשה תאפשר להם לבצע חיפושים בשפה האנגלית, תרחיב את הכיסוי שלהם בחיפושי שמות ברוסית ואוקראינית, ותתרגם עבורם את התוצאות בחזרה לאנגלית. הטכנולוגיה החדשה מוסיפה גם לטכנולוגיות ההתאמה של MyHeritage, אשר יכולות כעת לגשר על פערי שפה. לדוגמא, אם משתמש מיוון המחזיק באילן יוחסין ביוונית קשור בקשרי משפחה למשתמש ישראלי בעל אילן יוחסין בעברית – MyHeritage תדע להצליב בין האילנות השונים ולמצוא התאמות בין שתי השפות העתיקות - עברית ויוונית. MyHeritage תציג לשני המשתמשים את החפיפה הקיימת בין אילנות היוחסין, דבר העשוי להוביל לאיחוד משפחות מרגש. "טכנולוגיית תרגום השמות הגלובלי מסייעת לנו להתגבר על סינדרום מגדל בבל", אומר גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל MyHeritage. "העולם הופך קטן יותר ומחובר יותר, אך יחד עם זאת - מידע מארצות זרות עדיין חבוי ברובו עבור אלה שאינם מדברים את השפות הרלוונטיות. המשימה שלנו היא לפתח את הטכנולוגיות הטובות ביותר, כדי להקל על ביצוע תגליות מההיסטוריה המשפחתית עבור כולם, בכל מקום. לכן, הצבנו יעד שאפתני והוא למוטט את אחד הקירות הגבוהים ביותר שמעכבים מחקר ותגליות בתחום – הקושי לתרגם שמות משפה אחת לשניה. אנחנו גאים להיות החלוצים בתחום ולהשיק את הפתרון הזה, ונרגשים מהערך שהטכנולוגיה הזו תיתן למשתמשינו ברחבי העולם". MyHeritage פיתחה את הטכנולוגיה באמצעות מחקר מקורי ואלגוריתמים מתקדמים, בהתבסס על מאגר הנתונים הבינלאומי שלה, הכולל 6 מיליארד רשומות היסטוריות ופרופילים של אנשים באילנות יוחסין, במגוון שפות. הטכנולוגיה מבצעת תרגום אוטומטי של שמות פרטיים ושמות משפחה, ומסוגלת להתמודד לא רק עם שמות קיימים, אלא גם עם שמות עתידיים שלא מופיעים במאגרי החברה כיום. זוהי טכנולוגיה גנרית המשתמשת במגוון רחב של מילונים שנבנו ע"י MyHeritage, כדי להתמודד גם עם כינויים ושמות נרדפים. למשל – חיפוש של השם Alessandro (הגרסא האיטלקית לשם Alexander) יימצא גם את השם "Саша", שהוא הצורה הרוסית של Sasha, כינוי רווח לשם Alexander ברוסיה. הגרסא הראשונה מתרגמת בהצלחה שמות בין השפות אנגלית, גרמנית, הולנדית, צרפתית, ספרדית, קטלאנית, פורטוגזית, איטלקית, נורווגית, שוודית, דנית, יוונית, עברית, פולנית, צ'כית, רוסית ואוקראינית. הגרסא הבאה, שנמצאת כעת בפיתוח, תכלול גם סינית ויפנית, ושפות נוספות תתווספנה בעתיד. כדי להנות מטכנולוגיית "תרשום השמות הגלובלי", יש ליצור אילן יוחסין בחינם ב-MyHeritage, להנות מהתאמות אוטומטיות, ולהשתמש ב-SuperSearch, מנוע החיפוש של MyHeritage לרשומות היסטוריות.

אודות MyHeritage

 MyHeritage הינו האתר המוביל לגילוי, שימור ושיתוף ההיסטוריה המשפחתית. כמובילה טכנולוגית, MyHeritage הופכת את מחקר ההיסטוריה המשפחתית לפעילות נגישה ומתגמלת בצורה מיידית. קהילת המשתמשים הגלובלית של MyHeritage נהנית מגישה למאגר עצום של רשומות היסטוריות, האוסף המגוון והבינלאומי ביותר של אילנות יוחסין, וטכנולוגיות חיפוש והתאמה פורצות דרך. MyHeritage מספקת למיליוני משפחות דרך פשוטה לשתף את הסיפור שלהן, את העבר ואת ההווה, ולנצור אותו עבור הדורות הבאים. האתר זמין ב-42 שפות שונות. www.myheritage.com
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
MyHeritage: אהרון גודפרי, מנהל שיווק.
טלפון: 054-5346870
aaron@myheritage.com