הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Kadimastem

מרק סרונו חתמה על הסכם שימוש בפלטפורמה של קדימהסטם לסריקת תרופות

קדימהסטם תסרוק חומרים של מרק סרונו למציאת תרופות חדשות הניתנות דרך הפה לטיפול בטרשת נפוצה (MS)

29/4/2012 04:30
נס ציונה, ישראל, 15 באפריל 2012 – קדימהסטם הישראלית, המפתחת מוצרים על בסיס תאי גזע פלוריפוטנטים אנושיים (תאים ראשוניים היכולים לייצר את כל תאי רקמות הגוף), הודיעה היום על חתימת הסכם מסגרת ל-5 שנים עם מרק סרונו, חטיבה של חברת מרק KGaA, מדרמשטט, גרמניה. על פי ההסכם, הפלטפורמה של קדימהסטם לסריקת תרופות תשמש את מרק סרונו למציאת תרופות חדשות לטיפול בטרשת נפוצה הניתנות דרך הפה.

המערכת שפיתחה קדימהסטם, מאפשרת להשתמש ברקמות אדם בעלות תפקוד ביולוגי, המיוצרות באופן תעשייתי מתאי גזע פלוריפוטנטים כאמצעי לחיפוש תרופות חדשות פוטנציאליות. גישה ישירה  זו לרקמות אדם היא בעלת יתרונות רבים על פני עריכת ניסויים בבעלי חיים. בטרשת נפוצה, מעטפת המיאלין המקיפה עצבים במוח ובחוט השדרה, ומשמשת להם כבידוד חשמלי, נהרסת עקב אובדן של תאים יוצרי מיאלין. כתוצאה מכך, נגרמות פגיעה בתפקוד העצבים ומוגבלויות נוירולוגיות קשות. מוערך, כי ברחבי העולם ישנם 2.5 מיליון חולים הסובלים ממחלה זו. בעוד שהטיפול הקיים היום למחלה מצליח להאט את אובדן התאים יוצרי המיאלין, ישנו עניין רב במציאת תרופות חדשות שביכולתן לתקן את מעטפת המיאלין על ידי האצת ההתחדשות של תאים יוצרי מיאלין. פרויקט סריקת התרופות שיתבצע בעקבות הסכם מרק-סרונו וקדימה סטם, מכוון לגילוי תרופות פוטנציאליות הפועלות להאצה של חידוש רקמת המיאלין, וניתנות דרך הפה.

מנכ"ל קדימהסטם, יוסי בן יוסף, אמר כי "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם מרק סרונו, חברה בעלת ניסיון רב בגילוי, פיתוח ושיווק של תרופות לטרשת נפוצה. הכספים שיתקבלו מההסכם שנחתם יתמכו גם ביוזמות הפנימיות שלנו לגילוי תרופות חדשות בתחום של מחלות ניווניות וסוכרת. בנוסף, קדימהסטם מייצרת גם תאי לבלב מתאי גזע פלוריפוטנטים במטרה לשמש לסריקה של תרופות המגבירות הפרשת אינסולין, וכן תאים אלו עשויים בעתיד לשמש לתרפיה תאית של מחלת הסוכרת (התאים המיוצרים יחליפו את התאים הפגועים)."

פרופ' מישל רבל, המדען הראשי של קדימהסטם הוסיף, כי "אנו גאים מאוד על כי מרק סרונו בחרה לחתום על הסכם עמנו לאחר שביצעה בדיקה מעמיקה של המערכת שלנו. אנו רואים בכך הוכחה למצוינות שהשיגה קדימהסטם בפיתוח תאי אדם יוצרי מיאלין, וליכולות שלה בסריקת תרופות. אנו מאמינים כי הסכם זה הוא צעד ראשון לשיתופי פעולה נוספים עם מרק סרונו כמו גם עם חברות נוספות, שבהם ישתלבו היכולות שלנו בסריקת תרופות ברקמות אדם מתפקדות ביחד עם היכולות שלהן בכימיה תרופתית ופיתוח קליני, מה שיאיץ את הזמינות והיעילות של פיתוח התרופות."

פרופ' רבל ממכון ויצמן למדע כיהן בעבר כמדען הראשי של אינטרפארם, חברת הביוטכנולוגיה הישראלית המהווה חלק מקבוצת מרק סרונו. החברה פיתחה את המחקר פורץ הדרך של פרופ' רבל אשר הוביל ל-Rebif®, כיום תרופה מובילה לטיפול בטרשת נפוצה עם מכירות שנתיות של מרק סרונו מעל ל-2.3 מיליארד דולר.

מר אמיר נייברג, מנכ"ל ידע, הזרוע המסחרית של מכון וייצמן למדע, אמר: "אנו שמחים כי קדימהסטם, שהוקמה סביב אחת הטכנולוגיות שלנו, משתפת פעולה עם מרק סרונו. למרק סרונו יש מסורת ארוכה ומוצלחת של פיתוח מוצרים שיצאו ממעבדות מכון וייצמן, ואנו מקווים כי קדימהסטם תהיה חוליה נוספת בשרשרת הזו."

אודות קדימהסטם Kadimastem

קדימהסטם(www.kadimastem.com)  היא חברת ביוטכנולוגיה המתמקדת בפיתוח ומסחור תעשייתי של מוצרים על בסיס תאי גזע פלוריפוטנטים אנושיים מן האדם. הטכנולוגיה של קדימהסטם בתאי גזע עובריים משמשת לייצור תאים ורקמות אדם ייחודיים לשני סוגים עיקריים של יישומים רפואיים: 1) פלטפורמות סריקה לתרופות, המשתמשות בתאים ורקמות אנושיות מתפקדות כמו במבחנה חוץ גופית, לגילוי טיפולים חדשניים למחלות נוירולוגיות ולסוכרת.

 2) טיפול תאי לרפואה רגנרטיבית, המתקנת ומחדשת רקמות ואיברים שנפגעו ממחלות עקב מחלות, כגון השתלת תאי לבלב מפרישי-אינסולין לטיפול בסוכרת תלוית-אינסולין. קדימהסטם מפתחת טכנולוגיות חדשניות אלה במתקניה המתקדמים הממוקמים בפארק המדע ע'ש ויצמן בנס ציונה, ישראל, לשם מחקר וייצור תעשייתי, עם צוות של  כעשרים מדענים בעלי תואר PhD ותואר שני. לקדימהסטם רשיון לשימוש תעשייתי בתאי גזע פלוריפוטנטים מן האדם על בסיס הסכמים עם המרכז לתאי גזע עובריים של ביה"ח הדסה בירושלים (בראשות פרופ' בנימין ראובינוף) והמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

אודות מרק סרונו Merck-Serono

מרק סרונו הינה חטיבת הביו-פארמה של תאגיד הכימיה והתרופות העולמי שבסיסו בגרמניה - מרק KGaA. מרק סרונו, שמשרדיה הראשיים ממוקמים בז'נבה, שוויץ, מגלה, מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות מרשם ממקור כימי וממקור ביולוגי.

אודות טרשת נפוצה Multiple Sclerosis

טרשת נפוצה (MS) היא מחלה נוירולוגית הפוגעת בכ-2.5 מיליון איש ברחבי העולם. זוהי מחלה הגורמת לניוון של עצבי המוח וחוט השדרה. מעטפת המיאלין, המבודדת את העצבים, היא חיונית להולכה תקינה של מסרים חשמליים לאורך העצבים וחשובה ביותר לשמירה על בריאותם. בטרשת נפוצה, תהליך דלקתי גורם למיאלין להיעלם. כתוצאה מכך, המסרים החשמליים נעים לאורך העצבים לאט יותר, ובסופו של תהליך נפגעים העצבים עצמם. ככל שיותר ויותר עצבים נפגעים, מתקדמות המוגבלויות הנוירולוגית והתוצאה היא שיתוק הגוף ומוות. ההערכה היא, כי שוק היעד הגלובאלי לתרופות לטיפול בטרשת נפוצה יגיע עד שנת 2015 ל-11.4 מיליארד דולר.

 

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
גלי דהן, קשרי משקיעים, 03-5167620, galid@km-ir.co.il