הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
WEC - World Energy Council)

מערכות האנרגיה עדיין רחוקות מלהיות בנות קיימא, מזהירה מועצת האנרגיה העולמית בדוח

מועצת האנרגיה העולמית חושפת במדד השנתי לקיימות האנרגיה כי מבין יותר מ-90 המדינות שהוערכו, הרוב עדיין רחוקות מלהשיג מערכות אנרגיה בנות קיימא בהיקף מלא.

3/12/2012 12:00
דוחה, קטאר --(BUSINESS WIRE)-- מועצת האנרגיה העולמית (WEC - World Energy Council) חושפת במדד השנתי לקיימות האנרגיה (Energy Sustainability Index) כי מבין יותר מ-90 המדינות שהוערכו, הרוב עדיין רחוקות מלהשיג מערכות אנרגיה בנות קיימא בהיקף מלא.

המדד, אשר פורסם בוועידת COP-18 הנערכת בדוחה, נכלל בדוח 2012 World Energy Trilemma  של WEC, אשר נושא את הכותרת Time to get real – the case for sustainable energy policy (הגיעה העת לממש את החזון - הצידוק למדיניות אנרגיה בת קיימא) ומדרג את המדינות על פי ביצועיהן בתחומי האקלים והאנרגיה. הדוח קובע כי מרבית המדינות עדיין לא הצליחו לאזן בין הלחצים הסותרים אשר יוצרים את מה שמכנים ב-WEC "הטרילמה של האנרגיה".

המחקר כלל גם ראיונות עם המנהיגים העולמיים של WEC לגבי הצרכים שלהם מקובעי המדיניות על מנת להציע אנרגיה בת קיימא ל-7 מיליארד האנשים בעולם.

ג'ון מק'נוטון, יו"ר בכיר של המחקר:

"בסופו של דבר, הקהילה העסקית היא שמבינה טוב מכולם מה עובד בפועל והיא שמקבלת את ההחלטות המכריעות על ההשקעות. אנו מבקשים כעת מהממשלות ללמוד את הדוח ולפעול ביחד עם הקהילה העסקית כדי לגבש מדיניות ברורה, שקופה ולכידה יותר להשגת התוצאות הרצויות".

ההמלצות של המנהיגים מהתעשייה ישותפו כעת עם הקהילה המיניסטריאלית וקובעי המדיניות של WEC כדי להציג המלצות משותפות למערכת אנרגיה שמתאפיינת בקיימות רבה יותר בקונגרס האנרגיה העולמי 2013 שייערך בדרום קוריאה.

מרק רובסון, שותף בפירמת Oliver Wyman ושותף בפרויקט המחקר:

"קיים מחסור עצום בהשקעות פרטיות בפרויקטים של פליטת פחמן נמוכה ותשתיות אנרגיה. אפשר למלא את המחסור, אך לפי שעה זו הזדמנות שהוחמצה. הדוח שלנו מבהיר כי בתעשייה נושאים עיניים אל קובעי המדיניות על מנת לקבל ערובה שההשקעות לא יתגלו כבלתי כלכליות בשל שינויים במדיניות. לפיכך נדרשים קובעי המדיניות לגבש מדיניות שתישאר יציבה לאורך זמן ותשתלב במדיניות בנושאים אחרים".

על סמך ניתוח של 22 אינדיקטורים מצאו אנשי WEC במדד הקיימות של האנרגיה כי 10 המדינות שהפגינו את הביצועים הטובים ביותר בשנת 2012 הן שבדיה, שווייץ, קנדה, נורבגיה, פינלנד, ניו זילנד, דנמרק, יפאן, צרפת ואוסטריה, בסדר זה. אולם, אפילו במדינות בעלות הביצועים הטובים ביותר מתמודדים עם אתגרים, וכאשר המדינות מתקדמות בשלבי הפיתוח הן עשויות להיתקל בקשיים בתחומים מסוימים.

פייר גדונה, יו"ר WEC:

"בכל המדינות מתמודדים עם אתגרים הכרוכים במעבר למערכות אנרגיה בטוחות, ידידותיות והוגנות יותר. אם יש לנו סיכוי כלשהו לספק אנרגיה בת קיימא לכולם, אנו חייבים לממש את החזון".

את הדוח וכן סרטון אפשר להוריד מאתר האינטרנט שבכתובת www.worldenergy.org

המקור: מועצת האנרגיה העולמית (WEC)

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
סטיוארט ניל
מנהל תקשורת
neil@worldenergy.org
(+44)7879998261