הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Hay Group

מחקרה השנתי השמיני של Hay Group מציין את החברות הטובות ביותר למנהיגות

החברות המובילות מעודדות מנהיגות בכל הדרגים, דוחפות לחדשנות בזמן השגת מצוינות תפעולית

23/9/2013 04:00

פילדלפיה—(BUSINESS WIRE)Hay Group, חברת הייעוץ העולמית, פרסמה את מחקרה השנתי השמיני בנושא החברות הטובות ביותר למנהיגות ואת רשימת 20 החברות המובילות. המחקר מדרג את החברות הטובות ביותר למנהיגות ברחבי העולם ובוחן כיצד חברות אלו מטפחות כישרון ומעודדות חדשנות בין דרגי העובדים. השנה פרוקטר אנד גמבל הובילה את הרשימה, ובעקבותיה ניצבות מיקרוסופט, ג'נרל אלקטריק וקוקה קולה.

לפי מחקרה של Hay Group, החברות הטובות ביותר למנהיגות הן תכליתיות ואסטרטגיות לגבי פיתוח, נתינת חופש פעולה והנעת מנהלים ברחבי הארגון לפעול כמיטב יכולתם. למעשה, 73 אחוזים מבין 20 החברות הטובות ביותר נותנות לכולם, בכל דרגה של הארגון, את ההזדמנות לפתח ולתרגל את הכישורים הנדרשים להנהגת אנשים אחרים, לעומת כ-47 אחוזים בלבד מבין כלל החברות האחרות. החברות הללו, המתמקדות בעתיד, גם חוזות אלו תפקידים הינם כיום – ויהיו בעתיד – קריטיים להצלחת החברה, ואז באופן מכוון מאתרות ומקדמות את המנהלים בעלי הכישורים המתאימים למלא את התפקידים הללו. כדי להקל על התהליך, דווח כי 20 החברות המובילות פועלות יותר כדי להכשיר את קבוצת המנהלים החדשים ומנהלי הדרג הבינוני, עם אחוז שימוש גבוה יותר במודולי מנהיגות מבוססי רשת (72 אחוזים לעומת 39 אחוזים של כלל החברות האחרות), הדרכות מנהיגות בכיתות (80 אחוזים לעומת 55 אחוזים) וחונכות בידי מנהל או ממונה בכיר (68 אחוזים לעומת 39 אחוזים).

"החברות הטובות ביותר למנהיגות  מזהות כי רבות מהמיומנויות שבעבר נדרשו רק עבור תפקידי ניהול בכירים – רמות גבוהות של אינטליגנציה רגשית, מחויבות ללימוד מתמשך, חשיבה אנליטית – הן כיום קריטיות בכל רמה של הארגון", אמרה רות מאלוי, מנהלת עולמית של תרגול מנהיגות וכישרון (Leadership and Talent practice) ב Hay Group, ומנהלת משותפת של מחקר החברות הטובות ביותר למנהיגות. "כדי להצטיין בסביבה העסקית המורכבת והתחרותית של היום, החברות הטובות ביותר נוקטות בצעדים מכוונים לפתח ולתגמל יכולות אלו, כדי לאפשר לארגוניהן להשיג מצוינות תפעולית היום, תוך כדי הובלת חדשנות עבור המחר".

למעשה, 82 אחוזים מהחברות הטובות ביותר למנהיגות משתמשות בתגמולים או נזיפות, בהסתמך על מדידות קפדניות של ביצוע מול מטרות, בהשוואה ל-58 אחוזים בלבד של כלל החברות האחרות. באותו האופן, 89 אחוזים של 20 המובילות מעודדות את עובדיהן להציב מטרות מאתגרות או אגרסיביות, לעומת 69 אחוזים בלבד של כלל החברות האחרות.

באותו הזמן, החברות הטובות ביותר למנהיגות מטפחות תרבות ארגונית המעודדת חדשנות. 76 אחוזים מבין 20 החברות המובילות מתגמלות ומתמרצות שיתוף פעולה חוצה יחידות עסקיות לשם פיתוח תחומי עסק חדשים, בהשוואה ל-54 אחוזים בלבד מכלל החברות האחרות. 20 החברות המובילות גם נוטות יותר לעודד עובדים ללמוד על תחומים המצויים מחוץ לתחומי המומחיות שלהם (70 אחוזים לעומת 48 אחוזים), ולזהות ולתגמל עובדים על רעיונות עסקיים שהינם באמת חדשים ושונים (77 אחוזים לעומת 58 אחוזים).

"זה נעשה קשה יותר ליצור ולהפעיל עסק רווחי בדרכים מסורתיות", אמר ריק לאש, מנהל בתרגול מנהיגות וכישרון של Hay Group, ומנהל משותף של מחקר החברות המובילות למנהיגות. "ארגונים חייבים לחשוב באופן שונה על האופן בו הם פועלים מול השוק. החברות הטובות ביותר הן מומחיות בחיזוי ומענה לצרכי הלקוח בנקודות מרובות לאורך הספקטרום הצרכני. הן עוברות ממכירת מוצרים ושירותים והופכות לשותפות עסקיות משתלבות שיכולות לעזור ללקוחות שלהן בפתירת צרכים בוערים".

למעשה, 78 אחוזים מבין 20 החברות המובילות דיווחו כי הן מעודדות את העובדים לבלות זמן רב בדיונים על צרכיהם העתידיים של הלקוחות, בהשוואה ל-55 אחוזים בלבד מבין כלל החברות האחרות.

בהתאמה, 90 אחוזים מבין 20 החברות המובילות דיווחו כי מנהלים בכירים בחברה מעבירים מסר לפיו הישרדות החברה תלויה בהסתגלות למגמות שוק משתנות, בהשוואה ל-70 אחוזים מכלל החברות האחרות.

"בתקופות של שינויים מהירים, חברות רבות מאבדות את המיקוד שלהן וכושלות בשילוב ומתן חופש פעולה לכוח העבודה הנוכחי שלהן במידה מספקת, בזמן שהארגון עובר שינוי לשם השגת מטרות קצרות מועד או מיידיות", הוסיף לאש. "לחברות הללו, המבצעות משימות מיידיות בו ב זמן שהן דואגות ליישור קו בקרב העובדים ביחס למטרה משותפת, ומפתחות מנהלים בכל הדרגים שיתרמו ויפעלו על בסיס רעיונות חדשניים, יש סיכוי טוב יותר להצלחה כלכלית".

ממצאים עיקריים אחרים ממחקר החברות הטובות ביותר למנהיגות של Hay Group כוללים:









































החברות הטובות ביותר המפתחות, מניעות, מערבות ונותנות אפשרות לעובדים

20 המובילות

 

כלל שאר החברות

 

מנהלות באופן אקטיבי מאגר של יורשים לתפקידים קריטיים

85 אחוזים

55 אחוזים

'תוכניות פיתוח מנהיגות מאפשרות לעובדים לספק את מטרות/אסטרטגיות החברה שלי בצורה טובה יותר'

84 אחוזים

62  אחוזים

המנהלים עובדים קשה כדי לחבר אנשים לפרויקטים בעלי משמעות אישית עבורם

82 אחוזים

61 אחוזים

מנהלים בכירים מבלים את זמנם באופן אישי בפיתוח אקטיבי של אחרים

74 אחוזים

48 אחוזים

מספקות לעובדים גישה למשאבים התומכים בחדשנות, גם כאשר ההצלחה אינה מובטחת

68 אחוזים

47 אחוזים

למנהלים יש יכולת ליצור נאמנות אישית וארגונית

84 אחוזים

67 אחוזים





 

 


































החברות הטובות ביותר שמות דגש על חדשנות

20 המובילות

 

כלל שאר החברות

 

מספקות אפשרויות מובנות לעובדים צעירים יותר לקדם רעיונות חדשניים בפני מנהלים בכירים

71 אחוזים

54 אחוזים

מתייחסות לכישלון (לאחר מאמץ הולם) כאפשרות למידה, ולא כמשהו שיש להתבייש בו

72 אחוזים

59  אחוזים

רואות את העובדים בסטארט-אפ חדש או באזורי חדשנות כבעלי חשיבות שווה לאלה המנהלים שיפורים תפעוליים

80 אחוזים

56 אחוזים

מספקות לעובדים אתגרים יצירתיים לעומת משימות המוגדרות באופן צר

78 אחוזים

62 אחוזים


















 

 

 

 

 

 

 

 
































החברות הטובות ביותר הן בעלות מודעות גלובלית ומכבדות מגון

20 המובילות

 

כלל שאר החברות

 

דורשות הערכה של נושאים גלובליים כדרישת סף לעבודה

79 אחוזים

46 אחוזים

'אנו מגייסים באופן אקטיבי מיעוטים תרבותיים'

71 אחוזים

34  אחוזים

המנהלים מתמצאים תרבותית ובעלי כישורים לעבודה אפקטיבית עם קבוצות מגוונות

84 אחוזים

64 אחוזים

בעלות שיעור גבוה של נשים בתפקידי מנהיגות בכירים

59 אחוזים

40 אחוזים


 

 































החברות הטובות ביותר שמות דגש על אחריות סביבתית וחברתית

20 המובילות

 

כלל שאר החברות

 

המנהלים פועלים לקידום פרקטיקות עסקיות בעלות אחריות סביבתית

89 אחוזים

61 אחוזים

'המנהלים שלנו הם סוכני שינוי היוזמים שינויי תקנים סביבתיים מחמירים יותר'

86 אחוזים

59  אחוזים

מיישמות באופן פעיל מדיניות ברת קיימא וחסכונית באנרגיה

83 אחוזים

56 אחוזים

משתמשות באחריות תאגידית חברתית בגיוס עובדים

68 אחוזים

48 אחוזים


 

עבור מידע נוסף על מחקר החברות הטובות ביותר למנהיגות של Hay Group, אנא בקרו באתר microsite www.haygroup.com/BCL, או הצטרפו לשיחה אודות #BCLeaders בטוויטר בכתובת http://twitter.com/HayGroup.

אם ברצונכם לראיין את רות מאלוי או ריק לאש, אנא צרו קשר עם אוון ג'יימס במספר (212) 584-5472 או בכתובת aven@blissintegrated.com.


חברת Hay Group חקרה את החברות הטובות ביותר למנהיגות החל מ-2005. הסקר שנערך השנה כולל תשובות מכמעט 18,000 אנשים ביותר מ-2,200 ארגונים ברחבי העולם. הסקר התבסס על תגובות הארגונים לשאלון מקוון בטכניקת הערכת עמיתים. המשיבים אשר השלימו את הסקר הגיעו מ-125 מדינות, כאשר 7 אחוזים הגיעו מצפון אמריקה, 41.3 אחוזים מאירופה, 1.1 אחוזים מהמזרח התיכון, 14.8 אחוזים מאסיה/האוקיינוס השקט/אפריקה ו-35.7 אחוזים מאמריקה הלטינית. לצפייה ברשימת 20 המובילות מ-2005 ועד 2012, אנא בקרו בחברות הטובות ביותר למנהיגות בכתובת microsite www.haygroup.com/BCL.

אודות Hay Group

 Hay Group היא חברת ייעוץ עולמית הפועלת בשיתוף עם מנהלים כדי להפוך אסטרטגיה למציאות. אנו מפתחים כשרון, מארגנים אנשים כך שיהיו יעילים יותר, ומניעים אותם להפיק את המיטב. באמצעות 86 משרדים ב 48 מדינות, אנו עובדים עם יותר מ 8,000 לקוחות ברחבי העולם. הלקוחות שלנו מגיעים מהמגזר הפרטי, הציבורי ועמותות, פרושים בכל ענפי התעשייה העיקריים ומייצגים אתגרים עסקיים מגוונים. אנו מתמקדים ביצירת שינוי ומסייעים לאנשים ולארגונים לממש את הפוטנציאל שלהם.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Bliss Integrated Communication
אוון ג'יימס, 212-584-5472
aven@blissintegrated.com

מקור: Hay Group