הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
MasterCard

ארגון המזון העולמי של האו"ם (WFP) משיק כרטיסים אלקטרוניים לפליטים סורים בלבנון, בתמיכתה של חברת מאסטרקארד

14/10/2013 10:00
לציוץ בטוויטר, העתק והדבק: #MasterCard ו- @WFP משיקים כרטיסי מזון אלקטרוניים לפליטים הסורים בלבנון http://bit.ly/1g2IsOh #digitalfood #zerohunger.

 

14.10.2013

לונדון וביירות, לבנון --Business Wire-- כחלק מהתגובה ההומניטרית המקיפה למשבר בסוריה, ארגון המזון העולמי (WFP) של האו"ם יוצא בתכנית שוברי מזון אלקטרוניים חדשנית בלבנון, שתאפשר למאות אלפי פליטים סורים לא להישאר רעבים ותעזור בחיזוק הכלכלה המקומית.

 

עד סוף 2013, כ-800,000 פליטים כבר יוכלו להשתמש בכרטיסים האלקטרוניים בחנויות לבנוניות הלוקחות חלק בתכנית. היוזמה יוצאת לדרך בתמיכת שותפתו של הארגון במגזר הפרטי, חברת מאסטרקארד.

 

בנוסף, WFP תציג תכנית כרטיסים אלקטרוניים דומה גם עבור הפליטים הסורים בירדן, גם היא בתמיכת מאסטרקארד. הכרטיסים יחולקו, באופן הדרגתי, לכ-300,000 פליטים עד סוף 2013, והחלוקה תימשך גם בשנה הבאה.

 

"הכרטיסים האלקטרוניים החדשים יאפשרו לפליטים הסורים לבחור את האוכל שהם רוצים, מתי שהם רוצים", אמרה אליזבת רמוסון, סגנית מנהל WFP לענייני שותפויות ושירותי שלטון. "אנו אסירי תודה לחברת מאסטרקארד על עזרתה בהקמת מערכת השוברים האלקטרוניים בלבנון ובירדן, שתי המדינות שקלטו את המספר הרב ביותר של פליטים. זו רק דוגמה אחת לאופן שבו המאמץ המשותף שלנו יכול להציע דרכים משמעותיות וחדשניות להילחם ברעב".

 

שיתוף הפעולה בנושא הכרטיסים האלקטרוניים הוא חלק משותפות מקיפה יותר עם חברת מאסטרקארד, שהושקה בחודש ספטמבר 2012. השותפות מחברת בין המיומנות המובילה של מאסטרקארד בכל הנוגע לתשלומים אלקטרוניים, ובין הניסיון העצום של WFP בסיוע לאנשים הרעבים והפגיעים ביותר בעולם.

 

"אנחנו, במאסטרקארד, מאמינים כי יש לטכנולוגיה את הכוח לפתח יכולות חדשניות בתחום משלוחי סיוע של מזון, וכך לאפשר השפעה רחבה יותר ולעזור להגשים את החזון לפיו עולם שהוא מעבר לכסף יוצר עולם ללא רעב", אמרה אן קרנס, נשיאת מאסטרקארד לשווקים בינלאומיים. "אנחנו מחויבים לעבודה עם ארגון המזון העולמי של האו"ם, עד שלא יהיה עוד רעב בעולם".

 

התכנית, שהושקה בספטמבר עם כ-2,000 בתי אב סורים (כ-10,000 איש) בנבטייה שבדרום לבנון, תתרחב בהדרגה לאזורים נוספים בלבנון בשבועות הקרובים ותחליף את שוברי הנייר של WFP. המשפחות יקבלו כרטיס שייטען מדי חודש ב-27 דולר לאדם, שבו אפשר לרכוש בחנויות המשתתפות פריטים הקיימים ברשימה ידועה מראש. כך יתאפשר לפליטים לקנות פריטי מזון על פי צרכיהם, כולל תוצרת טרייה – פירות וירקות, למשל – שאיננה כלולה בדרך כלל בהקצבות מזון.

 

"זוהי ברכה אמיתית עבור הפליטים הסורים שסובלים מקשיים עצומים כבר חודשים רבים", אמר מוחמד האדי, מתאם החירום האחראי על המשבר בסוריה ב-WFP. "הכרטיסים האלקטרוניים גם מייצרים תנועה בקרב העסקים המקומיים, ובנוסף, הם הופכים את הפעילות של WFP ליעילה יותר מבחינת זמן ומבחינת עלות. זהו יתרון עבור כל הנוגעים בדבר".

 

"התמיכה שלנו ב-WFP היא פיתוח של פתרון הממזג את הניסיון שלנו בתשלומים ובטכנולוגיה יחד עם התובנות של WFP לגבי הצרכים הדחופים ביותר של הפליטים", אמר מנהל השיווק של מאסטרקארד בלבנט, באזל אל תל. "מעודד לראות איזו השפעה חיובית יש לכרטיסים האלקטרוניים על הפליטים ככל שהיוזמה הולכת ומתפשטת באזור".

 

הכרטיסים האלקטרוניים משקפים את המעבר הרחב יותר של WFP ממשלוחי מזון ממשי לשוברים ודרכי סיוע חדשניות אחרות, שיכולות להיות יעילות יותר ולהשפיע בצורה רחבה יותר. עד כה, ב-2013,WFP  הזרימה כ-192 מיליון דולר לשווקים המקומיים בלבנון, ירדן, טורקיה, עירק ומצרים, באמצעות תכנית הכרטיסים האלקטרוניים.

 

הטיפול במשבר הסורי הוא מבצע החירום הגדול והמורכב ביותר של WFP. הארגון זקוק ל-30 מיליון דולר בשבוע על מנת לתת מענה לצרכים של נפגעי הקונפליקט.

הפעילות של WFP בלבנון נתמכת על ידי מדינות רבות, ביניהן אוסטרליה, קנדה, דנמרק, הנציבות האירופית, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, יפן, קוריאה, כווית, לוקסמבורג, נורווגיה, בריטניה וארה"ב.

 

לסרטון:


 

לתמונות:


 

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.