הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
MSCI

תאגיד MSCI Inc צפוי לרכוש את קבוצת Risk Metrics Group Inc.

החברות המובילות בתחום פתרונות ניהול הסיכונים, הכלים לניהול תיקי השקעות, והמדדים לביצועי השקעות חוברות יחדיו ליצירת ספקית מעולה לכלים לתמיכה בהחלטות השקעה

2/3/2010 12:40
ניו יורק–(BUSINESS WIRE)—תאגיד MSCI Inc (NYSE: MXB), ספק בינלאומי מוביל לכלים לתמיכה בהחלטות השקעה, וקבוצת RiskMetrics Group Inc (NYSE: RISK), ספקית מובילה למוצרים ושירותים לניהול סיכונים וממשל תאגידי לקהילה הפיננסית העולמית, הודיעו היום כי חתמו על הסכם מיזוג סופי, במסגרתו ירכוש MSCI את קבוצת RiskMetrics בעסקת מזומנים ומניות לפי שווי של 21.75 דולר למנייה, בהתאם למחיר הסגירה של 29.98 דולר למניית MSCI ביום שישי, ה-26 בפברואר, 2010, או כ-1.55 מיליארד דולר.
העסקה תביא לאיחוד שתי החברות המובילות בשוק ולאיחודם של מותגים רבי-עוצמה כמו MSCI, Barra ו-RiskMetrics. כך, ייווצר ארגון עולמי, מבוסס-מחקר וממוקד-לקוחות, המתמקד במתן כלים ברמה עולמית לתמיכה בהחלטות השקעה למוסדות פיננסיים ברחבי העולם. הכנסותיה של החברה המשולבת יסתכמו בכ-750 מיליון דולר, והיא תעסיק כ-2,000 עובדים ב-20 מדינות.
הצעתו של תאגיד MSCI מורכבת מ-16.35 דולר במזומן ו-0.1802 מניות ב-MSCI למנייה של RiskMetrics. העסקה כפופה לתנאי הסגירה המקובלים, כולל אישור מצד בעלי המניות בקבוצת RiskMetrics, קבלתן על ידי תאגיד MSCI של הכנסות מימון החוב לעסקה, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ואישורים רגולטוריים אחרים. נכון להיום, העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של תאגיד MSCI בשנת 2010.
המימון לעסקה צפוי להגיע מכספים קיימים ומהכנסות מחובות. תאגיד Morgan Stanley Senior Funding Inc העניק ל-MSCI כתב התחייבות לקווי אשראי מובטחים ומועדפים בסכום מצטבר של עד 1.375 מיליארד דולר, אשר יועמדו, בכפוף לתנאים המקובלים, למימון התמורה במזומנים במסגרת עסקת הרכישה, מיחזור של קווי אשראי מובטחים ומועדפים קיימים של תאגיד MSCI וקבוצת RiskMetrics, וצורכי ההון החוזר השוטפים של התאגיד וחברות הבת לאחר השלמת העסקה.
"עסקה זו מסמלת אבן דרך משמעותית במאמץ שלנו להפוך לספקית המובילה של כלים לתמיכה בהחלטות השקעה," מסר הנרי פרננדז, יו"ר ומנכ"ל תאגיד MSCI Inc. "יתרונות הגודל המשולבים של MSCI ו-RiskMetrics, הלקוחות ויכולות המוצר המשלימים, והנוכחות הגיאוגרפית הנרחבת יביאו לסינרגיה שתקטין את העלויות, ולהזדמנויות ליצירת הכנסות. קבוצת RiskMetrics מתאימה באופן מושלם לתאגיד MSCI, ואנו נרגשים מאוד לקראת שילובה במשפחת MSCI."
"אחת ממגמות המפתח המניעה את הצמיחה בעסקי הניתוח שלנו היא הצורך הגובר להבנה, מדידה, ניהול ודיווח של סיכונים. השילוב בין מומחיותו של תאגיד MSCI בתחום הניתוח והמודלים לסיכון בתיקי השקעות, ופלטפורמת ניהול הסיכונים רבת-העוצמה של RiskMetrics, התומכת בסוגים רבים של נכסים, יוצר היצע מקיף, הטוב מסוגו, לניהול סיכונים בתיקי השקעות. היצע זה יספק ללקוחותינו ראייה מושלמת של סיכונים במשרד הקדמי ובמשרד הביניים," הוסיף מר פרננדז.
"מדובר בשילוב רב-עוצמה של ממש. העסקה עם תאגיד MSCI תועיל למשקיעים שלנו, ללקוחותינו, ולעובדים בקבוצה," מסר איתן ברמן, מנכ"ל קבוצת RiskMetrics Group. "לתחום ניהול הסיכונים חשיבות מכרעת בשוקי ההון של היום. לקוחותינו יפיקו תועלת רבה ממגוון המוצרים המורחב של החברה המשולבת, ומהיצע משופר בתחום ניהול הסיכונים."
החברה המשולבת תתאפיין בפרופיל צמיחה אטרקטיבי, עם בסיס הכנסות מגוון, המורכב בעיקרו מהכנסות חוזרות. תזרים המזומנים החזק של החברה המשולבת, ועמדתה הפיננסית האיתנה יסייעו אף הם בהמשך ההשקעות בכל רחבי החברה בתחום המוצרים, ההון האנושי והתהליכים, מה שיביא לחיזוק מיקומה המבוסס של החברה בתהליכי ההשקעה של לקוחותיה. בנוסף, העסקה צפויה להאיץ את תוכנית ההשקעות הפנימית של תאגיד MSCI, כולל פיתוח הכלים של התאגיד לניהול תיקי השקעות בתשואה קבועה, ולקדם השקעות במדדים פיננסיים. כמו כן, העסקה יוצרת הזדמנות ליצירת סינרגיות בתחום העלויות המוערכות בכ-50 מיליון דולר, מתחומים חופפים כמו למשל פלטפורמות, שירותים ומשרדים.
אישורים וצפי לסגירה
העסקה אושרה על ידי מועצת המנהלים של כל אחת מהחברות. סגירת עסקת המיזוג צפויה להתרחש ברבעון השלישי של MSCI בשנת 2010, בכפוף לתנאים מקובלים מסוימים, כולל אישור מצד בעלי המניות של קבוצת RiskMetrics, קבלתן על ידי תאגיד MSCI של הכנסות מימון החוב לעסקה, וקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישורים רגולטורים מקובלים אחרים. במסגרת העסקה, איתן ברמן, מנכ"ל קבוצת RiskMetrics Group, וכמה בעלי מניות אחרים בקבוצה, חתמו על הסכם הצבעה מול תאגיד MSCI, במסגרתו הסכימו להצביע לטובת העסקה בשיעור מצטבר של כ-54% מהמניות הנותרות בקבוצת RiskMetrics.
יועצים
תאגיד Morgan Stanley שימש יועץ פיננסי לתאגיד MSCI. חברת Davis Polk & Wardwell LLP סיפקה ייעוץ משפטי לתאגיד MSCI, ואילו חברת UBS סיפקה למועצת המנהלים של MSCI חוות דעת בנושא הוגנות. כמו כן, מעמיד תאגיד Morgan Stanley התחייבות למימון במסגרת העסקה. ייעוץ פיננסי לקבוצת RiskMetrics ניתן על ידי קבוצת Evercore Group LLC, וייעוץ משפטי על ידי Kramer Levin Naftalis & Frankel LLP.
פרטים על שיחת ועידה
תאגיד MSCI וקבוצת RiskMetrics יקיימו שידור אינטרנטי הפתוח למשקיעים בשעה 09:00 שעון EST ב-1 במרץ, 2010. כדי להאזין לאירוע בשידור חי, יש להיכנס לאזור קשרי המשקיעים באתר האינטרנט של כל אחת מהחברות, בכתובות http://ir.msco.com ו-http://investor.riskmetrics.com, או בחיוג לטלפון מספר 1-800-776-0420 בארצות הברית. בשיחות מחוץ לארצות הברית, יש לחייג לטלפון מספר 1-913-312-1393. אנא בקרו באתר http://ir.msci.com כדי להוריד את מסמך המצגת הנלווה לשיחה.
הקלטת שמע של שיחת הועידה תועלה לאתר של תאגיד MSCI ו-RiskMetrics כשעתיים לאחר סיום השידור החי, ותהיה זמינה עד ה-8 במרץ, 2010. כדי להאזין להקלטה זו, היכנסו לאזור קשרי המשקיעים באתר האינטרנט של כל אחת מהחברות, בכתובות http://ir.msci.com ו-http://investor.riskmetrics.com, או בחיוג לטלפון מספר 1-888-203-1112 (סיסמה: 2487893) בארצות הברית. בשיחות מחוץ לארצות הברית, יש לחייג לטלפון מספר 1-719-457-0820 (סיסמה: 2487893).
אודות RiskMetrics
קבוצת RiskMetrics היא ספקית מובילה של מוצרים ושירותים לניהול סיכונים וממשל תאגידי לקהילה הפיננסית העולמית. על ידי הבאת שקיפות, מומחיות, ונגישות לשווקי ההון, עוזרת RiskMetrics למשקיעים להעמיק את ההבנה והניהול של הסיכונים בתיקי ההשקעות. פתרונותיה של RiskMetrics עוזרים להתמודד עם מגוון רחב של סיכונים בנכסיהם הפיננסים השונים של לקוחות הקבוצה. קבוצת RiskMetrics, שמשרדיה הראשיים נמצאים בניו יורק והמפעילה 20 משרדים ברחבי העולם, משרתת כמה מהמוסדות והתאגידים היוקרתיים בעולם.
אודות MSCI
תאגיד MSCI הוא ספק מוביל של כלים לתמיכה בהחלטות השקעה למוסדות השקעה ברחבי העולם. מוצריו של תאגיד MSCI Inc כוללים מדדים וכלים לניתוח ביצועים וסיכונים של תיקי השקעות, המשמשים בניהול תיקי השקעות הוניים, בעלי תשואה קבועה, ובעלי ריבוי סוגי נכסים.
מוצריה המובילים של החברה הם מדדי MSCI International Equity Indices, הכוללים למעלה מ-120,000 מדדים המחושבים מדי יום ביותר מ-70 מדינות, ו-Barra - מודלים להערכת סיכונים וכלים לניתוח תיקי השקעות, המכסים 58 שוקי הון ו-49 שוקי תשואה קבועה. משרדיו הראשיים של התאגיד נמצאים בניו יורק, ולתאגיד משרדי מחקר ומשרדים מסחריים ברחבי העולם. MSB#IR.
מידע חשוב למשקיעים ובעלי מניות
הודעה זו אינה מהווה הצעה למכירה או שידול להצעה לרכוש ניירות ערך או שידול להצבעה או אישור כלשהם. תאגיד MSCI יגיש לרשות ניירות הערך האמריקאית ("SEC") הצהרת רישום בטופס S-4 אשר תכלול הצהרת פרוקסי של קבוצת RiskMetrics המהווה גם תשקיף של MSCI. כמו כן, בכוונת MSCI ו-RiskMetrics להגיש מסמכים נוספים לרשות ניירות הערך האמריקאית בקשר עם העסקה המוצעת. הצהרת פרוקסי סופית/תשקיף יישלחו לבעלי המניות של קבוצת RiskMetrics. מומלץ בזאת למשקיעים ולבעלי ניירות ערך ב-MSCI ו-RISKMETRICS לקרוא בעיון ובכללותם את הצהרת הפרוקסי/התשקיף ואת יתר המסמכים אשר יוגשו לרשות ניירות הערך האמריקאית כאשר יהיו אלה זמינים שכן הם עשויים להכיל מידע חשוב בנוגע לעסקה המוצעת.
משקיעים ובעלי מניות יוכלו גם לקבל בחינם העתקים של הצהרת הפרוקסי/התשקיף ומסמכים נוספים המכילים מידע חשוב אודות MSCI ו-RiskMetrics, ברגע שמסמכים אלה יוגשו לרשות ניירות הערך האמריקאית, באמצעות אתר רשות ניירות הערך האמריקאית בכתובת http://www.sec.gov. העתקים של המסמכים המוגשים לרשות ניירות הערך האמריקאית על ידי MSCI יהיו זמינים בחינם באתר האינטרנט של MSCI בכתובת www.mscibarra.com או על ידי יצירת קשר עם מחלקת קשרי המשקיעים של MSCI בטלפון מספר 866-447-7874. העתקים מהמסמכים המוגשים לרשות ניירות הערך האמריקאית על ידי RiskMetrics יהיו זמינים בחינם באתר האינטרנט של RiskMetrics בכתובת http://www.riskmetrics.com או על ידי יצירת קשר עם מחלקת קשרי המשקיעים של RiskMetrics בטלפון מספר 212-354-4643.
MSCI, RiskMetrics, הדירקטורים, וחלק מהמנהלים בחברות אלה עלולים להחשב כמשתתפים בשידול כתבי הצבעה מבעלי המניות בחברת RiskMetrics בקשר לעסקה המוצעת. מידע בנוגע לדירקטורים ולמנהלים בקבוצת RiskMetrics כלול בהצהרת הפרוקסי של הקבוצה לאסיפה השנתית לשנת 2009 של בעלי המניות בקבוצה, אשר הוגשה לרשות ניירות הערך האמריקאית ב-29 באפריל 2009. מידע אודות הדירקטורים והמנהלים בתאגיד MSCI כלול בהצהרת הפרוקסי של התאגיד לאסיפה השנתית לשנת 2010 של בעלי המניות בתאגיד, אשר הוגשה לרשות ניירות הערך האמריקאית ב-23 בפברואר 2010. מידע נוסף בנוגע למשתתפים בשידול כתבי הצבעה ותיאור ענייניהם הישירים והעקיפים, בדרך של החזקה בניירות ערך או בכל דרך אחרת, יופיע בהצהרת הפרוקסי/התשקיף ובחומרים רלבנטיים אחרים אשר יוגשו לרשות ניירות הערך האמריקאית, כאשר יהיו מסמכים אלה זמינים.
הצהרות צופות פני עתיד
מסמך זה מכיל הצהרות צופות פני עתיד. הצהרות אלה עוסקות באירועים עתידיים או בביצועים פיננסיים עתידיים וכוללות גורמי סיכון ידועים ושאינם ידועים, אי-וודאות, וכן גורמים אחרים העלולים לגרום לתוצאות בפועל, לרמת הפעילות, לביצועים, או להישגים של MSCI, RiskMetrics או של החברה המשולבת להיות שונים מהותית מהתוצאות העתידיות, רמת הפעילות, הביצועים, או ההישגים המופיעים במפורש או במרומז בהצהרות צופות פני עתיד אלה. במקרים מסוימים, ניתן לזהות הצהרות צופות פני עתיד על ידי שימוש במילים כמו למשל "יתכן", "עשוי", "צפוי", "כוונה", "תוכנית", "שאיפה", "מאמינים", "מעריכים", "מנבאים", "פוטנציאל", או "המשך", או בצורת השלילה של מונחים אלה או מונחים דומים. אין להסתמך יתר על המידה על הצהרות הצופות פני עתיד, שכן אלה כוללות גורמי סיכון ידועים ושאינם ידועים, אי-וודאות, וגורמים אחרים, אשר בחלק מהמקרים, אינם בשליטת MSCI, RiskMetrics והחברה המשולבת, והעלולים להשפיע באופן מהותי על התוצאות בפועל, רמת הפעילות, הביצועים, או ההישגים. סיכונים, אי-וודאות וגורמים כאמור כוללים, ללא הגבלה: הסיכון שתנאי מתנאי הסגירה למיזוג המוצע לא יתממש; הסיכון שאישור הרגולטורי אשר יתכן ונדרש למיזוג המוצע לא יתקבל או יתקבל בכפוף לתנאים שאינם צפויים; אי-השלמה או עיכוב בהשלמת המיזוג המוצע מסיבות אחרות; יכולתה של החברה המשולבת לשלב בזמן וביעילות את עסקיהן של RiskMetrics ו-MSCI; והשקעת זמנה של ההנהלה בנושאים הקשורים במיזוג.
גורמים נוספים העלולים להשפיע באופן מהותי על התוצאות בפועל, רמת הפעילות, הביצועים, או ההישגים של MSCI, RiskMetrics והחברה המשולבת מופיעים בדוח השנתי של MSCI המוגש על טופס 10-K לשנת הכספים שהסתיימה ב-30 בנובמבר, 2009, ושהוגשה לרשות ניירות הערך האמריקאית ב-29 בינואר, 2010, בטופס השנתי של RiskMetrics ליום ה-31 בדצמבר 2009 שהוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית על גבי טופס 10-K ב-24 בפברואר 2010, ובדוחות הרבעוניים הרלבנטיים של החברות שהוגשו על גבי טופס 10-Q, ודוחות שוטפים המוגשים על גבי טופס 8-K. היה ויתממש אלו מגורמי הסיכון או אי-הוודאות האמורים לעיל, או היה והנחות היסוד של MSCI או של RiskMetrics יווכחו כשגויים, התוצאות בפועל עלולים להיות שונות מהותית משצפו MSCI או RiskMetrics. כל הצהרה צופה פני עתיד המופיעה בהודעה זו לעיתונות משקפת את הדעה הנוכחית של MSCI או של RiskMetrics בנוגע לאירועים עתידיים, וכפופה לגורמי סיכון, אי-הוודאות וההנחות הללו, וכן לגורמי סיכון, אי-וודאות והנחות אחרים, הנוגעים לעסקים, התוצאות העסקיות, אסטרטגיית הצמיחה והנזילות של MSCI או RiskMetrics. MSCI ו-RiskMetrics אינם מתחייבים לעדכן בפומבי או לשנות הצהרות צופות פני עתיד אלה מכל סיבה שהיא, בין אם כתוצאה ממידע חדש, אירועים עתידיים, או מכל סיבה אחרת.
גלריית תצלומים/חומרי מולטימדיה ניתן למצוא בכתובת: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6196785&lang=en 
 
צפו בהודעה זו לעיתונות ובחומרי המולטימדיה באינטרנט בכתובת:
http://www.businesswire.com/news/home/20100301005947/en
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
למידע נוסף:
MSCI, New York
אדינגס תיבולט, +1-212-804-5273
או
RiskMetrics, New York
שרה כהן, +1-212-354-4643
או
פניות מצד התקשורת:
Abernathy MacGregor, New York
סטיב ברוס, +1-212-371-5999
או
Penrose Financial, London
סאלי טוד, +44 20 7786 4888

מקור: MSCI Inc. ו-RiskMetrics Group, Inc.
גלריית מולטימדיה חכמה