הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
הראל

הראל ממשיכה להשקיע בארצות הברית:

הראל ביטוח ופיננסים חברה לקבוצת אלקו אחזקות ול- Brookfield Asset Management לרכישת תיק מקבצי מגורים להשכרה בהיקף של כ- 105 מיליון דולר ב- 3 מדינות בדרום מזרח ארצות הברית

2/10/2011 12:00
תיק הנכסים כולל 6 מקבצי דיור בצפון קרוליינה, ג'ורג'יה וטקסס המכילים 1,726 יחידות דיור

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מצטרפת לשותפות בניהולה של Elco Landmark Residential מקבוצת אלקו אחזקות, לשם רכישת תיק נכסים מקרן ריט אמריקאית בהיקף של כ- 340 מיליון דולר. לשותפות מצטרפת גם חברת ההשקעות הצפון האמריקנית Asset Management Brookfield.

היקף ההון העצמי אותו תשקיע השותפות בעסקה לרכישת 6 מקבצי הדיור עומד על כ- 35 מיליון דולר, מתוכו ישקיעו הראל ו- Brookfield כ- 14 מיליון דולר כל אחת ואלקו תשקיע כ-7.8 מליון דולר. יתר הסכום ימומן באמצעות מימון בנקאי. הנכסים מצויים בתפוסה של כ-93%.

תיק הנכסים הנרכש הינו חלק מפורטפוליו רחב יותר המורכב מ- 18 מקבצי נכסי מגורים בארבע מדינות בארה"ב; צפון קרוליינה, וירג'יניה, ג'ורג'יה וטקסס והכולל 5,659 יחידות דיור. הפורטפוליו צפוי להירכש בשלושה שלבים, תמורת סכום כולל של 340 מליון דולר. השלב הראשון, הכולל כאמור 1726 יח"ד בהיקף של כ – 105 מיליון דולר הושלם ב-28 בספטמבר 2011. ההשקעה של הראל בעסקה מבוצעת בעיקרה מעתודות תלויות תשואה, מתיקי קופות הגמל וקרנות הפנסיה של הראל לטובת עמיתיה.

גדי בן חיים, מנהל תחום השקעות נדל"ן בקבוצת הראל, ציין כי "עסקה זו הינה תוספת משמעותית לפורטפוליו המגורים להשכרה בארה"ב של הראל ומהווה המשך ישיר לעסקאות קודמות שביצענו באיזור ניו יורק וניו ג'רזי. הביקוש לדירות בשכירות עלה עקב המשבר בארה"ב והתחום בכללותו יציב ומתאפיין בסיכון נמוך. מדובר בפורטפוליו איכותי ומיוצב, המעניק להראל הזדמנות ייחודית להחזיק במקבץ נכסים משמעותי בעל פוטנציאל השבחה עתידי. ניתן ללמוד על איכות הפרויקט מכך שאנו מבצעים את העסקה בשיתוף שני שחקנים מקומיים מובילים: ברוקפילד , המנהלת תיק השקעות גלובלי של למעלה מ- 150 מיליארד דולר, ו- Elco Landmark Residential, המנהלת כ- 16,000 יחידות דיור בשווי של כ- 1.5 מיליארד דולר ואשר תנהל גם את הפורטפוליו הנוכחי".

‫"אלקו לנדמרק שמחה על השלמת השלב הראשון של המיזם המשותף של לנדמרק דיור עם הראל וברוקפילד. לנדמרק גאה לחבור לשותפים פיננסים בעלי שם כמו ברוקפילד והראל. אנו בטוחים, כי זו הראשונה בשורה של השקעות רווחיות נוספות של השותפות", אמר ג'ו לובק, מנכ"ל לנדמארק מגורים, "וחשים, כי זו הוכחה נוספת לחוזקתו המתמשכת של שוק המגורים להשכרה בארה"ב, על אף האתגרים בכלכלה האמריקאית".

הראל ביטוח ופיננסים הינה אחת מקבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל. הקבוצה מספקת פתרונות ביטוח ופיננסים מקיפים, ובכללם: ביטוח חיים, ביטוח כללי, ביטוח בריאות, קופות גמל, קרנות פנסיה, ניהול קרנות נאמנות, תעודות סל, ניהול תיקי השקעות ושירותים פיננסיים אחרים. הראל היא קבוצת הביטוח השלישית בגודלה בישראל. סך הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה, בביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות ושירותים פיננסים כ- 104 מיליארד ש"ח. העסקה מצטרפת למספר גדל והולך של עסקאות נדל"ן של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, אשר הרחיבה בשנים האחרונות את השקעותיה בנדל"ן מניב למדינות אירופה וארה"ב. הראל מחזיקה בלונדון 2 בניינים המושכרים לממשלת בריטניה, בניין נוסף המושכר ליוניצ'ף (הקרן לזכויות הילד של האו"ם), בניין נוסף בסיטי של לונדון. כן מחזיקה הראל בבניין מטה חברת הביטוח AVIVA בנוריץ' בריטניה ובשני מתחמי משרדים בהאנובר ולייפציג גרמניה, המושכרים לדויטשה טלקום.במסגרת השקעותיה בנדל"ן בארה"ב, רכשה הראל נכס מסחרי בפארק אווניו במנהטן, שני בנייני משרדים ביוסטון טקסס ובנייני מגורים במנהטן, ניו ג'רזי וקונטיקט. כן מקימה הראל, בשיתוף עם SL Green ו- Jeff Sutton, בניין מעונות סטודנטים בדאון טאון מנהטן, המושכר לאוניברסיטת Pace לתקופה של 30 שנה ולאחרונה רכשה עם אותם שותפים נכס מסחרי בלב שדרת הקניות היוקרתית Madison Avenue שב- Upper East Side במנהטן.במקביל, מחזיקה חברת הראל פורטפוליו נדל"ן מניב רחב בארץ: קניון G כפר סבא, קניון הגבעה בגבעת שמואל, אחזקות במרכז המסחרי בילו סנטר, מרכזים מסחריים בנווה סביון, בשוהם, בקריית השרון בנתניה, מרכז מסחרי ומגדל משרדים ברעננה, קריית הממשלה בבאר שבע, פארק משרדים ותעשייה ביבנה המושכר במלואו לאורבוטק, מתחם הארגז בת"א, בית הקריסטל ברמת גן, בית ציון בתל אביב ובית קופת חולים כללית בהרצליה.

Brookfield Asset Management Inc. הינה חברת ניהול נכסים גלובלית המנהלת כ-150 מיליארד דולר. לחברה היסטוריה של למעלה מ-100 שנים של בעלות ותפעול נכסים, תוך מיקוד בנדל"ן, תשתיות, אנרגיה ופרייבט אקוויטי. לחברה מגוון מוצרי השקעה ושירותים שממנפים את יכולותיה והתמחותה ומעניקים לה יתרון ברור בשווקים בהם היא פועלת. ברוקפילד רשומה למסחר הן בבורסה של ניו יורק (NYSE:BAMA) והן בזו של טורונטו (BAM). http://www.brookfield.com/


תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
עמירם פליישר יועצים לתקשורת ויחסי ציבור-
ענבר דובב Inbar@fleisher-pr.com נייד: 050-7777786
אביבית צאיג avivit@fleisher-pr.com נייד: 050-6885555

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים-
מרב רטן-בית דגן, מנהלת תקשורת וקשרי חוץ, meravra@harel-ins.co.il
נייד: 052-5000056 עבודה: 03-7549400
רוני ניב, תקשורת וקשרי חוץ, roniniv@harel-ins.co.il
נייד: 052-7703377 עבודה: 03-7549135