הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Vi Holding

Vi Holding מודיעה על שלב סופי בפיתוח מיזם השקעות חסר תקדים בסין

9/11/2014 02:40
מוסקבה—(BUSINESS WIRE)--חברת Vi Holding  מתעתדת להשלים את בנייתו ולהתחיל בתפעולו המלא של מתחם יוליאן במחוז הנאן שבסין, מתחם אינטגרלי בשילוב אנכי לגלגול חם וקר של סגסוגות אלומיניום בעל קיבולת של 600,000 טון ו-400,000 טון בהתאמה, במחצית השנייה של 2015.

השקת מתחם יוליאן תציין את שלב הסיום של פרויקט יצירת קבוצת מפעלים לעיבוד אלומיניום ברמה גבוהה בסין, פרויקט בו החלה חברת Vi Holding בשנת 2006. סך ההשקעה עומד על  3.3 מיליארד דולר, מתוכם 1.2 מיליארד דולר שגויסו מבעלי מניות והיתר במימון הלוואות מבנקים סיניים וכן השקעה מחדש של רווחי החברה.

כשנשא דברים המשנה לראש הממשלה, וואנג יאנג, במפגש בין-ממשלתי בסוצ'י בחודש אוקטובר, אמר שזו הפעם הראשונה בה מיושם פרויקט השקעות רוסי בהיקף דומה בסין.

כאשר יחל לפעול יחזיק מתחם יוליאן בנתח של 20% מהשוק הסיני לייצור אלומיניום במגוון רחב של מגזרי ייצור עתירי ידע - הגדול ביותר בעולם, אמר מייסד ונשיא החברה ויטלי מקיטסקי.

המתחם הסיני של Vi Holding הוא כיום בעל יכולת ייצור של כ-800,000 טון של אלומיניום ברמת זיקוק גבוהה, מתוכם 600,000 טון של גלילי גלגול חם, 60,000 טון של מוצרים שטוחים ו-150,000 טון של אנודות. למתחם היכולת לייצר 750,000 טון של אלומיניום גולמי לזיקוק ו-420,000 טון של יציקות.

הוקם מתחם ייצור אנכי ואינטגרלי המשלב ייצור פחם, ייצור חשמל, פלט אנודות לאחר טיפול תרמי, סגסוגות חשמליות ואלומיניום, ועיבוד ברמה גבוהה של אלומיניום גולמי למוצרים עתירי ידע. המתחם יוליאן אינו כור היתוך אלומיניום אלא מתקן לייצור ועיבוד מוצרי אלומיניום עתידי ידע, כך על פי הנהלת Vi Holding.

אספקת החשמל למתחם מגיעה מתחנות כוח בעלות קיבולת משולבת של 1,500 מגוואט, כאשר הדלק לתחנות הכוח מגיע מתשעה מכרות שבקרבת מקום ובבעלות החברה ובהם מאגר מוכח בן 150 מיליון טון. Vi Holding מעסיקה כ-16,000 איש בסין.

המתחם ממוקם בשני פארקים תעשייתיים בערים Gongyi ו-Linzhou. המתחם הוא חלק מחברת האנרגיה יוליאן שבהנאן, ש-97% ממנה הם בבעלות Vimetco, אשר בתורה בשליטת חברת  Vi Holding .

Vi Holding, שעד היום פיתחה את הפרויקט ללא כל תמיכה ממשלתית, מצפה לקבל תמיכה מהרשויות הסיניות בהתאם למדיניות הסינית בדבר עידוד הקמת מפעלי ייצור משולב עתיר ידע בסין.

הנהלת Vi Holding הודיעה כי הפרויקט יפחית את תלות השוק הסיני ביבוא בשורה של מגזרים: חומרים לייצור פחיות אלומיניום, גיליונות ליתוגרפיים (CTP, CNCP), גלמים לנייר אלומיניום עתיר ידע, גיליונות אלומיניום לתעשיית הרכב ומוצרים אחרים הדורשים סגסוגות ברמת עיבוד גבוהה.

"ההשקעה בפרויקט יוליאן כלולה ברשימת  500יוזמות ההיי-טק הטובות ביותר בסין," אמר ג'אנג דגואנג, יו"ר מועצת המנהלים של הקרן הסינית למחקרים בינלאומיים. "זה ישמש כדוגמה ראויה להרחבה עתידית של שיתוף הפעולה שלנו," הוא אמר.

בישיבה בין-ממשלתית בסוצ'י, וואנג אמר שהרשויות הסיניות "לומדות את הנושא הנדון עם הצד הרוסי בנוגע לפרויקט Vi Holding" ושיחפשו פתרון לבעיות בהן נתקלים מפעלים מטלורגיים בסין.

מתחם יוליאן קיבל מעמד של מיזם משותף עם השתתפות הון זר עוד לפני הצטרפותה של חברת  Vi Holding: כבר בשנת 2003  Oriental Patron, תאגיד בשליטת שני משקיעים מהונג קונג - ג'אנג גאו בו וג'אנג ג'י פינג - השקיע במניות חברה. Vi Holding הצטרפו לפרויקט בשנת 2006. Oriental Patron מחזיקים כיום בנתח של 10% ב- Vimetco.

בנוסף להשקעתה בתחום האלומיניום, משקיעה חברת Vi Holding גם בפרויקט כריית פלטינה במחוז דרוונדייל (Darwendale) שבזימבבואה, אחד ממרבצי הפלטינום הגדולים בעולם. החברה גם מחזיקה במיזמי נדל"ן במוסקבה.

המקור: Vi Holding

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Vi Holding
Anatoliy Shiryaev, +7 (495) 959-4202
President’s Adviser on Media, Relations and Communications
fax: +7 (495) 959-4251
viholding@viholding.com
www.viholding.com