הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
NIHR

מכון NIHR מודיע על שותפות עם Janssen במחקר הבודק מדוע הטיפולים הביולוגיים הקיימים לדלקת מפרקים שגרונית נכשלים בקרב שליש מן המטופלים

3/2/2015 11:10


לונדון—(BUSINESS WIRE)-- הושק מחקר קליני חדש שיחקור מדוע הטיפול הביולוגי הנוכחי המקובל לחולים בדלקת מפרקים שגרונית נכשל בכשליש מן המקרים. מחקר משותף למכון הלאומי הבריטי לחקר הבריאות (NIHR) ולחברת Janssen יחקור מנגנונים מרכזיים הקשורים להיעדר תגובה לטיפול וממצאיו צפויים לפתוח פתח לדרכי פיתוח חדשות לטיפולים עבור חולים אלו.

המחקר, אשר מנוהל על ידי שותפות המחקר הרב לאומית של NIHR, יבחן את המסלולים המולקולריים היכולים להעיד אם חולים בדלקת מפרקים שגרונית צפויים להפיק תועלת מטיפול בנוגדני TNF) Tumour Necrosis Nactor-Alpha) או לאו.

טיפול בנוגדני TNF הוא הטיפול הנוכחי המקובל לחולים בדלקת מפרקים שגרונית שאינם מגיבים לתרופות אנטי-ראומטיות שכיחות יותר כגון Methotrexate. למרבה הצער, טיפול בנוגדני TNF אינו יעיל עבור כ-30% מהחולים הללו. הדבר גורם לנטל בריאותי משמעותי והסיבה להיעדר התגובה לטיפול לא הייתה ברורה. עם זאת, המחקר של NIHR אמור לספק מידע שיאפשר כיוונון טוב יותר של הטיפול בנוגדני TNF וצפוי להוביל לפיתוחם של טיפולים חדשים וחלופיים עבור כחצי מיליון איש החולים בדלקת מפרקים שגרונית בבריטניה.

המחקר, בראשותו של פרופ' קוסטנטינו פיצליס מאוניברסיטת המלכה מרי בלונדון, מנוהל על ידי שותפות המחקר למחלות דלקתיות מקושרות (TRP) של ה-NIHR. הוא ממומן על ידי מחלקת מחקר ופיתוח ב-Janssen ומעורבים בו מדענים ממחלקת האימונולוגיה הטיפולית של הארגון. מחקר משותף זה, השואף לגייס 50 חולים בדלקת מפרקים שגרונית על פני תקופה של 18 חודשים שתחל בינואר 2015, ייערך בשבעה מרכזי מחקר של ה-TRP. מחלקת NIHR לתשתית המחקר הקליני בבריטניה, ה-NOCRI, עבדה תוך שיתוף פעולה הדוק עם Janssen על מנת לספק נקודת גישה מרכזית למומחיות המחקר לרוחב ה-TRP.

השר למדעי החיים, ג'ורג 'פרימן, אמר: "בעוד אנו מאמצים את מודל המאה ה-21 של 'תרופות ממוקדות', המחקר על איך ולמה תרופות קיימות משפיעות על חולים בדרכים שונות הוא חיוני לשם כיוונון טוב יותר של התרופות ושל תקציבי ה-NHS כדי להביא את מירב התועלת לחולים."

מארק סמואלס מ-NOCRI אמר: "הצלחתו של מחקר זה, המבקש להבין את המבנה הביולוגי של חולים שהגיבו לטיפול בנוגדני-TNF, תביא תקווה לאלו הסובלים ממהלכה הרסני של דלקת המפרקים השגרונית שאינה מגיבה לטיפול. מתן התרופות הנכונות לחולים הנכונים ובזמן הנכון יועיל הן לחולים והן לשירותי הבריאות."

ריבוד החולים במחקר צפוי לא רק לעזור ולהגדיר גישה טובה יותר לתרופות ניסיוניות בתחום טיפולי זה, אלא גם לתמוך בדרך חדשה בה תוכל תעשיית התרופות לנקוט בשלבים המוקדמים של פיתוח התרופות. המחקר נסמך על הסכם מודל יחיד בין Janssen לבין שתיים עשרה האוניברסיטאות ובתי החולים שהם חלק מה-TRP. תבנית הסכם מחקר-תעשייה משותף זה (mICRA)  תוכננה במיוחד לתמיכה במחקרים רב-מרכזיים דוגמת מחקר ראומטולוגי חדשני זה. NOCRI תמכו בהקמת שיתוף פעולה זה וממשיכים לערב חברות, אוניברסיטאות וקרנות NHS בתבניות שיתוף פעולה חדשות.

אודות שותפויות המחקר של NIHR

שותפויות המחקר של NIHR משלבות בין חוקרים ראשונים במעלה מן המרכזים האקדמיים בבריטניה וממרכזי ה-NHS כדי לתמוך בשיתוף פעולה עם תעשיית מדעי החיים בפיתוח מוקדם ומחקרי של תרופות וטיפולים חדשים.

אודות NOCRI

משרד ה-NIHR לתשתית מחקר קליני  (NOCRI) עוזר לממני מחקר ציבורי, פילנתרופי ותעשייתי לעבוד בשיתוף פעולה עם תשתית ה-NIHR על מנת להגדיל את השפעת ההשקעה השנתית של משרד הבריאות בסך 500 מיליון ליש"ט בתשתיות מחקר קליניות. באותה המידה, הוא מבטיח כי מרכזים, יחידות, מתקנים ורשתות הנתמכים בידי ה-NIHR יכולים לעבוד יחד כדי לעזור לכוון את התקדמות המחקר החדשני לטובת המטופלים.

אודות ה-NIHR

מטרתו של המכון הלאומי הבריטי לחקר הבריאות (NIHR), שהוקם ב-2006 וממומן על ידי משרד הבריאות, היא לשפר את בריאות ורווחת האומה באמצעות מחקר במסגרת ה-NHS.

המקור: National Institute for Health Research

לצפייה בהודעה בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20150202005069/en

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
NOCRI
Gavin Dallas
Tel: +44 (0)20 8843 8073
E-mail: nocri@nihr.ac.uk
Web: www.nocri.nihr.ac.uk
Twitter: @NIHR_NOCRI