הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
AB SCIEX

בדיקות בשר על פי חוקי החלאל מבטיחות לצרכנים מוצרי מזון שאינם נגועים בבשר חזיר או בשר סוס

30/1/2014 12:00
דובאי, איחוד האמירויות –BUSINESS WIRE--לתיוג המוטעה של מוצרי בשר הנמכרים לאכילה ישנן השלכות משמעותיות מבחינה בטיחותית ומוסרית. בעקבות המקרים שדווחו בחדשות באחרונה, בנוגע לעקבות של בשר חזיר ובשר סוסים שהתגלו במקומות שונים בעולם, התחדש הצורך בבדיקות ייחודיות של אספקת מזון.

בקהילות מוסלמיות ויהודיות חשוב לצרכנים במיוחד לדעת אם במוצרי המזון יש ולו מעט מהמאכלים שאינם מותרים לאכילה (חלאל או כשרות), שלא הוכנו על פי חוקי האיסלם או היהדות.

על מנת לעזור לאינטרסים של קהילות אלה, המהוות יחד כ-23% מהאוכלוסייה בעולם, מדענים מאוניברסיטת מונסטר שבגרמניה, יחד עם מדענים מ-AB SCIEX, מובילה עולמית בטכנולוגיה אנליטית, פיתחו שיטה חדשה שבעזרתה ניתן להבחין בעקבות של בשר סוס או חזיר בבשר בקר, עוף, כבש ועוד.

חששות כבדים בנוגע למידע לא מדויק, שקרי או מטעה, שניתן למוצרי בשר הועלו ב-2013 בעקבות דיווחים רבים על כך שבמוצרי בשר בקר הנמכרים ברשתות המרכולים בכל רחבי אירופה התגלו עקבות של בשר חזיר ובשר סוס, מבלי שהדבר צוין על גבי האריזה. השיטה החדשה מבית AB SCIEX ואוניברסיטת מונסטר מאפשרת למעבדות בדיקת המזון לבחון את המוצרים במהירות ובקלות ולבדוק אם הם מזוהמים בבשר חזיר או סוס.

"אנו ממשיכים את המסורת שלנו, ב-AB SCIEX, של חבירה למומחים בתעשייה ובאקדמיה, על מנת לפתח כלים אנליטיים לפתרון בעיות גדולות", אמר וינסנט פאאז, המנהל הבכיר של מחלקת מזון וסביבה ב-AB SCIEX. "שיטת הבדיקה על פי החלאל היא כלי חדש הנותן מענה לדרישות הבטיחות, הדת, המוסר והדיאטה של צרכנים הנמנעים מאכילת בשר חזיר ובשר סוס".

השיטה החדשה, שפורסמה באחרונה ב-Journal of Agriculture and Food Chemistry, עושה שימוש בכרומטוגרפיה נוזלית וספקטרומטריית טנדם המונית (LC/MS/MS) על מנת לזהות מספר פפטידים הנמצאים בבשר חזיר וסוס בלבד.

כמובילת דרך בטכנולוגיות בדיקת מזון של הדור הבא, AB SCIEX כבר פיתחה בעבר שיטות דומות לבדיקת חלבונים במזון, ביניהן שיטות חדשות לגילוי אלרגנים כמו ביצים, חלב, שומשום, אגוזים וחרדל בדוגמאות מזון שונות. מדעני החברה ממשיכים לחקור תחומים דומים נוספים של חששות מוסריים, בכללן גילוי ג'לטין שמקורו בבקר או בחזיר.

למידע נוסף על החברה, בקרו ב-www.absciex.com

עקבו אחר AB SCIEX בטוויטר ב-@ABSCIEX, בפייסבוק ובלינקדין.

© 2013. AB SCIEX.  מוצרי AB SCIEX מיועדים לשימוש מחקרי בלבד, אלא אם צוין אחרת במידע המסופק לגביהם. המוצרים אינם מיועדים לשימוש בהליכים דיאגנוסטיים. הסימנים המסחריים המוזכרים כאן מהווים רכוש שלAB Sciex Pte. Ltd. או של הבעלים הנוגעים בדבר. השימוש ב-AB SCIEXTM נעשה תחת רישיון.

מקור: AB SCIEX
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר

AB SCIEX
Anthony Petrucci, 1-508-383-7961
Director of Public Relations
anthony.petrucci@absciex.com