הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
WTC

גאיי אף. טוצ'ולי, המייסד ובעל החזון של ארגון World Trade Centers Association, הלך לעולמו

7/2/2013 12:00
ניו יורק --(BUSINESS WIRE)-- אדם ששינה את העולם באמצעות סחר בינלאומי - ועשה זאת יותר מפעם אחת: גאיי אף. טוצ'ולי, נשיא כבוד של ארגון World Trade Centers Association (WTCA), נפטר בערב שבת בשנתו במירטל ביץ' שבדרום קרולינה. ב-12 בפברואר הוא עמד לחגוג את יום הולדתו ה-91.

"הצטערנו מאוד לשמוע על מותו של גאיי" אמר אריק אר. דאהל, מנכ"ל WTCA. "ליבנו עם משפחתו וחבריו ברחבי העולם. גאיי מותיר מאחוריו מורשת ענפה של הקמת WTCA וביסוס נוכחות עולמית בקרוב ל-100 מדינות, מאז שייסד את הארגון בשנת 1970. החזון של שגשוג באמצעות סחר והשקעות ימשיך לחיות. אנו מחויבים להגשים חזון זה".

טוצ'ולי פיקח על התכנון, ההקמה והתפעול של מגדלי מרכז הסחר העולמי לשעבר, בגובה של 110 קומות. השפעתו המגוונת כללה חזון חלוצי של הובלת סחורות במכולות, והוא סייע להקים את נמל המכולות הראשון בניוארק, ניו ג'רזי; תכנון והקמה של המגדלים התאומים של מרכז הסחר העולמי (World Trade Center Twin Towers); וכן ייסוד והקמה של World Trade Centers Association, ארגון אשר כולל כיום 300 חברים ומתקנים שנושאים את שם המותג World Trade Center ברחבי העולם.

בארבעים השנים האחרונות פעל טוצ'ולי במסגרת WTCA, הארגון שאותו הקים בשנת 1970, ושימש כנשיאו עד שנת 2011. "בינואר 2011 בירכנו את גאיי על הישגיו הגדולים והרבים והוא פרש מתפקיד הנשיא הראשון והיחיד של WTCA" סיפר יו"ר WTCA, גאזי אבו נאהל. "היום אנו נפרדים ממנו בידיעה שמורשתו תישמר בליבם של אינספור אנשים, מאות מרכזים ורשת של אומות".

"לפני עשרות שנים הגדיר המזכיר הכללי של האומות המאוחדות, יו טנט, את החזון של גאיי כ-'אומות המאוחדות של המסחר', והוא נשאר כזה עד היום" הוסיף אבו נאהל.

טוצ'ולי נולד בצפון ברגן, ניו ג'רזי והצטרף לרשות הנמלים של ניו יורק (Port of New York Authority) בשנת 1946. הוא שירת בצי בתקופת מלחמת קוריאה, משנת 1950 עד 1952, ולאחר מכן שב לרשות הנמלים, בה היה אחראי על ההקמה של נמל המכולות הראשון, ועל העברת הפעילות הימית מניו יורק לניוארק.

בשנת 1961 הוא הקים את אזור התובלה של היריד העולמי של ניו יורק ובשנת 1962 הוא נבחר לתפקיד מנהל רשות הנמלים לסחר עולמי ומונה כאחראי על הקמת מרכז הסחר העולמי ובניית המשרדים הראשיים שלו. החזון של טוצ'ולי הוביל להקמת המגדלים התאומים, בגובה של 110 קומות ובשטח של כ-900,000 מ"ר, בדרום מנהטן. כשבנייתם הושלמה באפריל 1973, הם היו המבנים הגבוהים בעולם וכללו - לאחר שהוא התעקש על כך - את המסעדה הידועה בעולם Windows on the World. מגזין Readers’ Digest הגדיר את המגדלים כ-"פרויקט הבנייה הגדול בעולם מאז הפירמידות של מצרים".

בשנת 1962 היה הסחר העולמי אחראי ל-2.7 אחוזים מהתוצר הלאומי הגולמי של ארצות הברית. כיום הוא אחראי ליותר מ-22 אחוזים, צמיחה לה אחראית במידה לא מעטה ההתמקדות של טוצ'ולי בשגשוג באמצעות סחר עולמי.

בשנת 1970 הקים טוצ'ולי את ארגון WTCA עם נציגות ראשונית ב-15 ערים בשבע מדינות. הוא מונה מיד כמנהיג מתנדב ולאחר מכן פעל ללא הרף להתרחבות למדינות נוספות. כשהנציגים ברפובליקה העממית של סין ביקשו את עצתו בשנת 1970, הוא התעקש שיקימו מרכזי סחר עולמי, והצליח להתגבר על ההתנגדות שלהם כשציין שמרכזים כאלה פועלים כבר בטייוואן.

בשנות התשעים הוא פעל להקים מרכזי סחר עולמיים בדרום קוריאה ובצפונה, פעילות שעליה היה מועמד לפרס נובל לשלום בשנים 1997, 1998 ו-1999.

כשפרש מרשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי בשנת 1987, מונה טוצ'ולי לנשיא הראשון של ארגון WTCA, תפקיד אותו מילא עד פרישתו בינואר 2011, כשקיבל את התואר "נשיא כבוד".

בשנת 1993, כשמשאית נפץ גרמה נזקים כבדים בפיגוע טרור במגדלים התאומים, נלכד טוצ'ולי, שמשרדו שכן במגדלים, במשך שלוש שעות בגרם המדרגות. ב-11 בספטמבר 2001 הוא המתין בפקק תנועה בכניסה למנהרת הולנד. כשהביט מעבר לנהר ההדסון הוא הבחין בשריפה במגדל הצפוני וצפה באימה כיצד המטוס השני פוגע במגדל הדרומי.

במכתב ששלח לחברי WTCA מעט לאחר מכן הוא ביכה את האובדן של חיים כה רבים אך ציין כי "אנו חייבים להכפיל את מאמצינו לאחד את העולם תחת הדגל של 'שלום ויציבות באמצעות סחר'".

"גאיי פעל כה רבות למען העולם, מהיריד העולמי ועד לסחר העולמי" סיכם אבו נאהל. "הוא היה בראש ובראשונה אזרח העולם, והעולם הוא מקום טוב יותר הודות למאמציו הכבירים. נתגעגע אליו מאוד".

טוצ'ולי הותיר אחריו את אשתו סינתיה, את ילדיו סוזן טוצ'ולי, ריצ'רד טוצ'ולי, וויליאם טוצ'ולי, מייקל טוצ'ולי, קתלין ברנלדו וטום טוצ'ולי, וכן שני נכדים.

סידורי הלוויה: בני משפחה וחברים מוזמנים ביום א', 10 בפברואר, בין השעות 2:00 אחר הצהריים עד 5:00 אחר הצהריים, לבית הלוויות בקר, בכתובת Becker Funeral Home, 219 Kinderkamack Road, Westwood, New Jersey. טקס הלוויה יימשך ביום ב', 11 בפברואר, בשעה 10:15 בבוקר בכנסיית סיינט מתיו, בכתובת St. Matthew’s Church, 555 Prospect Ave., Ridgefield, New Jersey. כתחליף לזרי פרחים מבקשת משפחת טוצ'ולי להעביר תרומות ל-World Trade Centers Association Foundation, להקמת קרן מלגות על שם גאיי אף. טוצ'ולי. מידע על תרומות לקרן המלגות אפשר לקבל בפנייה אל ניורקה קוטרון ב-WTCA (ncoteron@wtca.org / טל. +1-212-432-2626).   

אודות World Trade Centers Association

ארגון World Trade Centers Association, שמשרדיו הראשיים שוכנים בעיר ניו יורק, הוא רשת עולמית של יותר מ-300 זכיינים בקרוב ל-100 מדינות. המשימה שלו היא לקדם את השגשוג באמצעות סחר בינלאומי והשקעות.

המקור: ארגון World Trade Centers Association

גלריית מולטימדיה חכמה

תצלום (Photo)

גאיי אף. טוצ'ולי (תצלום: Business Wire)

לוגו (Logo)

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
ארגון WTCA
בלה הוילה, 212-432-2640
סגנית נשיא בכירה
bheule@wtca.org