הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
יד עזר לחבר

16 מועמדות הגיעו לגמר תחרות מלכת היופי לניצולות שואה

עמותת יד עזר לחבר תקיים את הטקס החגיגי והמסורתי באולם הקונגרסים בחיפה בנוכחות אישי ציבור, חברי כנסת, שרים ובני משפחות

24/11/2015 01:00
עמותת יד עזר לחבר והבית החם מקיימים לאורך השנה עשרות אירועים, עשרות טקסים, ומציינים לא מעט אירועים, אבל האירוע המרכזי שנחוג השנה על יד העמותה הוא טקס ססגוני של בחירת מלכת היופי מבין ניצולות השואה מכל רחבי הארץ.  בחירת מלכת היופי לשנת 2015 תערך השנה במרכז הקונגרסים בחיפה בטקס ססגוני ורב רושם מתמיד. הטקס יערך ביום ג' י"ב בכסלו תשע"ו 24.11.2015

 16 מועמדות הגיעו לשלב הגמר אחרי מיונים ארוכים ולא מעט דרישות של הועדה המארגנת. כל המועמדות עומדות בסף הדרישות והתקנון המיוחד כשהדרישה המרכזית היא, היותה של המועמדת ניצולת שואה. מדובר בדרך כלל בניצולות שואה שהצורר הנאצי מנע מהן בצעירותם לשמור על גופן, לטפח את יופיין ולדאוג למראה החיצוני שלהן. הם עסקו רק בדבר אחד הישרדות אישית והישרדות נפשית.

שמעון סבג מנכ"ל ומייסד עמותת יד עזר לחבר שחוגגת החודש 25 שנים של נתינה, החליט לחדש את המסורת ולקיים גם השנה את טקס בחירת מלכת היופי לניצולות השואה. "היופי החיצוני משחק תפקיד, אבל היופי הפנימי של כל אחת ואחת מהנשים ניצולות השואה גרם לו לקיים את התחרות השמחה הזו פעם נוספת", הבהירו מתנדבי העמותה.

לפנים משורת הדין החליט סבג לפתוח השנה את התחרות לכל מי שהיא ניצולת שואה, גם אם היא אינה מתגוררת בבית החם ברחוב קסל בחיפה, בית שהקים סבג במשך השנים בעשר אצבעות בעזרת מתנדבים ותרומות ובו מתגוררים כמאה ניצולי שואה.

לפני חודש נפתחה ההרשמה והביקוש היה עצום. ניצולות השואה הגיעו בזו אחר זו לאודישנים. לבסוף 16 מועמדות נבחרו לשלב הסופי על ידי ועדה מיוחדת. הטקס המרכזי יערך כאמור ב-24 בחודש זה, באולם הקונגרסים. לצד בחירת מלכת היופי ייהנו מאות המוזמנים ביניהם שרים, חברי כנסת, אישי ציבור ובני משפחה של הניצולים וכמובן כל דיירי הבית החם של עמותת יד עזר לחבר, מארוחת ערב חגיגת ושופעת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בברכתו לקראת התחרות אמר "בתחרות תתמודדנה מי שהיו נערות צעירות שגדלו בגטאות, הגיעו למחנות העבודה, נאבקו על חייהן וספק אם יכולות היו להאמין שיום אחד יצאו משערי הגיהינום, יעלו לארץ ישראל ויקימו משפחה לתפארת..." ראש הממשלה הוסיף בברכתו  גם פניה לניצולים והניצולות "מאבקכם וסבלנותכם לא היו לשווא. שרדתם, הקמתם משפחות, עזרתם להקים את מדינת ישראל ובכך שמרתם את הנצר החוטר של העם היהודי".

סבג סיכם במשפט קצר משלו "אני רואה בתחרות הזו עוד רגע משמח שאני יכול לתת לניצולות ולניצולי השואה באשר הם. מגיע להן ליהנות אחרי הסבל הנורא שעברו".

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
תמי סינר מנהלת קשרי קהילה ויח"צ, עמותת יד עזר לחבר
טלפון: 04-8666988 / 050-5707127