הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Bloomberg

דניאל ל. דוקטורוף יפרוש ממנכ"לות חברת בלומברג בסוף 2014

מייקל ר. בלומברג יחזור לעמוד בראש החברה אותה הקים בלומברג מהלל את הישגיו הניהוליים והעסקיים של דוקטורוף

7/9/2014 11:50
ניו יורק—(BUSINESS WIRE)—חברת בלומברג ומייקל ר. בלומברג, מייסדה והמחזיק במניות הרוב, הודיעו היום על פרישתו של דניאל ל. דוקטורוף מתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה בסוף שנה זו. לדוקטורוף לא ימונה מחליף אלא מר בלומברג עצמו יחזור לעמוד בראש החברה לצד צוות המנהלים הקיים.

דוקטורוף, 56, הצטרף לחברת בלומברג כנשיאה בינואר 2008 והפך למנכ"ל החברה ביולי 2011. קודם הצטרפותו לחברת בלומברג כיהן דוקטורוף במשך 6 שנים כסגן ראש עיריית ניו-יורק והיה אחראי לפיתוח כלכלי ובנייה מחדש בתקופת כהונתו של בלומברג בראשות העיר.

"זהו יום עצוב עבורי ועבור החברה שלי", אמר ר. בלומברג. "באמת ובתמים רציתי שדן יישאר וימשיך בתפקידו המוביל. אך אני מקבל את החלטתו. לא תכננתי לחזור לחברת בלומברג אחרי שתים-עשרה שנים כראש עיר. יחד עם זאת, ככל שאני מתוודע מחדש לחברה כך אני הולך ומוצא זאת מרגש ומעניין – לא מעט הודות למאמציו של דן. חזרתי והפכתי למעורב יותר ויותר בחברה וזה גרם לדן לבוא אלי ולהציע להחזיר לידי את הנהגת החברה. זו הייתה הצעה נדיבה ומתחשבת אותה קיבלתי לאחר התחבטות והסתייגות רבה."

"דן דוקטורוף היה אחד מחברי ועמיתי הקרובים ביותר במשך שלוש-עשרה שנה", אמר ר. בלומברג. "עוד בעירייה, הוא היה אדריכל התחייה הכלכלית יוצאת דופן של העיר ניו יורק אחרי 11 בספטמבר וליווה את אחת מתקופות הפיתוח וצמיחת מקומות העבודה הטובות ביותר בהיסטוריה של העיר ניו-יורק וכן הגה את תכנית הפיתוח בר-קיימא של העיר. חרף העובדה שלא ידע כמעט דבר על חברת בלומברג ועל המודל העסקי שלה, ביקשתי ממנו להוביל את החברה שלי באותה מנהיגות ממושמעת ויצירתית אותה הפגין בעירייה. הוא מייד שיקע עצמו בעסק והוביל את חברת בלומברג במומחיות דרך המשבר הפיננסי החמור ביותר בדורנו."

"תחת הנהגתו של דן הפכה עמדתנו בכל שוק בו אנו מתחרים לחזקה מאי פעם. מבחינה כלכלית קבענו במהלך כהונתו שיאים מדי שנה. צוות המנהלים שלנו הוא המוכשר והמחויב בהיסטוריה שלנו. התמקצענו בכל יחידה של החברה. הרחבנו את מגוון עיסוקנו באופן מחושב, בין היתר על ידי היפתחות למודלים עסקיים חדשים, טכנולוגיות ורעיונות, תהליכים, אנשים ורכישות. עם זאת, הצלחנו לשמור על התרבות העסקית שבבסיס הצלחתנו. אמרתי זאת פעמים רבות בעבר, הישגיו של דן בעירייה ובחברת בלומברג מעידים כי הוא אחד המנהיגים והמנהלים הטובים ביותר שאי פעם הכרתי."

דוקטורוף אמר: "אני רוצה להודות למייק בלומברג על שנתן לי את הכבוד להיות מנהל החברה הגדולה שלו. אני בטוח שאני מחזיר לו אותה מוכנה היטב להתמודדות עם אתגרי העתיד ולניצול ההזדמנויות יוצאות הדופן שלפניה. אני גם רוצה להודות לעמיתיי בצוות הניהול הבכיר, במיוחד לפיטר גרוור, טום סקונדה ומאט וינקלר, שכל אחד מהם היה בחברה הרבה לפניי ושהיו המובילים האמיתיים של הצלחתה של חברת בלומברג."

דוקטורוף המשיך: "אני אוהב את החברה ואני רוחש למייק כבוד עמוק וחיבה, כך שעזיבתי את החברה אינה החלטה קלה עבורי, אבל זו ההחלטה הנכונה עבור החברה, עבור מייק ועבורי בשלב זה של חיי. החברה תמיד הייתה חברתו של מייק ובהינתן העניין המחודש שלו בה ובמרצו, מן ההיגיון שיעמוד בראשה שנית. אני גאה בהישגים אליהם הגענו בשבע השנים האחרונות ואני יודע כי החברה רק תלך ותתחזק."

במהלך כהונתו של דוקטורוף בחברת בלומברג:

• גדלו הכנסות החברה מ-4.5 מיליארד דולר ב-2007 למעל ל-9 מיליארד דולר ב-2014 חרף השפעת המשבר הכלכלי ותוצאותיו.

• נתח השוק של בלומברג במגזר המידע הפיננסי גדל מ-26% ל-32%.

• בעוד המספר הכולל של ניירות הערך ומשקיעים מקצועיים נפל ברחבי העולם, מספר המנויים על Bloomberg Terminal  גדל מ-273,000 ל-321,000  באמצעות חדירה גדולה יותר לשווקים קיימים והתרחבות מגוונת לשווקים חדשים, לרבות שווקים מתעוררים ותאגידים.

• סוכנות הידיעות בלומברג הוסיפה מעל ל-500 כתבים ועורכים, בניגוד לצמצום כוח האדם בארגוני החדשות הגדולים, תוך שיפור ניכר בהשפעתה הגלובלית באמצעות הרחבת הנוכחות הדיגיטלית והטלוויזיונית והרכישה של בלומברג Businessweek.

• החברה הרחיבה באופן מוצלח את מגוון שירותיה מעבר ל-Terminal, המשמש אנשי משרד קדמי כגון סוחרים, אנשי מכירות ומנהלי תיקים, למוצרים ולפתרונות עסקיים המניבים הכנסות ההולכות וגדלות מ-350 מיליון ל-1.8 מיליארד דולר.

• החברה התרחבה לשווקי המידע המשפטי, הממשלתי ושווקי המידע על אנרגיה חלופית, המספקים מידע חיוני למנויי Terminal ומשרתים משתמשי קצה חדשים.

בלומברג הוסיף: "דן תמיד יהיה חלק ממשפחת בלומברג - הוא ימשיך להיות החבר, היועץ והשותף שלי במשך שנים רבות. ביקשתי ממנו להצטרף למועצת המנהלים של Bloomberg Philanthropies  ואני בטוח שאני אתמוך באופן אישי ביוזמות אותן ייזום בעתיד. "

קודם הצטרפותו לעיריית ניו-יורק בראשותו של בלומברג, היה דוקטורוף שותף מנהל של Oak Hill Capital Partners  (חברת השקעות פרטיות) ובנקאי השקעות בליהמן ברדרס. הוא נעשה מעורב בנושאים מוניציפליים ובפיתוח כלכלי כתוצאה מהובלת המאמץ להביא את המשחקים האולימפיים של שנת 2012 לניו יורק, אשר בסופו של דבר הפכה לאסטרטגיית תכנית הפיתוח הכלכלי של ניו יורק שלאחר פיגועי 9/11.

דוקטורוף הוא מייסד Culture Shed, מוסד תרבותי חדש וחדשני בהדסון יארדס בצידה המערבי של מנהטן, ושל Target ALS, קונסורציום מחקר שהקים (עם Bloomberg Philanthropies  ועם דוד רובינשטיין) אשר מוקדש לפיתוח טיפולים במחלת ה-ALS, אשר גבתה את חייהם של אביו ושל דודו. בנוסף, מכהן דוקטורוף במועצות המנהלים של מכון World Resources, Human Rights First, ושל אוניברסיטת שיקגו.

דוקטורוף הדגיש כי בעוד שבטווח הקצר הוא רוצה להתמקד יותר בתחומי עניין למטרות רווח, הוא אינו  עוזב את חברת בלומברג לטובת הזדמנות עסקית כזו או אחרת. "במהלך הקריירה שלי הייתי משקיע, עובד ציבור, מנהל חברה ובהנהגת ארגונים שלא למטרות רווח", אמר דוקטורוף. "נהניתי עד מאוד מכל אחד מן האתגרים השונים הללו. אומר שוב כי אני מברך על ההזדמנות לפתוח בפרק חדש וכשיגיע הזמן הנכון אחליט על הצעד הבא."

המקור: Bloomberg LP

לצפייה בהודעה בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20140903006830/en

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Bloomberg LP
Jason Schechter, 212-617-7750
jschechter12@bloomberg.net