הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Allen Institute

מכון אלן למדעי המוח חובר ל-imec לצורך פיתוח כלים חזקים של הדור הבא לחקר המוח

מכוני מחקר מהשורה הראשונה וקרנות נדיבות חוברות יחד על מנת לממן פיתוח של טכנולוגיה חדשנית לחקר המוח

7/11/2013 10:00
7/11/2013

סיאטל – (Business Wire) – מכון אלן למדעי המוח הודיע היום על חתימת חוזה עם imec, מרכז מחקר העוסק בנאנו-אלקטרוניקה, על מנת לפתח ולייצר מערך חיישנים חדשני שירשום פעילות עצבית במוחות של חיות. מכון אלן למדעי המוח יחד עם המכון הרפואי האוארד יוז (HHMI), קרן גטסבי, פיקדון וולקאם ויוניברסיטי קולג' לונדון (UCL), הקצו 5.5 מיליון דולר למחקר ופיתוח של כלי המחקר המוחי המהפכניים.

מערך החיישנים המדובר יקדם את טכנולוגיית החיישנים הקיימת היום, שמאפשרת להבחין בפעילות חשמלית חוץ-תאית במוח. הפתרון החדשני יכלול אלקטרודות שיזהו וירשמו פעילות ברמת צפיפות גבוהה בהרבה ויאפשרו ביצוע טוב בהרבה מזה המתאפשר בטכנולוגיה הקיימת. הדבר יאפשר לחוקרים גם לרשום פעילות מוחית ברזולוציה חסרת תקדים וגם לעשות זאת בכמות אתרים גבוהה ביותר. מערכי החיישנים הנמצאים בפיתוח הינם בעלי פוטנציאל לאפשר ניסויים פורצי דרך בנוירו-ביולוגיה ולתרום להבנה טובה יותר של האופן שבו העצבים במוח פועלים במשותף על מנת לעבד מידע ולשלוט בהתנהגות. אנו צופים כי למכשירים הללו, הנמצאים כבר שנתיים בפיתוח, תהיה השפעה ישירה על קידום חקר המוח בקשת רחבה של מחקרים, בכללם יוזמת BRAIN, שהוזכרה בנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאומו ב-2 באפריל, 2013. החיישנים החדשים ישפכו אור על ההבנה הבסיסית של פעילות המוח, כמו למשל האופן שבו מידע חושי, דימויים ויזואליים בעין או מגע בשפם, זורם אל תוך אזורי המוח השונים וביניהם, ומעובד על ידי הקורטקס.

"המכשירים המיקרו-אלקטרוניים המתקדמים שנבנו ונבחנו בידי הצוות שלנו יאפשרו לכל חוקר מוח באשר הוא לקלוט בקלות, על ידי שימוש במכשיר סיליקוני אחד, את הסיגנלים האלקטרוניים הנוצרים על ידי מאות תאי עצב יחידניים. בעזרת הכלי המתקדם הזה נוכל להקשיב לפטפוטם, מה שיקרב אותנו ליום שבו נפענח באופן מלא את משמעותם וכך נבין את שפתו של המוח", אמר ד"ר כריסטוף קוך, המדען הראשי של מכון אלן למדעי המוח.

מהנדסי imec יעבדו בשיתוף פעולה מלא עם מדענים מטעם HHMI, מכון אלן ו-UCL (במימון של גטסבי ו-וולקאם) ויעצבו, יפתחו ויבחנו את החיישנים החדשים. לאורך הפרויקט בן 38 החודשים, imec תמנף את יכולות עיצוב הסיליקון והעיבוד המתקדמים שלה, תפתח ותבחן את הכלי החדש, ותפיק גרסה שניתן יהיה לייצר ולהנגיש לקהילת המחקר המדעי כולה.

"אנו שואפים כל הזמן להביא ערך ל-HHMI ולמכונים המובילים האחרים על ידי יצירת טכנולוגיית סמי-קונדוקטור מובילה, באמצעות צוותי פיתוח הסמי-קונדוקטור המנוסים והמחויבים שלנו", הצהיר פיטר פומנס, מנהל מחלקת ביו-נאנו-אלקטרוניקה ב-imec. "שיתוף הפעולה המחקרי הזה יאפשר ל-imec לספק את טכנולוגיית החיישנים העצביים המתקדמת ביותר לאקדמיה ולמכוני המחקר השונים, ולאפשר קריאת סיגנלים מאזורים שלמים במוח, במקום להסתפק בדגימות קטנות בלבד מאותם אזורים".

"אנו משיקים את הפרויקט הזה מכיוון שהשיטות הקיימות לחקר פעילות המוח אינן מספקות", אמר טים האריס, מנהל קבוצת הפיזיקה והמכשור היישומי בחוות המחקר ג'נליה של HHMI, הממוקמת באשבורן, וירג'יניה. "אנו מחויבים ליצירת כלים משופרים שיאפשרו לנו לאסוף מידע באיכות טובה יותר ולהפחית את מספר החיות להן אנו זקוקים בשביל המחקר החיוני הזה".

מכון אלן למדעי המוח הינו ארגון מחקר רפואי שלא למטרות רווח, שהוקם ב-2003 במימונו של המייסד והפילנתרופ פול ג'. אלן. מכון אלן לוקח על עצמו יוזמות רחבות היקף שמטרתן לקדם את חקר המוח ולאפשר לקהילה המדעית הכלל עולמית להגיע בצורה יעילה יותר לתגליות שישפיעו על העולם.

Imec מבצעת מחקרים מובילים בקנה מידה עולמי בתחום הנאנו-אלקטרוניקה וממנפת את הידע המדעי שלה עם הכוח החדשני שבשיתופי הפעולה שלה בתחומי טכנולוגיית המידע והתקשורת (ICT), הבריאות והאנרגיה. Imec מספקת פתרונות טכנולוגיים התומכים בתעשייה. בסביבה הייטקית ייחודית, העובדים המוכשרים שלה מחויבים לספק את אבני היסוד לחיים טובים יותר בחברה בת קיימא. המשרדים הראשיים של imec ממוקמים בלוון שבבלגיה, ויש לה משרדים בבלגיה, הולנד, טאיוואן, ארה"ב, סין, הודו ויפן. עובדי החברה, יותר מאלפיים איש, כוללים יותר מ-650 מומחים תעשייתיים וחוקרים אורחים. ב-2012 הגיעו רווחיה של imec ל-320 מיליון יורו. מידע נוסף על imec  ניתן למצוא ב- www.imec.be.

המכון הרפואי האוארד יוז הינו מכון פילנטרופי רפואי ששם לעצמו למטרה לקדם את המחקר הביו-רפואי ואת החינוך המדעי לטובת האנושות. אנו תומכים במדענים ובסטודנטים בולטים על מנת שיחקרו את השאלות הבסיסיות בנוגע למערכות חיים. המשרדים הראשיים של המכון נמצאים בצ'בי צ'ייס, מרילנד. המכון מעסיק מעל ל-3,000 עובדים בכל רחבי ארצות הברית. בשנת הכספים 2012, HHMI השקיעה 695 מיליון דולק במחקר בארה"ב, וחילקה מלגות ותמיכה לחינוך מדעי בסך של 78 מיליון דולר.

קרן גטסבי הוקמה על ידי דיוויד סיינסבורי על מנת להגשים את המטרות האלטרואיסטיות שלו. אנו מתמקדים בעזרה למספר תחומים:

·        מחקר במדעי הצמח

·        מחקר במדעי המוח

·        חינוך למדע ולהנדסה

·        פיתוח כלכלי באפריקה

·        מדיניות ציבורית – מחקר וייעוץ

·        אמנויות

אנו יוזמים פרויקטים במטרה לממש את מטרותינו. אנו אוהבים לתמוך בחדשנות. אנו מנתחים, מפני שאנו מאמינים שחשוב להבין את ההזדמנויות והבעיות שאנו נתקלים בהן. אנחנו מסתכלים לטווח ארוך, מכיוון שאיננו סבורים כי ניתן להגיע להישגים בפרויקטים קצרים ויחידניים. אנו תמיד שמחים ליצור שותפויות עם ארגונים החולקים עמנו מטרות דומות.

פיקדון וולקאם הינו קרן אלטרואיסטית עולמית המוקדשת להשגת שיפורים משמעותיים בבריאות האדם והחיות. הקרן תומכת בכשרונות מבריקים במחקר הביו-רפואי ואדם ורפואה. רוחב התמיכה של הקרן כולל מעורבות ציבורית, חינוך ויישום המחקר על מנת לשפר בריאות. הקרן חפה לגמרי מאינטרסים פוליטיים ומסחריים.

יוניברסיטי קולג' לונדון הוקם ב-1826 ויש לו מוניטין בהצטיינות אקדמית הן בהוראה והן במחקר. הוא חזק מאוד במחקר ביו-רפואי, הכולל את קבוצת מעבדות מחקר המוח הגדולה ביותר בבריטניה.

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
מכון אלן למדעי המוח

סטיבן קופר – 646-358-2765

Steven.Cooper@Edelman.com