הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
Mayo Clinic

כתב העת Mayo Clinic Proceedings: קורבנות של תקיפה מינית סובלים משיעור גבוה יותר של הפרעות נפשיות במהלך החיים

רוצ'סטר, מינסוטה--(BUSINESS WIRE)-- במחקר חדש נמצא מתאם גבוה בין היסטוריה של תקיפה מינית - ללא קשר למגדר של הקורבן או לגיל בו אירעה התקיפה - לבין אבחון של הפרעות נפשיות שונות במהלך החיים.

14/7/2010 11:00
בגיליון יולי של כתב העתMayo Clinic Proceedings  (http://www.mayoclinicproceedings.com/) מדווחים חוקרים כי נמצא קשר בין היסטוריה של תקיפה מינית לבין ניסיונות התאבדות, הפרעות דחק פוסט-טראומטיות, הפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה והפרעות שינה. הקשר בין תקיפה מינית לבין דיכאון, הפרעות אכילה והפרעות דחק פוסט-טראומטיות היה חזק יותר במקרים שבהם הייתה היסטוריה של אונס.
"קורבנות של תקיפה מינית מרבים לבקר במרפאות" אמר ד"ר עלי זירקזדה (http://www.mayoclinic.org/bio/13731530.html)  מהיחידה של Mayo Clinic לרפואה פנימית כללית (http://www.mayoclinic.org/general-internal-medicine-rst/), אשר שימש כחוקר הראשי במחקר. "קורבנות של תקיפה מינית סובלים מטווח רחב של תסמינים גופניים ונפשיים, הם זקוקים לטיפול רפואי רב ובמקרים רבים איכות החיים שלהם אינה משתפרת".
במחקר נמצא כי בחלק מהאוכלוסיות מגיע שיעור המקרים של התקיפה המינית לעד 21 אחוזים בקרב מבוגרים ועד 33 אחוזים בקרב ילדים. מלבד זאת, שיעור הקורבנות של התקיפה המינית מקרב כלל המטופלים במרפאות הכלליות עשוי להגיע עד 25 אחוזים.
החוקרים בדקו גם מדוע חלק מהקורבנות של התקיפה המינית לא סבלו מסימפטומים נפשיים והעלו את ההשערה שהשונות הגנטית מעניקה מידה מסוימת של הגנה. "אפקט ההגנה של גנים מסוימים מפני פיתוח של הפרעות נפשיות בקרב קורבנות של תקיפה מינית הוא השערה מעניינת" אמר ד"ר זירקזדה.
"אם ההשערה תאושש, יתכן שבדיקות שייערכו יאפשרו לגלות בצורה יעילה יותר קורבנות של תקיפה מינית שנמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות נפשיות ולהוביל לפיתוח של התערבויות וטיפולים יעילים יותר" הוסיף ד"ר זירקזדה.
עוד ציין ד"ר זירקזדה כי "החדשות הטובות מבחינתם של המטופלים הן שכיום הרופאים מודעים יותר לקשר בין תקיפה לבין מחלות נפש, מגלים את הבעיות בצורה מיידית יותר ומפנים למומחים לצורך טיפול. אנו מקווים שהמודעות הגבוהה יותר בקרב הרופאים תוביל לתוצאות טובות יותר מבחינת המטופלים".
ככתב עת שמבוקר על ידי עמיתים, מתפרסמים ב-Mayo Clinic Proceedings מאמרים מקוריים וסקירות בתחומי הרפואה הקלינית והניסויית, המחקר הרפואי, המחקר המדעי הבסיסי והאפידמיולוגיה הקלינית. את כתב העת Mayo Clinic Proceedings מוציא לאור אחת לחודש מכון Mayo Foundation for Medical Education and Research במסגרת המחויבות להשכלה הרפואית של הרופאים. כתב העת יוצא לאור מזה למעלה מ-80 שנים בתפוצה של 130,000 עותקים, בארה"ב וברחבי העולם. המאמרים מתפרסמים באינטרנט בכתובת www.mayoclinicproceedings.com.
אודות Mayo Clinic
מזה למעלה מ-100 שנים, מיליוני בני אדם מכל שכבות האוכלוסייה מוצאים מענה ב-Mayo Clinic. המטופלים מספרים לנו שהם יוצאים מ-Mayo Clinic בשקט נפשי, מתוך ידיעה שזכו לטיפול מהמומחים המובילים בעולם. Mayo Clinic היא תשלובת המרפאות הראשונה והגדולה בעולם, אשר פועלת שלא למטרות רווח. ב-Mayo Clinic מרכיבים צוות של מומחים ומקדישים זמן על מנת להאזין לבעיות הרפואיות ולחששות של המטופלים, להבין ולטפל. הצוותים מורכבים מבין למעלה מ-3,700 רופאים ומדענים, ו-50,100 אנשי צוות נלווים, אשר עובדים בקמפוסים של Mayo Clinic במינסוטה, פלורידה ואריזונה. בקמפוסים אלה מטופלים מדי שנה למעלה מחצי מיליון בני אדם. על מנת להעניק למטופלים את השירות הטוב ביותר עובדים ב-Mayo Clinic עם חברות ביטוח רבות, במרבית המקרים לא דורשים הפניה מרופא ופועלים כספקי שירות פנימיים (In-network provider) עבור מיליוני בני אדם. כדי לקבל הודעות עדכניות לעיתונות מ-Mayo Clinic בקרו בכתובת www.mayoclinic.org/news. מידע נוסף על מחקרים והדרכה אפשר למצוא בכתובת www.mayo.edu. באתר MayoClinic.com (www.mayoclinic.com)  אפשר למצוא מידע רפואי כללי.
תכני וידאו: קטעי אודיו וסרטוני וידאו נוספים, ובכלל זה קטעים מתוך ריאיון עם ד"ר עלי זירקזדה שמתאר את המחקר, אפשר למצוא בכתובת http://www.mayoclinicproceedings.com/content/85/7/618/suppl/DC2
המקור: Mayo Clinic
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Mayo Clinic
דושקה אנסטסיג'ביק
507-284-5005 (בשעות היום)
507-284-2511 (בשעות הערב)
newsbureau@mayo.edu