הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Gensler

חברת Gensler מכריזה על הנחת הקורה העליונה בראש המבנה הגבוה בסין

מגדל שנגחאי השלים את עלייתו ההיסטורית

7/8/2013 01:20
שנגחאי--(BUSINESS WIRE)-- טקסי Topping out (טקסים מסורתיים המציינים את הנחת הקורה הגבוהה ביותר בשלד של מבנה) נערכו השבוע לציון ההשלמה של בניית השלד של מגדל שנגחאי. הקורה האחרונה הונחה בראש המבנה, אשר מתנשא לגובה של 632 מטרים ועוצב על ידי החברה העולמית לתכנון ואדריכלות Gensler. מגדל שנגחאי הוא סמל לאסטרטגיות של תכנון בר קיימא, בלב הרובע המסחרי לוג'יאזוי של שנגחאי, עם שטחים ציבוריים בולטים בסדרה של תשע מפלסים במעלה המגדל.

"מגדל שנגחאי מייצג דרך חדשה להגדרה והקמה של ערים" אמר ארט גנסלר, עמית המכון האמריקאי לאדריכלים (FAIA), מייסד חברת Gensler. "באמצעות יישום של שיטות העבודה המומלצות לקיימות ותכנון עתיר ביצועים, הטמעה של המבנה במרקם העירוני של שנגחאי ושילוב של חיי הקהילה במבנה, מגדיר מגדל שנגחאי מחדש את התפקיד של מבנים גבוהים בערים בנות זמננו ומרים את הרף לקראת הדור הבא של מגדלי-על".

מגדל שנגחאי ממוקם ברובע הפיננסי והמסחרי לוג'יאזוי, אזור של שנגחאי שאך לפני מעט למעלה מעשרים שנים עדיין שימש כחווה חקלאית. האזור הוא רובע מגדלי-העל הראשון של שנגחאי, והקמתו של מגדל שנגחאי תשלים שלישייה של מגדלים, שכוללת גם את המגדלים הסמוכים - מגדל ג'ין מאו ומרכז הסחר העולמי של שנגחאי.

מגדל שנגחאי יכלול שטחי משרדים ברמה של Class-A, מסחר, מלון מפואר ואולמות למופעי תרבות. בקומות העליונות יוקם המצפה הגבוה בעולם, בעוד שבקומות המסד של המגדל תוצע סביבה מסחרית יוקרתית עם שטח גדול לאירועים. המתקנים התת-קרקעיים יכללו חנויות, גישה לרכבת התחתית של שנגחאי וחניון בן שלוש קומות.

"עם הנחת הקורה הגבוהה ביותר של מגדל שנגחאי, שלישיית המגדלים של לוג'יאזוי תהווה מייצג עוצר נשימה של העבר, ההווה והעתיד פורץ הגבולות של סין" אמר ג'ון קסיה, המתכנן הראשי של מגדל שנגחאי ומנהל חברת Gensler. "המגדל שואב השראה ממסורת הפארקים והשכונות של שנגחאי, ומציג את המסורת שלה בתצורה עירונית מפורטת אשר מסמלת את ההתפתחות של שנגחאי וסין בעידן המודרני".

הקבלנית שבונה את הפרויקט היא חברת Shanghai Tower Construction & Development; על הנדסת השלד מופקדת חברת Thornton Tomasetti; על הנדסת המכונות, החשמל והאינסטלציה מופקדת חברת Cosentini Associates; ואילו העיצוב המקומי הופקד בידי המכון לעיצוב אדריכלי ומחקר של אוניברסיטת טונגג'י. השלמת הבנייה מתוכננת לשנת 2014.

מבנה המגדל

מגדל שנחאי בנוי בתצורה של תשעה מבנים בצורת גליל  המונחים זה על גבי זה. השכבה הפנימית של החזית הכפולה עוטפת את המבנים הפנימיים, בעוד שהשכבה החיצונית של החזית הכפולה יוצרת את מעטפת הבניין, אשר נמתחת בזווית של 120 מעלות כלפי מעלה ומעניקה למגדל שנגחאי את החזות הקמורה הייחודית שלו. השטחים שבין שתי השכבות של החזית הכפולה כוללים תשע גינות פנימיות הפונות אל השמיים. בדומה לכיכרות המרכזיות של הערים המסורתיות, מציעות הגינות הפנימיות של מגדל שנגחאי שטחים שבהם אפשר להיפגש ולנהל חיי קהילה, עם מסעדות, בתי קפה, מזנונים וחנויות נוחות, וצמחייה שופעת מסביב. עם גינות ציבוריות סביב כל היקפו, מגדל שנגחאי עטוף בשטחים ציבוריים - במלוא מובן המילה.

הן המעטפת הפנימית והן המעטפת החיצונית של מגדל שנגחאי הן שקופות, ויוצרות חיבור חזותי בין השטחים הפנימיים של המגדל לבין המרקם העירוני של שנגחאי. בקומת הקרקע ממשיכים שטחי המסחר והאירועים את החיבורים הפיזיים והחזותיים בין המגדל לעיר, יחד עם הכניסות הרבות לאתר ותחנת הרכבת התחתית שמתחת לבניין.

במגדל שנגחאי יותקנו המעליות המהירות בעולם, עם תשעה תאים דו-קומתיים שתוכננו על ידי חברת Mitsubishi ויסיעו את דיירי המגדל ואורחיהם במהירות של למעלה מ-60 קמ"ש, בטכנולוגיות מתקדמות שתוכננו במיוחד עבור המגדל.

אסטרטגית קיימות

עקרון הקיימות ניצב בלב התכנון של מגדל שנגחאי. המבנה הא-סימטרי, דמוי הטריז, ומרקם החזית מפחיתים יחד את עוצמת הרוחות בשיעור של 24 אחוזים, וחוסכים כ 58 מיליון דולר בעלות החומרים הכוללת. השקיפות של המעטפת החיצונית והמעטפת הפנימית מאפשרת למרב האור הטבעי לחדור אל הבניין ומפחיתה את הצורך בתאורה חשמלית בשעות היום. המעטפת החיצונית גם מבודדת את הבניין ומפחיתה את צריכת האנרגיה לחימום וקירור. במעקה הספירלי של המגדל נאספים מי גשם שמשמשים במערכות החימום ומיזוג האוויר של המגדל.

טורבינות רוח שמותקנות מתחת למעקה מפיקות חשמל מקומי עבור הקומות העליונות של המגדל. מערכת מקומית בהספק של 2,130 קילו וואט, אשר פועלת בגז טבעי, מספקת חשמל ואנרגיית חום לקומות התחתונות. לא פחות משליש מהשטחים במגדל יהיו ירוקים, עם גינות שמקררות את האתר. בסך הכל, יצמצמו אסטרטגיות הקיימות של מגדל שנגחאי את טביעת הרגל הפחמנית של הבניין ב-34,000 טון לשנה (לפי משקלות עשרוניים); המגדל תוכנן לזכות בהסמכת LEED Gold מהמועצה לבנייה ירוקה של ארצות הברית (U.S. Green Building Council) ובציון של שלושה כוכבים למבנים ירוקים של סין.

פרטים נוספים על מגדל שנגחאי ניתן למצוא בעדכונים המקוונים של חברת התכנון Gensler (Gensler Design Update).

אודות חברת Gensler

Gensler היא חברת תכנון עולמית, עם 44 משרדים ו-3,800 עובדים ברחבי העולם. חברת Gensler מסייעת ללקוחותיה להצליח, באמצעות התמקדות בצרכי האוכלוסיה אותה היא משרתת - עובדים, לקוחות, אוהדי ספורט, תלמידים, נוסעים או אורחים. חברת Gensler הוקמה בשנת 1965, ומציעה מומחיות מעמיקה בתכנון וארכיטקטורה ב-20 תחומי התמחות, ובכלל זה מבני משרדים מסחריים, שירותים מקצועיים, מסחר, תעופה, תכנון ועיצוב עירוני, בידור ואירוח, אצטדיוני ספורט ומוסדות חינוך. החברה מפעילה גם מחלקות המתמחות באסטרטגיית מיתוג ועיצוב גרפי סביבתי. לא מכבר השקיעה הפירמה בייעוץ לנדל"ן עבור מקומות עבודה ובתכנון בר קיימא.

פרויקטים ראויים לציון שביצעה Gensler בתקופה האחרונה כוללים את מגדל שנגחאי, טרמינל 5 שלJetBlue  בנמל התעופה הבינלאומי JFK, מרכז הבלט של יוסטון למחול, משרדיה הראשיים של Facebook, נמל התעופה הבינלאומי אינצ'און בדרום קוריאה, איצטדיון Farmers Field בלוס אנג'לס, המרכז הפיננסי הבינלאומי בדובאי וקמפוס  קושן של אוניברסיטת דיוק בסין.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט (website) או בבלוג (blog) שלנו; עקבו אחרינו בשירות Twitter (Twitter) או הקליקו 'לייק' ב Facebook.

גלריית תמונות/מולטימדיה ניתן למצוא בכתובת http://www.businesswire.com/multimedia/home/20130802005391/en/

המקור: חברת Gensler
מסמך זה הינו מתורגם. תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי. 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת Gensler
Monica Schaffer
משרד +(212) 492-1442
נייד +(917) 846-1415
monica_schaffer@gensler.com