הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
יד עזר לחבר

המועדון החברתי של ניצולי השואה בעמותת "יד עזר לחבר" בקרית החסד "הבית החם" יונצח לזכר משפחתו של מיטש גולדהאר הבעלים הקנדי של מכבי ת"א

21/5/2015 02:00
הבעלים של מכבי ת"א המליארדר מיטש גולדהאר עזב הערב יום ד' את ההכנות של מועדונו למשחק גמר הגביע באיצטדיון סמי עופר והגיע מלווה במנכ"ל המועדון מרטין ביין ופמליה גדולה של חברים ובני משפחה, ביניהם גם הטניסאי יוני ארליך וספורטאים נוספים למיתחם  עמותת יד עזר לחבר, עמותה המאכלסת למעלה ממאה ניצולי שואה נזקקים ומעניקה להם קורת גג וארוחות חמות מידי יום.

גולדהאר סייר במתקני הקריה והתעכב ארוכות ליד מוזיאון ההנצחה לניצולי שואה, קיבל הסברים ממנכ"ל ומייסד העמותה שמעון סבג, מהיועץ המשפטי של העמותה עו"ד יגאל דנינו ויחד סיירו במשך כשעה בבנייני העמותה שנרכשו מכספי תרומות.

 סבג סיפר לגולדהאר ולפמליה הגדולה שליוותה אותו על העשייה והמטרות של העמותה. הוא חשף בפניו את הקשיים ברכישת ותחזוק המבנים. הוא פירט בפניהם את המטרות של העמותה. בין היתר הוא חשף בפניו את פועלה של העמותה בבתי הילד ובהענקת ציוד רפואי לנזקקים, בבתי מחסה לחסרי בית ובאיכלוס כמעט ללא תמורה של ניצולי שואה שננטשו בחלקם, או שמצאו עצמם לבד בעולם.

לקראת סיום המפגש נפגש גולדהאר עם עשרות ניצולי שואה ושמע גם את סיפוריהם האישיים של  הגברת שושנה קולמר בת ה-96 ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ. במהלך דבריה נראה גולדהאר מוחה דמעה והתרגשותו לא ידעה גבול.

גולדהאר שמע גם את ניצולת השואה יהודית רוזנצוויג, מספרת כיצד נמלטה מהצורר הנאצי. גם כאן גולדהאר ואנשי פמלייתו לא הסתירו את התרגשותם.

בסיום האירוע אמר גולדהאר לנוכחים בהתרגשות עצומה כי עצם הזמנתו למקום הזה מרגשת אותו. הוא סיפר כי הוא עצמו בן למשפחת של ניצולי שואה. הוא סיפר כי סבתו סבו וכל משפחתו נספו בשואה. היחידה שהצליחה להימלט מהצורר היתה אמו. "אני כאן עומד מולכם ומודה לכם על שהזמנתם אותי לכאן" אמר גולדהאר. "זה יום גדול ומיוחד עבורי להיות כאן ולשמוע את מה שעבר עליכם. אני שותף לרגעים הקשים האלה מצד משפחתי. אני יודע שאני לא יכול להקל עליכם כרגע, אבל אהיה שותף ואנסה לתרום כמה שיותר לסייע למקום הזה. אני עומד כאן נפעם לראות את שמעון סבג.

אין הרבה אנשים שנשפך מהם הטוב, והטוב לב שיש באדם. אני נרגש לעמוד ליד האיש הזה. הוא איש יקר לא רק לכם אלא לרבים בארץ הזו שהוא ממלא את מקומם".

סבג לא נשאר חייב ובדברי הברכה סיפר כי המועדון החדש של ניצולי השואה  נחנך לפני חודש ימים. "אני מתכוון להנציח את המקום הזה לזכר משפחתך שנספתה בשואה", הבטיח סבג בנוכחות כולם. "אנחנו נזמן אותך להסרת הלוט בזמן שיהיה לך נח בעוד כחודש ימים כשנשלים את בניית הקמת המועדון".

בשלב הזה נראה גולדהאר נרגש ומופתע. "זו מחווה שלא ציפיתי לקבל ואני מודה לך מאד", הוא אמר לסבג בעינים מזוגגות.

השניים והפמליה נפרדו בחיבוקים לא לפני שגולדהאר עמד ושוחח ארוכות עם עשרות ניצולי שואה. שמע את דברים והבטיח להיות בקשר.

גולדהאר אמור להגיע לביקור נוסף בעמותת יד עזר לחבר ובעוד מספר שבועות לטקס מרשים להסרת הלוט.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
שמעון סבג, 050-7533333, תמי סינר, 050-5707127