הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
JINSA

גנרל חיל האוויר האמריקאי בדימוס, צ'ארלס וולד: דוח מועצת זכויות האדם של האו"ם על העימות בעזה ב-2014 אינו מאוזן ואינו מעריך נכונה את הפרות החמאס

24/6/2015 11:50
ושינגטון—(BUSINESS WIRE)—מנהיג כוח המשימה של קציני צבא אמריקאים בדימוס שהוזמן על ידיJIMSA )המכון היהודי לעייני ביטחון לאומי( ושלמדו ודיווחו על העימות ברצועת עזה ב-2014, פרסם את ההצהרה הבאה על דוח מועצת זכויות אדם של האו"ם (UNHRC) על אודות אותו עימות, שפורסם מוקדם יותר באותו יום. ההצהרה היא של גנרל בדימוס צ'ארלס וולד, מחיל האוויר האמריקאי וסגן מפקד לשעבר של כוחות ארצות הברית באירופה ((EUCOM:

"דוח מועצת זכויות האדם על הסכסוך בעזה אינו מאוזן ולא מצליח להעריך בצורה מדויקת מי מהצדדים הוא זה שהפר את חוק הסכסוך המזוין (LOAC).

"דפוס דוח זה מזכיר את דפוס דוח גולדסטון של מועצת זכויות האדם, אשר בחן את הסכסוך הקודם בעזה, שמאוחר יותר התכחש לו מר גולדסטון עצמו ושזכה לביקורת נרחבת בקרב מומחים בדיני מלחמה. כלומר, דוח חדש זה אינו מצליח להסביר את הסמכות העליונה של דיני המלחמה (LOAC) בוויסות התנהגות לוחמים, ולא מצליח להעריך במדויק את ההפרות הבוטות של דיני המלחמה על ידי חמאס ובו בעת מתאר באופן לא מדויק את פעולות צה"ל כהפרה של החוק הבינלאומי.

"בדיקת כוח המשימה את העימות מצאה ראיות לכך שחמאס הפרו את דיני המלחמה על ידי שימה מכוונת של אזרחים בסכנה על מנת להסוות יוזמות צבאיות. כוחות ארה"ב יהיו עדים במידה הולכת וגוברת לחיקוי להתנהגות בלתי חוקית זו בעימותים עתידיים נגד כוחות היברידיים שאינם כוחות מדינה, המשובצים בסביבה עירונית.

אסור לקהילה הבינלאומית לקבל דוח לא מדויק וחד צדדי זה ובמקום זאת עליה להסתמך על דיווחים מאוזנים ומדויקים שנכתבו על ידי מומחים אמיתיים על איך יש לנהל לחימה בהתאם לדיני המלחמה."

לדוח כוח המשימה המלא www.JINSA.org/gaza-assessment.

המקור: JINSA

לצפייה בהודעה באינטרנט בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20150622006246/en

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
JINSA
Jamie Cetrone, 202-667-3900
jcetrone@jinsa.org