הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Mori Memorial Foundation

דוח GPCI לשנת 2015 מציג את הערים העוצמתיות בעולם

הדוח בוחן את גורמי המשיכה העומדים מאחורי הצלחתן של 40 ערים מובילות

15/10/2015 12:40
טוקיו—(BUSINESS WIRE)--מכון קרן הזיכרון ע"ש מורי לאסטרטגיות עירוניות, מכון מחקר שהוקם על ידי מורי בילדינד, חשף היום את תוצאות דוח 2015 של אינדקס הערים העוצמתיות הגלובליות (GPCI),  אשר מדרג 40 ערי מטרופולין בעולם לפי ה"מגנטיות" שלהן, או יכולתן למשוך אנשים וארגונים יצירתיים מרחבי העולם ולהיעזר בנכסיהם לטובת פיתוח כלכלי וחברתי. כמו בשנה שעברה לונדון, ניו יורק, פריז וטוקיו הגיעו לארבעת המקומות הראשונים, ואילו לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו והונג קונג השתפרו משמעותית בדירוג.

נקודות מפתח

• לונדון, שהגיעה למקום הראשון בכל שנה מאז אירוח המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים בשנת 2012, הגיעה לשלושת המקומות הראשונים בכל הקטגוריות למעט קטגוריית סביבה ומחיה ראויה השנה. לעיר דגש לטווח ארוך על פיתוח מחודש של העיר ומחויבותה לקידום פרויקטים של פיתוח, הכוללים יוזמות פוסט-אולימפיות כגון הקמתו של הפארק האולימפי ע"ש המלכה אליזבת ופארק הבנייה של קו Crossrail.

• ניו יורק, ביתן של רבות מהאוניברסיטאות המובילות בעולם והעיר בעלת המספר הגדול ביותר של תיאטראות ואולמות קונצרטים, היא סביבה מעוררת השראה לאנשים המוכשרים הבוחרים לגור בה. גם הפעם הגיעה ניו יורק למקום השני, זו השנה הרביעית ברציפות, במאבק צמוד עם לונדון.

• פריז הייתה במקום הראשון בקטגוריית מחיה ראויה ונגישות, במידה רבה הודות לריכוז הגבוה של אתרים תרבותיים, היסטוריים ומסורתיים במרכז העיר הקומפקטי, מה שהופך את הנכסים העירוניים שלה למאוד נגישים למבקרים ולתושבים כאחד. פריז נשארה במקום השלישי מאז 2008.

• טוקיו התחזקה בקטגוריית האינטראקציה התרבותית, כפי שמשתקף בגידול המהיר של מספר המבקרים הזרים בעיר וחילופי הסטודנטים. טוקיו מחזיקה במקום הרביעי מאז 2008.

• לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ובוסטון שיפרו באופן משמעותי את הדירוג שלהן, בעיקר הודות להמשך ההתאוששות הכלכלית מהמשבר הפיננסי של 2008 מלווים בשיפורים בתחום מחיה ראויה.

• הגדלת מספר הטיסות הבינלאומיות לנוסעים ולמטען הגדילה את מידת הנגישות של סינגפור, מה שאפשר לה לסגור את הפער מול טוקיו. בייג'ינג ושנחאי ירדו בדירוג שלהם, בדומה לשנים האחרונות, בזמן שהונג קונג שיפרה מאוד את הציון שלה בקטגוריית מחיה ראויה וקפצה מעלה בדירוג הכללי.

• ז'נבה, פרנקפורט, שטוקהולם, ציריך וווינה הגיעו לחמשת המקומות הראשונים בקטגוריית סביבה הודות למדיניות איכות סביבה מתקדמת מאד. רחוק משם, העיר ונקובר התקדמה משמעותית בדירוג סביבתי וקפצה מ-23 ל -7.

לפרטים נוספים, ראו: www.mori-m-foundation.or.jp/english/ius2/gpci2

"יותר מ-50 אחוזים מאוכלוסיית העולם מתגוררת כיום בערים. בשל זרם האנשים, הסחורות, הכסף והמידע, הפכו ערים למרכזי חדשנות וקובעות מגמות, יצירת אנרגיה חדשה שבתורה מושכת זרם אנשים נוסף," אומר ד"ר הירו איצ'יקאווה, מנכ"ל קרן הזיכרון ע"ש מורי. "GPCI הוא אחד הדוחות הבודדים שבוחן ערים מנקודת מבט מקיפה, ומספק לקובעי מדיניות ולמפתחים תובנות חודרות שעוזרות לתפוס את נקודות החוזק, החולשות ואת הפוטנציאל שגלום בערים מרכזיות בעולם."

"2015 GPCI מספק תובנות רבות ערך לא רק לדירוג התחרותי של הערים הגלובליות, אלא גם לגורמים המשפיעים על השינויים המשמעותיים שראינו בדירוג השנה," אמר וישאן צ'אקרבאטי, מנהל, SHoP  משרד אדריכלים ומרצה באוניברסיטת קולומביה. "המסר הוא ברור למדי: על מנת שערים גלובליות תתחרינה ביניהן על הון אנושי ההופך נייד יותר ויותר, עליהן לשפר את איכות החיים שהן מציעות לתושבים ולעסקים במונחים של עיצוב נהדר, תשתית יעילה, סביבה נקיה ושפע של מגוון תרבותי."

המכון מפרסם את דוח GPCI מדי שנה מאז 2008. GPCI נעזר ב-70 מדדים מתחומי הכלכלה, מחקר ופיתוח, אינטראקציה תרבותית, מחיה ראויה, איכות סביבה ונגישות, ניתוח נקודות החוזק והחולשה של הערים הגלובליות ועידוד התחרות ביניהן. הדירוג משקף גם את נקודות המבט של מנהלים, חוקרים, אמנים, מבקרים ותושבים. GPCI, הזוכה להערכה רבה מארגונים ברחבי העולם, משמש קובעי מדיניות ברחבי העולם לפיתוח אורבני ולמיתוג.

להערות של צד שלישי: www.mori-m-foundation.or.jp/english/ius2/gpci2/index.shtml#comments

אודות המכון לאסטרטגיות עירוניות, קרן הזיכרון ע"ש מורי

המכון עורך מחקר השוואתי רב-ממדי כדי לעזור לממשלות ולעסקים לזהות אסטרטגיות מרכזיות המשפרות את התחרותיות של הערים שלהם ומסמנות אותן כסביבה עירונית אטרקטיבית ומטפחת. יוזמות המכון תורמות לשיח שבין קובעי מדיניות בינלאומיים, לרבות האינדקס GPCI שזוכה להערכה רבה כמדד מוביל לערים גלובליות. הקרן לזיכרון ע"ש מורי הוקמה בשנת 1981 בעזרת תרומה ממורי בילדינג, מפתח נוף עירוני מוביל שיוצר רעיונות פורצי דרך לחיים עירוניים ביפן ובשאר אסיה.

אנא בקר באתר: www.mori-m-foundation.or.jp/english/aboutus2/index.shtml#about_strategies או www.mori.co.jp/en

תמונות/גלריית מולטימדיה: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51197275&lang=en

מקור: Mori Memorial Foundation

גלריית מולטימדיה חכמה

גרפיקה: מפת העולם של GPCI (גרפיקה: Business Wire)

גרפיקה: העשירייה הפותחת של דירוג הערים בעולם (גרפיקה: Business Wire)

גרפיקה: דירוג GPCI מ-2008 ועד ל-2015 (גרפיקה: Business Wire)

לוגו מכון קרן הזיכרון ע"ש מורי לאסטרטגיות עירוניות

לצפייה בהודעה באינטרנט בשפת המקור: http://www.businesswire.com/news/home/20151013005025/en

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Weber Shandwickm
Rutsuko Nakajima, +81-90-9006-2769
Masashi Nonaka, +81-80-1037-7879
moribldg@webershandwick.com