הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Monsanto

מונסנטו נלחמת בשינוי האקלים בעזרת תכנית יבולים בעלי סטטוס פחמן ניטרלי

החברה טוענת שניתן לגדל יבולים באופן הנלחם בשינוי האקלים ; מתחייבת לטביעת רגל פחמנית ניטרלית לאורך כל פעילות החברה עד לשנת 2021

2/12/2015 12:50
סנט לואיס—(BUSINESS WIRE)—על רקע מאמצי חקלאים ברחבי העולם להתאים עצמם לאתגרים המורכבים שבהתמודדות עם שינויי האקלים, חברת מונסנטו הודיעה היום על תכניותיה להפוך את פעילות החברה לבעלת סטטוס פחמן ניטרלי עד לשנת 2021 באמצעות תכנית מיוחדת שתתפרש לאורך כל פעילות החברה בהגנת זרעים ויבול, כמו גם באמצעות שיתוף פעולה עם חקלאים.

"שינוי האקלים הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר עימם אנו מתמודדים בחקלאות, כמו גם אחד מהאתגרים הדחופים ביותר הניצבים בפני האנושות," אמר יו גראנט, יו"ר ומנכ"ל מונסנטו. "לפיכך התחייבנו לעשות את חלקנו בתחומי הפעילות שלנו ולתמוך בחקלאים ובאחרים. אמנם הושגה התקדמות בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית של החקלאות, אך עלינו לעבוד יחדיו כדי להשיג התקדמות רבה עוד יותר אם אנו רוצים להאכיל באופן בר קיימא 9.6 מיליארד איש בשנת 2050. לחקלאות יכולת מתן פתרונות ייחודית ואנו מקווים שקובעי המדיניות יכירו בתפקיד שיכולים החקלאות, החקלאים והיבולים לשחק בהפחתת פליטות פחמן."

מאמצי החברה מתמקדים במספר תחומי מפתח:

• ייצור זרעים – מונסנטו תחתור לקראת תהליך הפקת יבול בעל סטטוס פחמן ניטרלי בעסקי ייצור הזרעים שלה על ידי מינוף מוצרים שונים וגישות אגרונומיות כגון הכלאה, ביוטכנולוגיה של צמחים, מדע דאטה, עיבוד אדמה משמר ומערכות גידולי כיסוי במטרה לבטל את טביעת הרגל הפחמנית כולה. מונסנטו, העובדת עם מומחים חיצוניים למדע דאטה על מידול מקיף, הוכיחה ששימוש נכון בשיטות ובחידושים אלה יכולים להביא להבדל משמעותי ולאפשר לתירס ולפולי הסויה לגדול באופן בו האדמה סופגת ומחזיקה בגזי החממה בכמות השווה או הגדולה מסך כמות הפליטות שבגידול גידולים אלה – ובכך מחזקת את תפקידה הייחודי של החקלאות בהתמודדות עם שינוי האקלים. החברה גם תעבוד עם חקלאים כדי לקדם ולעודד אימוץ שיטות עבודה אלה להפחתת פליטות פחמן.

• הגנה על יבולים – החברה מתעתדת להפוך גם את פעילות ההגנה על יבולים שלה לבעלת סטטוס פחמן ניטרלי עד לשנת 2021. קודם לכן, הודיעה מונסנטו על יעד להפחתת פליטות גזי חממה מפעילות הגנת היבולים שלה ושמרה על מחויבותה בעקביות ובהתמדה. על מנת לקזז את שארית פעילות הגנת היבולים וייצור שאינו זרעים אחר, עובדת מונסנטו על פיתוח תכנית תמריצים ללקוחות חקלאיים המאמצים שיטות עבודה המפחיתות פליטות בתמורה לחלק מערך הפחתת הפליטות. מונסנטו תשתמש בהפחתות אלה לקיזוז שארית טביעת הרגל הפחמנית שלה.

• תחלוק במידע ותאמץ שיטות עבודה מומלצות נוספות – מונסנטו פיתחה מודלים של גידולי יבול בעלי סטטוס פחמני ניטרלי בעזרתם של מומחים חיצוניים ותחלוק במידע ובמודלים אלה עם הקהילה החקלאית הרחבה, קהילת המידול האקלימי ועוד קהילות כדי לעזור באימוץ שיטות עבודה מומלצות ולחזק את התפקיד שיבולים יכולים לשחק בהפחתת פליטות גזי חממה. עד היום, מודלים אלה מתמקדים בחגורת התירס של ארצות הברית, אזור בו זמין לציבור המידע המדויק ביותר על היקפי יבול, סוגי אדמה, רוטציית גידולים ושיטות עבודה מומלצות. המודלים מצביעים על כך שליבול תירס ופולי סויה בעלי סטטוס פחמן ניטרלי בהיקף גדול, בארצות הברית לבדה, הפוטנציאל להפחית פליטות גידול יבול בכמות השווה ל-100 מיליון טון מטרי של פחמן דו חמצני, כמות השווה לצריכת 233 מיליון חביות נפט בשנה.

בלב המאמצים להשיג יבול בעל סטטוס פחמן ניטרלי, נמצאת ההתקדמות במדע הדאטה בחקלאות. חידושים מתאגיד האקלים, מחלקה בחברת מונסנטו, ומדעני דאטה אחרים, איפשרו לחקלאים לשתול ולקצור יבולים באופן מדויק מאי פעם. דוגמאות כוללות שימוש בצילומי לוויין כדי לאתר באופן מדויק בעיות  טפילים או התפתחות אלגוריתמים מתוחכמים הממדלים את צרכי הדשן המדויקים של כל חלקה וחלקה. המשך שילוב מידע זה מאפשר לחקלאים להחליט החלטות מדויקות יותר ובשילוב עם שיטות עבודה אגרונומיות מומלצות, הם יכולים להוביל ליבול בעל סטטוס פחמן ניטרלי.

"תכנית זו היא צעד קריטי במאמצי החקלאות הכוללים לצמצום שינויי האקלים," אמר ד"ר צ'וק רייס, פרופסור מאוניברסיטת מדינת קנזס וכותב הדוח פאנל בין ממשלתי על שינויי האקלים (IPCC).

"דוח IPCC האחרון מצביע על כך שהחקלאות היא דרך משמעותית להתמודדות עם פליטות גזי החממה. בדומה לקיזוז פליטות אחרות ותוכניות קרדיט של אנרגיה ירוקה, ארגונים החלו להשקיע בקיזוז מוכח שמקורו בפעילות חקלאית. חקלאות יכולה להיות גורם חיובי במאבק בשינוי האקלים וחשוב להיווכח שמונסנטו פועלת בכיוון זה."

העניין של החקלאים בהטמעת פרקטיקות אלה ידרוש הפגנה מתמשכת של יישומן ושל ניצול היתרונות הקשורים לתכנית יבול בעל סטטוס פחמן ניטרלי. "המטרה שלי היא קיימות לטווח ארוך – גידול יבולים באופן בר הקיימא והידידותי לסביבה ביותר שאני יכול," אמר טים סמית', איכר איווה מאיגל גרוב. "השימוש בשיטות עבודה מומלצות אלה יחדיו הוכיח עצמו לא רק כטוב לסביבה, אלא גם כמגדיל את הפרודוקטיביות שלי. בשנים האחרונות היו גשמים אינטנסיביים יותר במונחים של כמות ותדירות, כך שהיום אפילו חשוב עוד יותר ליישם שיטות שיסייעו להגן על אדמה מסחיפה רצינית. כחקלאי וכלכל של אדמה זו, מעודד לדעת שיישום שיטות אלה בחווה שלי יכול להרים תרומה חשובה בהתמודדות עם שינוי האקלים."

למידע נוסף על אודות מאמצי חברת מונסנטו במאבק בשינויי האקלים ועל שיתופי פעולה, ראו באתר: monsanto.info/climatech15, monsanto.info/cccoll15 וקראו בדוח הקיימות של מונסנטו לשנת 2014 From the Inside Out.

אודות חברת מונסנטו

מונסנטו מחויבת ליצירת טווח פתרונות רחב כדי לעזור להזין את עולמנו הגדל. אנו מייצרים זרעי פירות, ירקות וגידולים מרכזיים כגון תירס, פולי סויה וכותנה, המסייעים לחלקאים לגדל יבולים טובים יותר לצד שימוש יעיל יותר במים ובמשאבים נוספים. אנו מחפשים אחר פתרונות ברי-קיימא לבריאות האדמה, לעזרה לחלקאים לשפר את עבודתם החקלאית בעזרת מידע וניתוח נתונים ולשמר משאבים טבעיים, לספק מוצרים המגנים על היבול ולמזער נזקי מחלות ומזיקים. אנו משתפים פעולה באמצעות תוכניות ושותפויות עם חלקאים, חוקרים, ארגונים ללא מטרות רווח, אוניברסיטאות ואחרים כדי לעזור בהתמודדות עם כמה מן האתגרים הגדולים ביותר בעולם כיום. למידע נוסף על חברת מונסנטו, על מחוייבותיה ועל יותר מ-20,00 עובדיה, אנא בקרו באתר: discover.monsanto.com וב-monsanto.eu   . עקבו אחרינו בטוויטר: twitter.com/MonsantoEurope  או בבלוג החברה monsantoblog.eu או הירשמו לשירות ה-RSS לקבלת ההודעות לעיתונות שלנו ב-News Release RSS Feed.

גלריית תמונות זמינה ב: http:mmg.cgi?//www.businesswire.com/cgi-bin/eid=51233965&lang=en

מקור: Monsanto Company

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת מונסנטו
Brandon Mitchener, +32 (2) 776-7656