הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire

אנרגיה סולארית בקנה מידה נרחב: בתערוכתIntersolar אירופה 2012 יופנו הזרקורים לטכנולוגיה הפוטו-וולטאית בהיקף נרחב

ברחבי העולם גובר הביקוש למתקנים פוטו-וולטאיים בהיקף נרחב. בתערוכתIntersolar אירופה יעסקו בטכנולוגיות, במגמות ובשווקים.

15/3/2012 03:20
Intersolar אירופה 2012

מינכן--(BUSINESS WIRE)-- בשנת 2011 נרשמו שיאים חדשים של התקנות קיבולת פוטו-וולטאית, ונתח השוק של תחנות כוח פוטו-וולטאיות בעלות תפוקה של יותר מ-200 קילו-ואט בשיא (kWp) צומח במהירות. אירופה מובילה בהתקנה של תחנות כוח בסדר גודל זה, אך גם שווקים אחרים אינ ם משתרכים הרחק מאחור. פרויקטים חדשים בקנה מידה נרחב מתוכננים בארצות הברית ובקנדה, תוך דחיקת הגבולות של מה שנחשב עד כה כאפשרי מבחינה טכנית. הגורם העיקרי שמקדם את הפיתוח הוא העלות, מתוך תפיסה שככל שתחנת הכוח גדולה יותר, כך פוחתת העלות לקילו-ואט שמופק. ההתפתחות הדינמית של תחום זה תהיה, לפיכך, אחד הנושאים המרכזיים בוועידה שתיערך במקביל לתערוכת Intersolar אירופה 2012, בין התאריכים 11-14 ביוני 2012 במרכז הכנסים הבינלאומי (ICM) שבמרכז הירידים החדש של מינכן (New Munich Trade Fair Centre). ב-12 ביוני יציגו מומחים בינלאומיים את הטכנולוגיות המתקדמות, השווקים המעניינים ביותר והתנאים הפוליטיים בשווקים אלה, ביום דיונים מיוחד שיתמקד בתחנות כוח פוטו-וולטאיות (PV Power Plants). 

על פי נתונים עדכניים של האיגוד האירופאי של התעשייה הפוטו-וולטאית (EPIA) מבריסל, בשנת 2011 הותקנו ברחבי העולם תחנות כוח סולאריות בעלות תפוקה כוללת של 27.7 גיגה-ואט בשיא (GWp) לפחות, ושלושה רבעים מביניהן הותקנו באירופה. השווקים העיקריים הם גרמניה ואיטליה, ובכל אחד מהם נוספה תפוקה של כ-7.5 גיגה-ואט בשיא. עם התקנות חדשות בהיקף כולל של 2.2 גיגה-ואט בשיא, עומדת סין להפוך בשנת 2012 לשוק השלישי בגודלו בעולם בתחום של הטכנולוגיה הפוטו-וולטאית.

שיקולים של יעילות וחיסכון מנחים את ההתפתחויות בשוק

גורם חשוב לגידול בממדיהן של תחנות הכוח הוא הירידה בהשקעה הנדרשת: בעוד שעלות התפוקה של מגה-ואט בשיא (MWp) עמדה בשנת 2008 על כ-6 מיליון אירו, בשנת 2011 היא ירדה לכשני שלישים ועמדה על כ-2 מיליון אירו למגה-ואט בשיא. היום כבר ניתן להקים תחנות כוח כאלה במדינות אחרות במחירים נמוכים עוד יותר. כך למשל, בפרויקט שמוקם בהודו מחושבות כיום העלויות לפי 1.3 מיליון אירו לערך למגה-ואט בשיא, ומחירי המערכות ממשיכים לרדת. כתוצאה מכך, מתקנים פוטו-וולטאיים בעלי תפוקה של מגה-ואט מרובים מחליפים כיום מערכות אחרות שבעבר נחשבו לחסכוניות יותר, למשל לצורך חימום מים.

תחנות הכוח הפוטו-וולטאיות יהיו אחד הנושאים היותר מעניינים בתערוכת Intersolar אירופה 2012. למעלה מ-90 מציגים מרחבי העולם נרשמו בקטגוריה זו והם יציגו מוצרים ושירותים שקשורים לתחנות כוח פוטו-וולטאיות בהיקף נרחב: מפתרונות מערכתיים מתקדמים ועד לטכנולוגיות ניטור ומודולים חדשניים.

מתקנים פוטו-וולטאיים בקנה מידה נרחב בתערוכת Intersolar אירופה 2012

בין התאריכים 11-14 ביוני 2012 ישתתפו למעלה מ-400 מרצים ו-2,500 מציגים, מיותר מ-50 מדינות, בתערוכת Intersolar אירופה 2012 בוועידה שתיערך במקביל לתערוכת Intersolar אירופה במרכז הכנסים הבינלאומי (ICM) שבמרכז הירידים החדש של מינכן (New Munich Trade Fair Centre). הדיונים בוועידה ישלימו את הנושאים שיוצגו בתערוכה ויעסקו בשווקים ובטכנולוגיות, בתעשייה ובמחקר ברחבי העולם.

מלבד הנושאים הרבים שקשורים לאנרגיה פוטו-וולטאית, טכנולוגיית ייצור ופתרונות תרמו-סולאריים, תתמקד הוועידה השנה במיוחד בנושא של מתקנים פוטו-וולטאיים בקנה מידה נרחב. בהניית יו אילגמן, מנכ"ל Invecco מפרייבורג, וחבר בוועדת Photovoltaics Conference Committee של תערוכת Intersolar אירופה 2012, ייערך ב-12 ביוני 2012 דיון בנושא תחנות כוח פוטו-וולטאיות (PV Power Plants) שבמסגרתו ייבחנו היבטים חדשניים של התחום: מתכנון מערכות ועד סוגיות של מימון מתקנים בקנה מידה נרחב, השגת יחס אופטימלי של עלות-תועלת וניהול איכות של רכיבים ומערכות.

תערוכת Intersolar אירופה 2012 תיערך ב- 13 עד 15 ביוני במרכז הירידים החדש של מינכן (Munich New Trade Fair Centre).

פרטים נוספים על תערוכת Intersolar אירופה אפשר למצוא באתר האינטרנט שבכתובת www.intersolar.de

הגופים התומכים בתערוכת Intersolar אירופה

רשימת התומכים בתערוכת Intersolar אירופה כוללת ארגונים מובילים בתעשייה הסולארית: האיגוד של התעשייה הסולארית בגרמניה (BSW-Solar) במעמד של שותף בלעדי לתערוכת Intersolar אירופה, האיגוד לאנרגיה סולארית בגרמניה (DGS), התאחדות התעשיינים לחימום סולארי באירופה (ESTIF), האיגוד הבינלאומי לאנרגיה סולארית (ISES), SEMI PV Group, והפלטפורמה לציוד פוטו-וולטאי בהתאחדות המהנדסים של גרמניה (VDMA-PV). בתמיכת האיגוד האירופאי של התעשייה הפוטו-וולטאית (EPIA). 

אודות תערוכות Intersolar

עם למעלה מ-3,500 מציגים ויותר מ-120,000 מבקרים בשלוש יבשות, Intersolar היא סדרת התערוכות המובילה בעולם לתעשייה הסולארית. תערוכת Intersolar אירופה נערכת מדי שנה במרכז הירידים החדש של מינכן (Munich New Trade Fair Centre). כיום זו התערוכה הגדולה ביותר לתעשייה הסולארית.

בשנת 2011 השתתפו בתערוכת Intersolar אירופה 2,286 מציגים בינלאומיים ו-77,000 מבקרים מהענף. תערוכת Intersolar אירופה מתמקדת בתחומים של מוצרים פוטו-וולטאיים, טכנולוגיות לייצור של מוצרים פוטו-וולטאיים וטכנולוגיות לחימום סולארי. מאז הקמתה הפכה התערוכה לפלטפורמה החשובה ביותר בתעשייה עבור יצרנים, ספקים, סיטונאים ונותני שירותים. הוועידה שנערכת במקביל לתערוכת Intersolar אירופה משלימה את העיסוק בנושאים שבתערוכה. בשנת 2011 דנו למעלה מ-400 מרצים וכ-2,500 משתתפים בנושאים העדכניים בתעשייה ובחנו את הרקע לטכנולוגיות, לשווקים ולהתפתחויות הפוליטיות.

בשנת 2008 הפכה Intersolar צפון אמריקה בסן פרנסיקו לתערוכה השנייה, אחרי Intersolar אירופה, ובעקבותיהן Intersolar הודו בשנת 2009, אשר נערכת במומביי החל משנת 2010. החל מדצמבר 2011 הצטרפה Intersolar סין בבייג'ינג לסדרת תערוכות Intersolar.

את תערוכת Intersolar אירופה מארגנות החברות Solar Promotion GmbH מפפורצהיים ו- Freiburg Wirtschaft Touristik und Messe GmbH & Co. KG.

המקור: תערוכת Intersolar  אירופה

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Solar Promotion GmbH
הורסט דפנר
טל. +49 7231 58598-0
פקס +49 7231 58598-28
info@intersolar.de
או
קשרי עיתונות:
fischerAppelt יחסי ציבור
רוברט שוורצנבוק
טל. +49 89 747466-23
פקס +49 89 747466-66
rs@fischerAppelt.de