הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של
BioTime

חברת BioTime מכריזה על הסכם לרכישת חברת ES Cell International

הנכסים שנרכשו יסייעו ל-BioTime להאיץ את קצב הפיתוח של מוצרים רפואיים שמבוססים על תאי גזע של בני אדם

2/5/2010 08:00
אלמידה, קליפורניה--(BUSINESS WIRE)-- BioTime (NYSE Amex: BTIM), חברת ביו-טכנולוגיה שמפתחת ומשווקת מוצרים בתחומים של תאי גזע ורפואה משחזרת (Regenerative Medicine) הודיעה היום כי הגיעה להסכם על רכישה של חברת ES Cell International Pte מסינגפור. העסקה אמורה להיסגר בשבוע הבא ואז תמסור BioTime פרטים מלאים על הרכישה ותתאר את התוכניות העסקיות ביחס לנכסים שנרכשו.
חברת ESI, אשר הוקמה בשנת 2000, ניצבת בחוד החנית של הטכנולוגיות החדשניות שמבוססות על תאי גזע עובריים של בני אדם (hES), ונמנית על המפיצות הראשונות של שורות תאים כאלה לקהילת החוקרים. לאחרונה הפיקה ESI עוד 6 שורות חדשות, ברמה קלינית, של תאי גזע עובריים של בני אדם, אשר נקצרו בהתאם לעקרונות של Good Manufacturing Practice (GMP), וכיום היא מציעה אותן כדי שישמשו בפיתוח של מוצרים רפואיים. הנכסים של ESI כוללים גם פטנטים מ-20 משפחות, ובכלל זה 50 פטנטים שהוענקו בתחום הביולוגיה של תאי גזע, וכן אחזקה משמעותית בחברה הישראלית CellCure Neurosciences העוסקת בתאי גזע. בכוונת BioTime לשלב בין הנכסים החדשים שנרכשו לבין טכנולוגיות ACTCellerate ו-ReCyte שלה, על מנת להאיץ את הפיתוח של מוצרים רפואיים רבים לבני אדם.
עם סגירת העסקה תקצה BioTime כ-1.38 מיליון מניות רגילות שלה וכן 300,000 אופציות Warrant לרכישה של מניות רגילות נוספות. מחיר המימוש של אופציות BioTime מהקבוצה החדשה יהיה 10 דולרים לכל מניה רגילה של BioTime לתקופה של ארבע שנים. תמורת המניות והאופציות תרכוש BioTime את כל מניות ESI הרגילות ומניות הבכורה שבידי הציבור ואת כל החובות של ESI והריבית שצברו, אשר מסתכמים בכ-35 מיליון דולרים. לחברת ESI אין שום חובות משמעותיים מלבד החובות שיעברו לרשותה של BioTime בעקבות הרכישה.
"חברת ESI והמדענים שהקימו אותה היו חלוצים בתחום של הרפואה המשחזרת" אמר ד"ר מייקל די. ווסט, הנשיא והמנכ"ל של חברת BioTime. "השילוב בין הנכסים של ESI לבין חברת BioTime יכול להעניק לחברה הממוזגת פלטפורמה מקיפה לייצור מערך נרחב של מוצרים רפואיים לבני אדם".
רקע
המונח "רפואה משחזרת" (Regenerative Medicine) מתייחס לפיתוח של טיפולים רפואיים אשר מבוססים על תאי גזע עובריים של בני אדם (hES) אדם או על טכנולוגיה של תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים (iPS). טיפולים רפואיים אלה נועדו לשחזר רקמות שנפגעו כתוצאה ממחלות ניווניות. העניין הרב שמגלים המדענים והציבור הרחב ברפואה משחזרת נובע מהיכולת של תאי hES או iPS להפוך לתאים מכל הסוגים שבגוף האדם.
משום כך מאמינים מדענים רבים שלתאי hES ו-iPS פוטנציאל משמעותי לשמש כמקורות לטיפולים רפואיים חדשים עבור שורה של מחלות שכיום לא ניתן לרפא דוגמת סוכרת, מחלת פרקינסון, אי ספיקת לב, דלקת פרקים, ניוון שרירים, פגיעה בעמוד השדרה, ניוון מקולרי, אובדן שמיעה, אי ספיקת כבד והפרעות רבות נוספות שנובעות מכך שתאים ורקמות מפסיקים לתפקד ויש להחליפם.
מאחר ותאי גזע עובריים של בני אדם נקצרים מעוברים אנושיים עודפים שנוצרו בתהליך של הפריה חוץ-גופית, הרי שהשימוש בהם לצרכי מחקר שנוי במחלוקת. אולם, תאי גזע פלוריפוטנטים מושרים (iPS) ניתן ליצור בתהליך שאינו שנוי במחלוקת - מתאים של בני אדם בוגרים, דוגמת תאי עור, במקום מתאים של עוברים. באמצעות שינוי של גנים מסוימים בתאים בוגרים ניתן להפוך אותם לתאי iPS דומים מאוד לתאי hES. הפיתוח של המוצרים אשר מבוססים על תאי גזע בחברת BioTime נמצא בשלבים טרום-קליניים ולפני שניתן יהיה להשתמש במוצרים אלה לטיפולים רפואיים בבני אדם יש לערוך ניסויים מקיפים במשך שנים.
אודות חברת BioTime
BioTime, שמשרדיה הראשיים שוכנים באלמידה, קליפורניה, היא חברת ביו-טכנולוגיה שמתמקדת ברפואה משחזרת (Regenerative Medicine) ובמוצרים להרחבת נפח הפלזמה בדם (Blood plasma volume expanders). חברת BioTime מפתחת ומשווקת מוצרים לחוקרים בתחום של תאי גזע ורפואה משחזרת באמצעות החברה הבת (בבעלות מלאה) Embryome Sciences. חברה בת נוספת של BioTime - OncoCyte Corporation - מתמקדת ביישומים רפואיים של טכנולוגיית תאי הגזע לטיפול בסרטן. בכוונת BioTime לפתח בסין מוצרים רפואיים לטיפול במחלות עיניים, עור, מערכת השרירים והשלד ומחלות דם, ובכלל זה טיפולים חדשניים בגידולים סרטניים שכיום לא ניתן לרפא, בעזרת תאי גזע שעברו שינויים גנטיים, באמצעות החברה הבת BioTime Asia. בנוסף למוצרים שמבוססים על תאי גזע, מפתחת BioTime מוצרים להרחבת נפח הפלזמה בדם, פתרונות להחלפת דם בניתוחים שמבוצעים בטמפרטורה נמוכה (היפותרמיה) וטכנולוגיה לשימוש בניתוחים, טיפול במקרי טראומה בחירום ויישומים נוספים. מוצר הדגל של BioTime - Hextend להרחבת נפח הפלזמה בדם - מיוצר ומופץ בארה"ב על ידי חברת Hospira ובדרום קוריאה על ידי חברת CJ CheilJedang במסגרת הסכמי רישוי בלעדיים. מידע נוסף אודות BioTime אפשר למצוא באתר האינטרנט שכתובתו www.biotimeinc.com.
הצהרות ביחס לעתיד
הצהרות שמתייחסות לתוצאות עתידיות, כספיות ו/או תפעוליות, גידול עתידי בהיקף המחקר, הטכנולוגיה והפיתוח הקליני, הזדמנויות פוטנציאליות לחברה ולחברות הבת, וכן הצהרות אחרות של הנהלת החברה ביחס לציפיות לעתיד, הערכות, יעדים, תוכניות או סיכויים, מוגדרות כ-"הצהרות ביחס לעתיד". מלבד זאת, לכל הצהרה שאינה מתייחסת לעובדה היסטורית (ובכלל זה, בין השאר, הצהרות שמכילות ביטויים דוגמת "יהיה", "מאמין", "מתכוון", "מצפה", "צופה" או "מעריך") יש להתייחס כאל הצהרה ביחס לעתיד. הצהרות ביחס לעתיד כרוכות, מטבע הדברים, בסיכונים ובחוסר ודאות, ובכלל זה, בין השאר, סיכונים שנובעים מפיתוח ו/או השקה של מוצרים פוטנציאליים, חוסר ודאות ביחס לתוצאות של ניסויים קליניים או אישורים של הרשויות, צורך במימון עתידי ויכולת להשיגו וכן שמירה על זכויות בקניין רוחני. התוצאות בפועל עשויות להיות שונות באופן משמעותי מאלה שנצפו בהצהרות ביחס לעתיד וכאשר שוקלים אותן יש לקחת בחשבון את הגורמים הרבים לחוסר ודאות אשר משפיעים על פעילות החברה, ובמיוחד את אלה שצוינו בהערות ובאזהרות המופיעות בדוחות שהגישה החברה לרשות לניירות ערך (Securities and Exchange Commission). לחברה אין כל כוונה, והיא אינה מקבלת על עצמה כל חבות, לעדכן את ההצהרות ביחס לעתיד.
כדי לקבל באופן קבוע הודעות של חברת BioTime אנא לחצו על הקישור הבא והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו: http://www.b2i.us/irpass.asp?BzID=1152&to=ea&s=0
המקור: חברת BioTime
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
חברת BioTime
ג'ודית סגל, 510-521-3390, שלוחה 301
jsegall@biotimemail.com