הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Oliver Wyman

המדיה המקוונת הייתה המגזר היחיד שעמד בפני הירידה הכוללת בענף של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה

בדוח של Oliver Wyman נחשפות תנודות קוטביות במגזרים ובאזורים גיאוגרפיים שונים

5/4/2012 10:00
ניו יורק--(BUSINESS WIRE)-- השירותים והתכנים המקוונים היו המגזר היחיד בענף של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה (CMT - Communications, Media, and Technology) ששווי השוק שלו עלה בשנת 2011 - עולה מניתוח פיננסי שערכה פירמת Oliver Wyman ופורסם בדוח ששופך אור על התנודות שמעצבות את פניו של ענף התקשורת, המדיה והטכנולוגיה. הדוח לשנת 2012 על מצב הענף (2012 State of the Industry Report), אשר נושא את הכותרת Painting the Bigger Picture, חושף גם את המעברים של הערך בין אזורים גיאוגרפיים שונים, כאשר השווי של מגזר-המשנה של תקשורת קווית ותקשורת ניידת ירד בשנה שעברה במערב אירופה, אך עלה בצפון אמריקה ובסין, למשל.
הדוח, אשר כולל את הממצאים של סקר שנערך בקרב יותר מ-500 מנהלים בכירים בענף של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה, מסייע לכמת את התנודות הקוטביות כתוצאה מהכרסום של המדיה הדיגיטלית במדיה המסורתית. המגזר של השירותים והתכנים המקוונים התאושש מהמשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008, שב בשנת 2010 לשווי משנת 2007 ואף רשם עד כה עלייה בשיעור של 14 אחוזים. זאת בניגוד לכל שאר המגזרים של המדיה המסורתית שבהם נרשמה ירידה בשנת 2011, וכתוצאה ממנה נרשמה ירידה של שלושה אחוזים בשווי השוק של כלל מגזרי המדיה, על פי הדוח. הדומיננטיות של חברות המדיה שמשרדיהן הראשיים שוכנים בארצות הברית תרמה למעברי הערך בין האזורים הגיאוגרפיים, כפי שמצטייר מהדוח, מאזורים דוגמת מערב אירופה (שם נרשמה ירידה של 15 אחוזים בשווי) לארצות הברית.
"זהו צלצול השכמה. על השחקנים במגזר של המדיה המסורתית להגדיר מחדש את תפקידם ואת אחזקותיהם בחברות, מסורתיות או דיגיטליות" אמר דניס ברגר, שותף ומנהל מדיה במרכז אירופה בפירמת Oliver Wyman, ואחד המחברים של הדוח. "במבט לעתיד, לראשונה אי פעם, צופים מנהלי המדיה שקצב הגידול בהכנסות מפרסום ובהוצאות הצרכנים יהיה גבוה יותר מקצב הגידול בהיקף השימוש במדיה המקוונת" הוסיף ברגר. "מגמת הכרסום של המדיה הדיגיטלית תואץ, וכך גם מעבר הערך בין האזורים הגיאוגרפיים".
למרות שבשווי הכולל של מגזר הטכנולוגיה נרשמה ירידה קלה בשנת 2011, הרי שהמגזר התאושש מההפסדים שנרשמו בשנת 2008, ובשווי השוק של מגזר המשנה של התוכנה והשירותים אף נרשמה בשנת 2011 עלייה של שמונה אחוזים בהשוואה לשנת 2007. השווי של חברות האלקטרוניקה הבידורית, אשר תלויות בהוצאות הצרכנים, נותר ברמה של שנת 2007 לאחר ירידה של שבעה אחוזים בשנת 2011 - גם בשל רעידת האדמה והצונאמי ביפאן. בסך הכל, המנהלים הבכירים של החברות במגזר הטכנולוגיה מתמקדים בפוטנציאל הצמיחה שצפוי בשנתיים הקרובות, ומרביתם צופים שהן ההכנסות והן מתח הרווחים של החברות יעלו. ההזדמנויות לצמיחה אורגנית, בעקבות ההתרחבות לשווקים חדשים, הן הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות ביותר - והמנהלים הבכירים מגלים פתיחות לשיתופי פעולה במגוון רחב של פעילויות.
למרות שבשווי השוק הכולל של חברות התקשורת נרשמה ירידה של 30 אחוזים בין השנים 2007 ו-2011, הרי שחלק הארי של ירידת הערך נרשם בשנת 2008. ירידה של חמישה אחוזים שנרשמה בשנת 2011 קיזזה את הצמיחה שהושגה בשנת 2010. מאז שנת 2008, אסיה מפגינה איתנות. חברות התקשורת מסין רשמו ציון גבוה ב-84 אחוזים במדד SPI (Shareholder Performance Index) של Oliver Wyman, מדד מתואם-סיכון למגמות של מעבר ערך בטווח הארוך.
במבט כולל על הענף של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה, נמצאות חברות מצפון אמריקה בטווח של שישה אחוזים בהשוואה לשווי משנת 2007, הודות לביצועים הטובים במגזרים של ציוד חומרה ומוליכים למחצה, וכן במגזר של התוכנה והשירותים. בשנת 2011 רשמו חברות התקשורת, המדיה והטכנולוגיה מצפון אמריקה את הירידה הנמוכה ביותר בשווי (אחוז בודד) מבין כל האזורים הגיאוגרפיים, גם הודות לצמיחה במגזר של תקשורת קווית ותקשורת ניידת, וכן במגזר של התכנים והשירותים המקוונים.
"למרות שיש לא מעט נקודות אור מעודדות, הרי שהענף של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה עדיין אינו יציב" אמר ראול מסיאס, שותף בפירמת Oliver Wyman ואחד המחברים של הדוח. "על הפוליטיקאים, הרגולטורים והצרכנים להסתגל לשינויים בזירה של התקשורת, המדיה והטכנולוגיה, כאשר בשנים הקרובות נהיה עדים למיטוב פעילויות, סינרגיה וחדשנות, אשר יחייבו יכולות ניהול גבוהות".
עותק של הדוח המלא אפשר למצוא בכתובת: http://www.oliverwyman.com/state-of-cmt-2012.htm.
אודות פירמת Oliver Wyman
Oliver Wyman היא פירמה עולמית מובילה לייעוץ ניהולי. עם משרדים ביותר מ-50 ערים וב-25 מדינות, משלבת פירמת Oliver Wyman בין ידע מעמיק בענף לבין מומחיות באסטרטגיה, תפעול, ניהול סיכונים, שינויים במבנה הארגוני ופיתוח מנהיגות. 3,000 אנשי המקצוע של הפירמה מסייעים ללקוחות למטב פעילות, לשפר את הפרופיל התפעולי והחשיפה לסיכונים, ולהאיץ את הביצועים הארגוניים כדי למצות את המרב מההזדמנויות האטרקטיביות ביותר. פירמת Oliver Wyman היא חברה בת בבעלות מלאה של Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC). פרטים נוספים אפשר למצוא באתר האינטרנט שבכתובת www.oliverwyman.com. עקבו אחר העדכונים של פירמת Oliver Wyman בשירות Twitter, לפי הכינוי @OliverWyman.
אודות הסקר של Oliver Wyman על מצב הענף (Oliver Wyman State of the Industry Survey)
במחצית השנייה של שנת 2011 ערכה פירמת Oliver Wyman סקרים באינטרנט בקרב יותר מ-500 מנהלים בכירים מענף התקשורת, המדיה, הטכנולוגיה והמיחשוב, מחברות פרטיות וציבוריות באסיה, יבשות אמריקה, אירופה והמזרח התיכון. כאות הוקרה על הזמן שהקדישו המשתתפים תרמה פירמת Oliver Wyman סכום של 5,100 דולרים לארגונים שפועלים שלא למטרות רווח דוגמת Kiva, Room to Read ו-Teach for India.
פרטי קשר
המקור: פירמת Oliver Wyman
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
פירמת Oliver Wyman
ליז איגן, 617-424-3721
Elisabeth.egan@oliverwyman.com

פירמת Oliver Wyman
מרק קרמרס +971-4425-7000
ישיר- 971-4425-7040+
נייד-971-555736377+
mark.kremers@oliverwyman.com