הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
מגלן טכנולוגיות הגנת מידע

תקיפות סייבר על בתי הכלא ופריצת מערכות בקרת גישה

2/11/2014 11:40
התרחיש בו בורחים אסירים מהכלא לאחר שהאקר חדר למערכת בקרת הגישה הפיזית כבר אינה רק סצנה הלקוחה מסרטי אקשן - מומחי מגלן הדגימו לאחרונה שיבש מצלמות במעגל סגור ופריצת מערכות בקרת גישה פיזית. נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו,  התראיין במסגרת "שבת-תרבות" על הניסיונות הרבים לפרוץ למערכות השב"ס, וחשף כי אלפי פעמים במהלך 2014 בוצעו נסיונות תקיפת סייבר כנגד השב"ס.  מנכ"ל מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, שי בליצבלאו, מסביר : "מערכות המידע של השב"ס נתקפות באותה מידה בו נתקפות רוב מערכות המידע הממשלתיות בישראל ואין ספק שהם "מושכים אש"; "הסכנה העיקרית טמונה בפריצות למערכות המידע החיצוניות של השב"ס וכתוצאה מכך דלף מידע על אסירים, מבנה בתי הכלא, מידע על סוהרים, ביטחון ומודיעין. כל המערכות של השב"ס המחוברות לאינטרנט צריכות את ההגנה המקסימלית כמו שדרוש מכל ממוסד ממשלתי, ואולי אף יותר". 

הבעיה האמתית תתעורר אם יצליחו לחדור למערכות השב"ס שאינם מחוברות לאינטרנט או ליצור דלת-אחורית לוגית באופן מכוון או אף בשוגג; לאחרונה הציג חוקרי מגלן מרחב אפשרויות תקיפה על מערכות בקרת גישה וכניסה, פתיחת שערים, זיוף תגי כניסה, שיבוש מעליות וחסימה או מניפולציה על מערכות מצלמות במעגל סגור. מבלי להתייחס נקודתית למערכות השב"ס אין ספק כי התרחיש של שיבוש ופתיחה לא רצויה של מערכות בקרת גישה ושערים הם בהחלט אפשרות סבירה בהחלט; נוסיף כי מרבית החברות המספקות ציוד בקרת גישה פיזית כלל אינן מיישמות או מתייחסות להגנה כנגד תקיפות סייבר בעוד שכל מערכות השליטה, בקרה וניהול מבוססת מחשבים ומערכות תקשורת. במידה ואופציה כזו מתרחשת הסיכוי לעצור את המתקפה הלוגית-פיזית תהיה אפסית.

חברת מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, פועלת בישראל ובאירופה בתחומי לוחמת הסייבר ואבטחת המידע בגופים מסחריים וביטחוניים. במגלן מעבדות סימולציות ייחודית ומרכז בדיקות אבטחת המידע הגדול בישראל ובין חמשת המובילים באירופה.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
מיקה וייס, מנהלת שיווק, mikav@maglangroup.com
www.maglangroup.com