הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
יד עזר לחבר

"הניצולים זקוקים לרגעים אלו של תשומת הלב"

כך אמר מייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג שציין כי אלפי בני אדם יטלו חלק בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי שיערך בשבוע הבא בחיפה. טקס אותו יוזמת מארגנת ומפיקה עמותת יד עזר לחבר-בית חם לניצולי שואה

20/1/2015 09:10
חיפה –NewsWire - פעילות התנדבותית של עשרות שנים תגיע לעוד שיא בשבוע הבא בים ה' (27.1.2015) בטקס הכי גדול והכי מרשים שהיה בצפון הארץ לטובת ניצולי שואה.

 שמעון סבג מייסד 'עמותת יד עזר לחבר' יחד עם נשיא העמותה פרופ' ביל פרידמן, יארחו בטקס עשרות אישי ציבור ביניהם ראשי המדינה, שרים, חברי כנסת, ראשי ערים, שופטים ומאות רבות של ניצולי שואה.

"מדובר באירוע יוצא דופן בהיקפו שיציין את יום השואה הבינלאומי", אמר סבג במסגרת ישיבת המטה שעוסקת בהכנת האירוע. "גם בעבר עשינו טקסים מן הסוג הזה אבל הפעם זה הולך להיות אירוע חסר תקדים".

 סבג לא מנדב פרטים על מספר הנוכחים אבל כבר עכשיו ברור כי לפחות 2000 אנשים יצטופפו ברחבת הבית החם לניצולי שואה – חיפה.

עמותת יד עזר לחבר החליטה להעמיד לרשות האלפים את רחבת הבית החם החל מהשעה 13:00 ועד לסיומו של הטקס. לצורך כך התגייסו לא מעט אנשים, מרביתם מתנדבים ובסיוע עירית חיפה ומשטרת ישראל הם מכשירים את הבמה המרכזית שתמוקם ברחבת מוזיאון 'יד לניצול' שברחוב קסל 6 בחיפה, עליה יישאו נאומים בכירי אישי הציבור במדינה.

 השנה יצוין בטקס גם  יום השנה השבעים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

לטקס השנה יגיעו ניצולי שואה מכל רחבי הארץ בנוסף למאות ניצולי השואה שזוכים לתמיכה וקורת גג בבית החם. "אנחנו רוצים לתת לאותם אנשים רגע נוסף של נחת ואושר כשראשי המדינה יבוא לכבד אותם בנוכחותם", אמר סבג. "אנחנו לא חוסכים מאומה כדי שהטקס יהיה המרשים ביותר שידעה העיר חיפה למען ניצולי השואה. עשרות מתנדבים עמלים כבר חודשים לקראת הטקס והוא יהפוך את האירוע ליוצא דופן" הבטיח סבג.

 בטקס יהיו נוכחים כמובן עשרות כלי תקשורת מהארץ ומחו"ל. כשעמותת יד עזר לחבר הקימה מטה תקשורת מיוחד שיאפשר במידת הצורך נגישות לאישי הציבור שיגיעו.

 כאמור עמותת יד עזר לחבר הקימה את קרית החסד בחיפה, כולה קודש לניצולי שואה. במתחם הקריה הוקמו, שופצו והותאמו חמישה מבנים למגורים בעבור ניצולי שואה נזקקים.  לצד חמשת הבניינים הללו מעניקה עמותת יד עזר לחבר עוד מאות מקומות לינה לנזקקים מסוגים שונים מחוץ למתחם בהן לא מעט דרי רחוב שלא מצא לעצמם מחסה בימי החורף הקרים.

 המתחם  בו יערך הטקס קיבל את השם: 'הבית החם לניצולי שואה'. בבית החם עצמו מתגוררים כ- 100 ניצולי שואה המקבלים יחס חם ואוהב ומענה לכל צורכיהם, החל מטיפול רפואי שלוש ארוחות חמות ביגוד ודיור.

"טקס כזה הוא עוד אזכור שלא שכחנו ולא נשכח לעולם עד כמה היה גדול סבלם של היהודים באירופה במלחמת העולם השנייה. עד כמה היה אכזרי הצורר הנאצי ולכן הניצולים ששרדו את התופת ראויים לתשומת הלב הזו ולהרבה יותר", סיכם סבג.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
שמעון סבג, 050-7533333
תמי סינר, 050-5707127