הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
זניט סולר בע"מ

יצרנית ישראלית של מערכות סולאריות משולבות לחימום מים וחשמל חתמה על הסכם ייחודי עם ממשלת סין

זניט סולר תספק מערכות להקמת שתי חוות סולאריות להפקת אנרגיה תרמית ואנרגייה חשמלית בהיקף של 10 מגה-וואט כל אחת במחוז גנסו סין

23/2/2011 11:00
קריית גת, ישראל/לנזאו, סין - 22 23 בפברואר, 2011- זניט סולר בע"מ , יצרנית מערכת סולארית משולבת לחימום מים ויצור חשמל היעילה ביותר בעולם, הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם לשכת האנרגיה לפיתוח מחוז גנסו והוועדה לרפורמות של הרפובליקה הסינית לשיתוף פעולה בפיתוח תחנות סולאריות משולבות לחימום מים וחשמל (CHP) במחוז גנסו. מזכר ההבנות נחתם בטקס שנערך בבירה המחוזית לנצאו.
על פי ההסכם, זניט סולר תספק את הטכנולוגיה להקמת שני מתקנים סולאריים בני 10 מגה-וואט כל אחד אשר יתבססו על מערכת Z20 CHP של זניט סולר. מחוז גנסו בסין הינו בעל אוכלוסייה של 30 מיליון תושבים וממוקם בצפון סין כ 1200 קילומטר מבייג'ינג. מחוז גנסו שוכן בקצהו של מדבר גובי ויש בו את התנאים הטובים ביותר לניצול אנרגיה סולארית בסין, ובין הטובים ביותר בעולם.
על פי ההסכם יוקמו שני מתקנים בערים ג'יאיוגואן וג'ינחאן. הקמת המתקנים תחל במהלך שנת 2011. אחד מהמתקנים ישמש לאספקת חשמל והפקת מים חמים למפעל תעשייתי והשני לרובע מגורים גדול.
על פי תנאי המזכר, לשכת האנרגיה של גנסו תמליץ על שימוש במערכת של זניט סולר באזורים אחרים במחוז גנסו לאחר ההפעלה המוצלחת של שתי תחנות הפיילוט. לשכת האנרגיה של גנסו הודיעה גם כי יחד עם הצגת הטכנולוגיה הסולארית לחימום מים וחשמל, יקום מרכז מחקר מדעי שיספק הכשרה למוסדות ממשלתיים, חברות ויחידים כדי להתמקד בפיתוח של הטכנולוגיה הסולארית החדשה.
"זניט סולר מתכבדת להתחיל בפרויקט גנסו במחוז בסין שמפגין מנהיגות, חזון ומחויבות לטווח ארוך לאנרגיה מתחדשת", אמר רועי שגב מנכ"ל זניט סולר בע"מ. "אנחנו מקדמים בברכה את שיתוף הפעולה על מנת להפוך את פרויקט גנסו למציאות ובכך לתרום למטרות השאפתניות של סין בתחום האנרגיה המתחדשת".
"אנו שמחים להיות שותפים עם זניט סולר, מובילה בטכנולוגיה הסולארית CHP, בפיתוח הפרויקט הסולארי המשמעותי הראשון אשר מיישם טכנולוגית CPV בסין", אמר מר יאנג יונקיאן, יו"ר המשרד ליחסי חוץ במחוז גנסו.
פרויקט גנסו מייצג את שיתוף הפעולה הראשון בקנה מידה גדול בין סין והחברה הישראלית זניט סולר בתחום של אנרגיה סולארית CHP. "המערכת של זניט סולר הוכיחה את אמינותה ויעילותה באספקת אנרגיה חשמלית ומים חמים במשך יותר משנה במתקן קיים בישראל, ואנו רואים את פרויקט גנסו כהזדמנות עצומה להדגמת הטכנולוגיה בקנה מידה גלובלי", אמר רועי שגב, מנכ"ל זניט סולר בע"מ.
עובדות לגבי זניט סולר:
•ייצור משולב של אנרגיה תרמית ואנרגיית חשמל ביעילות של 72%
•אפס זיהום סביבת
•שדה אחד של 220 Z20 באזורים בעלי קרינת שמש טובה מסוגל:
oלייצר2000 מגה-וואט שעה של חשמל ו 4000 מגה-וואט שעה של אנרגיה תרמית בשנה
oלהחליף 1900 טונות של דלק פוסילי בשנה
oלמנוע זיהום של 3200 טונות של פחמן דו-חמצני בשנה
oלקזז את הזיהום של 1200 כלי רכב בשנה

אודות זניט סולר בע"מ
זניט סולר פיתחה מערכת מודולרית משולבת להפקת אנרגיה תרמית ואנרגית חשמל ((CHP, המבוססת על ריכוז השמש לתאים פוטו-וולטאים בנצילות גבוהה במיוחד ((HCPV. טכנולוגית הליבה מבוססת על התקן אופטי ייחודי (המוגן בזכויות יוצרים) המפיק אנרגיה מקסימאלית תוך שימוש מינימאלי בשטח קרקע. המערכת בעלת הנצילות הגבוהה מעניקה תפוקה חשמלית גבוהה בשילוב עם חום בטמפרטורה התואמת שימושים, תעשייתיים ביתיים כמו גם מתקנים אחרים שמנצלים אנרגית חום וחשמל.
זניט סולר החלה למכור ולספק מערכות 20Z ברבעון הנוכחי ללקוחות ראשונים באוסטרליה ומדינות נוספות.
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
דויד אנדרו גולדמן
מנהל יחסי ציבור
Expansion Media
054.768.9332
davidgoldman@expansionmedia.net