הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire

מכריזים על מערכת SGI® UV™ החדשה: מחשב Big Brain

המערכת הגדולה בעולם בפעולה בזיכרון לבעיות עתירות נתונים

19/6/2012 01:00
הוועידה הבינלאומית למחשבי על 2012

המבורג, גרמניה --(BUSINESS WIRE)-- חברת SGI (NASDAQ:SGI), המובילה המהימנה במיחשוב טכני, הכריזה היום על הזמינות של משפחת המוצרים החדשה SGI UV 2 (SGI® UV™ 2 product family). בהשוואה לפלטפורמה מהדור הקודם, מציעה הפלטפורמה מהדור החדש מספר כפול של ליבות (עד 4096 ליבות) וזיכרון ראשי בנפח גדול פי ארבעה (עד 64 ט"ב) למיחשוב בפעולה בזיכרון (in-memory computing) ומערכת בתצלום בודד (single-image system). אפשר להרחיב את מערכת SGI UV 2 לזיכרון משותף בנפח של עד שמונה פטה-בתים וקצב קלט/פלט בשיא של ארבע טרה-בתים בשנייה (14 PB/hour). לשם המחשה: את כל אוסף הספרים המודפסים של ספריית הקונגרס של ארצות הברית אפשר לקלוט תוך שלוש שניות. היכולת חסרת התקדים מאפשרת למשתמשים למצוא תשובות לכמה מהבעיות הקשות בעולם, במערכת שקל לנהל כעמדת עבודה. עם מעבדי Intel® Xeon®  ממשפחת E5, מערכת הפעלה Linux סטנדרטית ותמיכה במגוון רחב של אפשרויות אחסון, מציעה מערכת SGI UV 2 פיתרון מלא וסטנדרטי למיחשוב ללא מגבלות.

"השיפורים בתכנון ממחישים שבפלטפורמה של SGI UV מהדור החדש לא התמקדנו אך ורק בביסוס מעמדנו מבחינת נפח הזיכרון ומספר הליבות, אלא גם ובעיקר באספקה של יכולות נוספות תוך הפחתת העלות של המערכת" אמר ד"ר אנג לים גוה, מנהל הטכנולוגיה הראשי של SGI. "למעשה, מערכת SGI UV 2 בתצורה הבסיסית עולה 40 אחוזים פחות ממערכת SGI UV 1. כך אנו יכולים להציע רמה חדשה של נגישות למערכות בעלות זיכרון קוהרנטי גדול לחוקרים, אנליסטים ומשתמשים נוספים, בעלות בעלות כוללת נמוכה יותר בהשוואה לאשכולות חלופיים".

המערכת הגדולה בעולם בפעולה בזיכרון לבעיות עתירות נתונים

מערכת SGI UV 2 היא המערכת היחידה שמוצעת בשוק אשר ממנפת את העצמה של מעבדי Intel® Xeon®  החדשים ממשפחת E5 מעבר לארבעה חריצים, וכן זיכרון בנפח של 1.5 טרה-בתים, על מנת להציע יחס מחיר/ביצועים טוב פי שניים מזה של שרת HP ProLiant DL9801. עם 16 ליבות וזיכרון בנפח של 32 ג"ב בלבד, ניתן להתחיל במערכת SGI UV 2 קטנה ולהרחיב אותה בהמשך בצורה חלקה. בקצה העליון של הטווח, מחזיקה מערכת SGI UV 2 בשיא עולם במבחן SPECompL2001, וכן במבחן ל-64 חריצים של Intel® Xeon® E5-4600 עבור SPECint_rate_base2006 and SPECfp_rate_base20062. עם קצב קלט/פלט בשיא של עד ארבעה טרה-בתים לשנייה, וזיכרון קוהרנטי משותף שהוא מהיר עד פי אלף מזיכרון פלאש, הופכות היכולות האלה את מערכת SGI UV 2 למערכת החזקה ביותר בפעולה בזיכרון לכל המשימות עתירות הביצועים.

"שמחתי מאוד לקבל את מחשב העל SGI UV 2 הראשון בעולם. עמדות תצפית חדשות על היקום שלנו, דוגמת לוויין Planck, מציעות לנו תובנות חדשות וייחודיות. כדי לבחון את התאוריות המתמטיות, אנו חייבים לבצע הדמיות מחשב מפורטות לא פחות. המערכת הגמישה והחדשה UV 2 COSMOS3, אשר תתוגבר בקרוב בטכנולוגיית MIC של אינטל, תבטיח שהחוקרים בבריטניה ישארו בחוד החנית של הקוסמולוגיה" אמר פרופסור סטיבן הוקינג.

להתמקד בפתרון הבעיות שלכם במקום בבעיות מיחשוב

מערכת SGI UV 2 פועלת בדומה לעמדת עבודה (בעותק תצלום אחד - Image - של המערכת יכולה כל תוכנה לגשת לכל הליבות ולכל משאבי הזיכרון של המערכת); הניהול הרבה פחות מורכב מאשר במערכות ברות-הרחבה עם צמתים רבים, וניתן להרחיב את היישומים ללא המורכבות הנובעות מריבוי מופעים. הודות לתפוקה הגבוהה של מערכת SGI UV 2, יכולים המשתמשים לאחד שטפי עבודה רבים במערכת בודדת, תוך הפחתה משמעותית של העומס על כל ליבת עיבוד בהשוואה לאשכולות מקבילים או מערכות ברות-הרחבה מקבילות.

במערכת SGI UV 2 אפשר להפעיל כל תוכנה - מיישומים שולחניים ועד ליישומי אשכולות משותפים, וכך ניתן ליהנות מחלופה לאשכולות קטנים עד בינוניים. המשתמשים יכולים להתמקד בתוצאות במקום באלגוריתמים ולהאיץ את קצב החדשנות: אפשר לקחת ניתוח ממחשב נישא, ולפרוש אותו במערכת SGI UV מבלי לכתוב את הקוד מחדש או להעביר נתונים למערכות שונות. עם תמיכה במגוון מערכות ואפשרויות אחסון, ובכלל זה SGI DMF, כאשר היררכיות האחסון מוצגות כמו כונן מקומי, מציעה מערכת SGI UV פיתרון מלא.

מערכת SGI UV 2 מציעה את הנתיב המהיר ביותר לפתרון בעיות בהיקף של טרה-בתים מרובים, דבר שהופך אותה לפלטפורמה אידיאלית להאצת קצב החדשנות, תמיכה בהחלטות, גנומיקה ומדעי החיים, כימיה וחומרים, פיזיקה, מדעים של מערכות משולבות, ביטחון לאומי, עיצוב מוצרים ועוד תחומים עתירי נתונים. עם הארגונים הראשונים שאימצו את מערכות SGI UV 2 לתחומי מחקר אלה נמנים Genome Analysis Centre (TGAC) ו- Centre Biological Sciences (CBS)  של האוניברסיטה הטכנית של דנמרק (Danish Technical University), מרכזים ידועים בתחומים של חקר הרצף הגנטי מהדור הבא ומטה-גנומיקה, בהתאמה. פרטים נוספים על CBS אפשר לקבל בסמינר האינטרנט שייערך בקרוב, “Conquering Complexities in Cancer Research.”.

מיחשוב ללא מגבלות, על בסיס הסטנדרטים המקובלים בענף

עם כושר הרחבה מוביל בעולם יכולים המשתמשים במערכת SGI UV 2 להותיר מאחור את מגבלות הזיכרון של הצמתים וליהנות מפלטפורמה פתוחה על בסיס התקנים המקובלים בענף. מערכת SGI UV 2 מצוידת במעבדי Intel® Xeon®  המתקדמים ממשפחת E5 ובתוכנת מדף Linux® ללא שום שינויים. מערכת  SGI UV 2תומכת גם בטכנולוגיית many integrated cores (MIC) של Intel וכן ב- NVIDIA® Quadro® GPUsוב-Tesla® Accelerators.

"ב-SGI ניצלו את היתרונות של מעבדי Xeon החדשים של Intel כדי לתכנן את המערכת הייחודית SGI UV 2 שמעניקה ביצועים מעולים - מיישומים של כריית נתונים שפועלים בזיכרון ועד מגוון רחב של יישומים מסחריים, מיחשוב עתיר ביצועים (High Performance Computing) ועוד" אמר ראג' הזרה, סגן נשיא IAG ומנהל כללי של החטיבה למיחשוב טכני בחברת Intel. "מערכת SGI UV 2 ממחישה מה ניתן להשיג עם מערכת מיחשוב בתצלום בודד (single-image) ליישומים מסחריים ומדעיים".

זמינות

מערכת SGI UV 2000 כבר זמינה. את מערכת SGI UV 20 אפשר להזמין היום ולקבל החל מאוגוסט 2012. המחיר: החל מ-30,000 דולרים של ארה"ב.

אודות SGI

חברת SGI, המובילה המהימנה במיחשוב טכני, מסייעת ללקוחות לפתור את האתגרים העסקיים והטכנולוגיים התובעניים ביותר שניצבים בפניהם. פרטים נוספים בכתובת sgi.com.

צרו קשר עם SGI בשירות Twitter (@sgi_corp), רשת Facebook (facebook.com/sgiglobal), אתר  YouTube (youtube.com/sgicorp) ורשת LinkedIn.

כל הזכויות שמורות ל-© 2012 Silicon Graphics International Corporation. השם SGI והלוגו של SGI הם סימני מסחר או סימני מסחר רשומים של Silicon Graphics International Corp.  או חברות בנות בארצות הברית ו/או במדינות נוספות. השמות Intel ו-Xeon הם סימני מסחר רשומים של Intel Corporation. כל שאר השמות וסימני המסחר שייכים לבעלים המתאימים.

1החישוב בוצע לפי ביצועים בחישובי נקודה צפה, מחיר רגיל באינטרנט של שרת HP ProLiant DL980 ומחיר רגיל של מערכת SGI UV 2.

22SPEC®  ושמות המבחנים של SPECompL®, SPECint®, ו- SPECfp®הם שמות מסחר רשומים של Standard Performance Evaluation Corporation. התוצאות של המבחנים ההשוואתיים שצוינו לעיל משקפות את התוצאות שפורסמו ב-www.spec.org ב-14 במאי 2012.  תוצאות עדכניות של מבחני SPEC  אפשר למצוא בכתובת www.spec.org.

* SPECompL2001 at 2993987 on 64 chips, 512 cores, 512 threads. 58% improvement over previous generation with Intel® Xeon® processor E7 family (SGI Altix UV 1000, SPECompL2001 = 1892885, 64 chips, 512 cores, 512 threads)

* SPECint_rate_base2006 at 16700. #3 of all published numbers

* SPECfp_rate_base2006 at 12000. #3 of all published numbers

3קונסורציום COSMOS  שבראשו עומד פרופסור הוקינג הוא חלק ממתקן UK DiRAC HPC אשר ממומן על ידי Science and Technology Facilities Council ו- Department of Business, Innovation and Skills. שאלות אפשר להפנות לאנדריי קליאזין, מנהל המערכת של COSMOS, או לפרופסור פול שלד, מנהל.

המקור: חברתSilicon Graphics International
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Ogilvy Public Relations
מגאן פינטלנד, 415-677-2704
SGImedia@ogilvy.com