הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
BioTime

חברת Cell Cure Neurosciences Ltd, חברת בת של BioTime, זוכה במענק בסך 1.6 מיליון דולר מלשכת המדען הראשי בישראל

7/6/2015 12:10
אלמדה, קליפורניה וירושלים --(BioTime, Inc. (NYSE MKT: BTX וחברת הבת שלה, Cell Cure Neurosciences Ltd. (להלן, "Cell Cure"), הודיעו היום על זכייתה של Cell Cure במענק בסך 6.24 מיליוני שקלים (כ-1.61 מיליון דולר) לשנת 2015 מטעם לשכת המדען הראשי בישראל. המענק נועד לסייע במימון פיתוחו של OpRegen®, תכשיר טיפולי מבוסס-תאים המכיל תאי RPE (תאי אפיתליום של פיגמנט הרשתית) טהורים ביותר ורבי עוצמה ממקור אנושי בלבד.

בימים אלה מגייסת Cell Cure נבדקים לניסוי Phase I/IIa לבדיקת יעילות השימוש ב- OpRegen® ולהערכת בטיחותו בטיפול באטרופיה אזורית (GA) במסגרת dose escalation (העלאת מינונים במתן חד פעמי). אטרופיה אזורית היא השלב החמור והמתקדם של ניוון מקולרי תלוי גיל מהסוג ה"יבש" (dry-AMD). החברה החלה בפברואר  2015 בניסוי Phase I/IIa, שייערך במרכז הרפואי האוניברסיטאי "הדסה" שבירושלים, וזאת לאחר שקיבלה אישור רגולטורי מה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) וממשרד הבריאות בישראל. הניסוי כולל ארבעה קוהורטים ויעריך שלושה משטרי מינון שונים. פרטים לגבי הניסוי זמינים באתר https://clinicaltrials.gov/. Cell Cure מצפה לפרסם דוח ביניים לגבי ממצאי הקוהורטים בחודשים הקרובים.

"אנו מודים ללשכת המדען הראשי בישראל על מחויבותה לחדשנות ועל המשך התמיכה ב-Cell Cure ובהליך הפיתוח של טיפול מבוסס-תאים במחלה קשה המופיעה בזקנה," אמר ד"ר צ'ארלס אירווינג, מנכ"ל Cell Cure.

"ברצוני להצטרף לדברי התודה של ד"ר אירווינג ללשכת המדען הראשי על תמיכתה הנדיבה בקידום המחקר בתאי גזע פלוריפוטנטיים ובשימוש בהם בהקשרים קליניים," הוסיף פרופ' בנימין ראובינוף,MD , המדען הראשי של Cell Cure, שמכהן גם כמנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי האוניבירסיטאי "הדסה" שבירושלים ועומד בראש המרכז לחקר תאי גזע עובריים אנושיים שבו.

לשכת המדען הראשי תמכה בעבר ב-Cell Cure והעניקה לה מלגות בסך כ-8 מיליון דולר מאז 2007, כולל המלגה שעליה נודע היום. במסגרת ההסכם להענקת המלגה, מתחייבת Cell Cure לשלם ללשכת המדען הראשי תמלוגים בסך 3.5% מסך הכנסותיה מ-OpRegen®, עד לסכום מירבי השווה ל-100% מהמלגות שקיבלה בתוספת ריבית ליבור. מספר חברות בת של BioTime, ובכללן Cell Cure, מממנות את פעילותן השוטפת לא רק בזכות תמיכתה של BioTime, אלא גם באמצעות גיוס הון ממשקיעים חיצוניים, קבלת מלגות והכנסות מניבות.

אודות לשכת המדען הראשי

לשכת המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ממונה על יישומה של מדיניות הממשלה בכל הנוגע לתמיכה במחקר ובפיתוח בתעשייה. לשכת המדען הראשי שמה לעצמה למטרה לסייע בפיתוח הטכנולוגיה בישראל ככלי לקידום צמיחה כלכלית, לטפח חדשנות ויזמות בתחום הטכנולוגיה, למנף את הפוטנציאל המדעי של ישראל, לשפר את בסיס הידע הקיים בתעשייה בישראל, להמריץ פעילויות מחקר ופיתוח בעלות ערך מוסף גבוה ולעודד שיתופי פעולה מקומיים ובין-לאומיים בתחומי המחקר והפיתוח. מגוון תכניות תמיכה, שאותן מפתחת לשכת המדען הראשי, מציעה ומקיימת כעת, ממלאות תפקיד משמעותי בהפיכתה של ישראל למרכז יזמות בולט בתחום ההיי-טק.

אודות Cell Cure Neurosciences Ltd

Cell Cure, שהוקמה ב-2005, היא חברה הממוקמת בקמפוס של המרכז הרפואי הדסה בירושלים שבישראל. יעדה של Cell Cure הוא הפיכה לספקית מובילה של טיפולים המבוססים על תאים אנושיים במסגרת הטיפול במחלות ניווניות של הרשתית ושל מערכת העצבים. הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה מבוססת על ייצור של מגוון תכשירי תאים המופקים מתאי גזע של עוברים אנושיים, מתאפיינים ברמת איכות קלינית (clinical-grade) ועומדים בדרישות לתנאי ייצור נאותים (GMP). כמו כן, מתמקדת החברה כיום בפיתוח תאי RPE (תאי אפיתליום של פיגמנט הרשתית) לטיפול בניוון מקולרי תלוי גיל. עם בעלי המניות העיקריים ב-Cell Cure נמנים BioTime, Inc.  (NYSE MKT: BTX), HBL Hadasit Bio-Holdings Ltd), טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ  ו-Asterias Biotherapeutics, Inc. למידע נוסף אודות Cell Cure, בקרו באתר החברה, www.cellcureneurosciences.com.

אודות BioTime

BioTime Inc. היא חברת ביוטכנולוגיה, שתכשיריה נמצאים בשלב הניסויים הקליניים. החברה מתגאה בהיותה פורצת דרך בתחום הרפואה הרגנרטיבית. BioTime והחברות הבנות שלה ממנפות את ניסיונן הבולט בטכנולוגיה הקשורה בתאי גזע פלוריפוטנטיים ואת סל מוצריהן המבוסס על קניין רוחני רחב היקף כדי לעודד את פיתוחם ואת יישומם של טיפולים מבוססי תאים ושל הליכי אבחון מולקולריים על בסיס סמנים גנטיים למחלות קשות ולמצבים דגנרטיביים, שלהם לא קיימת כיום מרפא. עם הפרוייקטים הקליניים המובילים של BioTime ושל החברות הבנות שלה נמנים OpRegen® לטיפול בניוון מקולרי תלוי גיל מהסוג ה"יבש", שנמצא כעת בניסוי Phase I/IIa; AST-OPC1 לטיפול בפציעות בחוט השדרה, שנמצא אף הוא כעת בניסוי Phase I/IIa;Renevia™, מטריקס  בר-הזרקה להרכבת תאים מושתלים, הנמצא כרגע בשלב המכריע של ניסוי קליני באירופה ומיועד לטיפול בדלדול ברקמות שומן הנלווה לאיידס וכן PanC-Dx™ לאבחון סרטן, הנמצא בשלבי סיום של מחקרים קליניים ראשוניים בסרטני הריאות, השד ושלפוחית השתן. פרט לכך, הניסוי ב-AST-VAC2, חיסון לסרטן, נמצא בשלב הפרה-קליני.

עם החברות הבנות של BioTime נמנות Asterias Biotherapeutics, Inc., הנסחרת בבורסה (NYSE MKT: AST) ומפתחת טיפולים נוירולוגיים ואונקולוגיים, כגון AST-OPC1 ו-AST-VAC2, על בסיס תאי גזע פלוריפוטנטיים; Cell Cure Neurosciences Ltd., המפתחת טיפולים המבוססים על תאי גזע, כדוגמת OpRegen®, למחלות רשתית ולמחלות נוירולוגיות; OncoCyte Corporation, העוסקת בפיתוחו של  PanC-Dx™ לאבחון סרטן; LifeMap Sciences, Inc., המפתחת ומשווקת מסד נתונים אינטרנטי למחקרים  ביו-רפואיים ולמחקרים בתאי גזע; LifeMap Solutions, Inc., חברת בת של LifeMap Sciences, המתמקדת בפיתוח מוצרי בריאות ניידים (mHealth); ES Cell International Pte Ltd, שפיתחה תאי גזע עובריים של בני אדם, שנקצרו בהתאם לתקני פרמצבטיקה מחמירים (cGMP) ושאותם משווקת היום BioTime למטרות מחקר במסגרת פרויקט המיתוג ESI BIO; OrthoCyte Corporation, המתמקדת בפיתוח טיפולים בפציעות, במחלות ובהפרעות אורתופדיות וכן ReCyte Therapeutics, Inc., המפתחת טיפולים למגוון מחלות קרדיווסקולריות ולמחלות איסכמיות נלוות.

מניותיה הרגילות של BioTime נסחרות בבורסה של ניו יורק תחת הסימן BTX. למידע נוסף, בקרו באתר www.biotimeinc.com או

 צרו קשר עם החברה דרך Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube ו-Google+.

הצהרת הסרת חבות

הצהרות הנוגעות לתוצאות כספיות עתידיות ו/או תוצאות פעילות עסקית עתידית, צמיחה עתידית במחקר, טכנולוגיה, פיתוח קליני, והזדמנויות אפשריות לחברת BioTime ולחברות הבת שלה, לצד הצהרות אחרות על ציפיות, אמונות, מטרות או תוכניות הבאים מפיהם של צוות הניהול מהווים הצהרות תחזית עתידיות. כל אמירה שאינה עובדה היסטורית (כולל, אך לא מוגבל להצהרות המכילות מילות כגון "רצון", "מאמין", "מתכנן", "צופה", "מצפה", "הערכות") צריכה להיחשב גם היא כתחזית מידע עתידי. תחזית מידע עתידי כרוכה בסיכונים ובאי ודאויות, הכוללים, ללא הגבלה, סיכונים הגלומים בפיתוח ו/או המסחור של מוצרים פוטנציאליים, חוסר ודאות בתוצאות של ניסויים קליניים או אישורים רגולטוריים, הצורך והיכולת להשיג הון עתידי, ואחזקת זכויות קניין אינטלקטואלי. תוצאות בפועל עשויות להיות שונות באופן מהותי מן התוצאות החזויות בתחזית עתידית זו ויש להעריכה כאמורה יחד עם אי ודאויות רבות המשפיעות על עסקי  BioTime וחברות הבת שלה, במיוחד אלה שהוזכרו בהצהרות האזהרה שהוגשו לרשות לניירות הערך על ידי BioTime. BioTime מתנערת מכל כוונה או התחייבות לעדכן הצהרות תחזית אלה.

לקבלת מידע שוטף מחברת BioTime אנא כנסו לקישור הבא והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו http://news.biotimeinc.com

המקור: BioTime, Inc.

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
BioTime, Inc.
Judith Segall, 510-521-3390, ext 301
jsegall@biotimemail.com
or
Investor Contact:
EVC Group, Inc.
Michael Polyviou, 212-850-6020
mpolyviou@evcgroup.com