הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Corinex

אוניברסיטת קפריסין וחברת Corinex פותחות מרכז תאימות למדידה חכמה של תקשורת פס רחב על קווי חשמל (BPL)

23/9/2013 04:20
23/9/2013

ונקובר, קולומביה הבריטית וניקוסיה, קפריסין –Business Wire— כחלק מפעילותו של מכון חדש לחקר אנרגיה ברת-קיימא, אוניברסיטת קפריסין פתחה מרכז לתאימות BPL (פס רחב על קווי חשמל Broadband Over Power Lines –) הנהנה מתמיכת חברת Corinex Communications, המובילה הטכנולוגית בתעשייה. המרכז החדש מצויד בטכנולוגיה העדכנית ביותר של Corinex – "BPL-אל-המד"  (BPL-to-the-meter), עם מתקנים לוידוא ובדיקת ביצועי תקשורת BPL על קווי מתח בינוני ומתח נמוך, ומכשירי מדידה שנתרמו על ידי יצרנים מובילים.

טכנולוגיית ה BPL היא מהירה יותר מאות מונים מכל טכנולוגיית פס צר על קווי חשמל המשמשת להשגת נתוני מדידה, כאשר העלויות הנומינליות כמעט זהות. יכולות מהירות אלו מקלות על השימוש בתקני בטיחות של AES 56-bit או 128-bit מלאים, ופותחות אינספור אפשרויות לחידושים נוספים.

"אני מאמין שאנו עדים להתחלתו של שינוי מהותי בדרישות הסף לתשתית מדידה, כאשר המעבר הוא בין איסוף מדידות לצורך הפקת חשבון שימוש, אל ניהול עומסים בתוך הרשת המקומית אליה משתייך מכשיר המדידה. כאשר יחס האנרגיה המתחדשת אל סך כל צריכת האנרגיה שלנו עולה בהתמדה, על כלי הניהול להיות דינמיים ולהגיב כמעט בזמן אמת. את זאת ניתן להשיג אך ורק באמצעות טכנולוגיית תקשורת מהירה ביותר – פס רחב על קווי חשמל," אמר פרופסור ג'ורג' אי. ג'ורג'יו.

"שמנו לב לכך שחברות תשתית מגלות עניין גובר בניהול עומס אוטומטי במתח חשמלי נמוך. הדבר דורש אספקה מהירה של נתוני מדידה (תוך דקות ספורות) ונתוני תפוקת חשמל, כולל ייצור פוטו-וולטאי מקומי, אל המאגד של הרשת החכמה המקומית (Smart Grid). המאגד של Corinex הוא חזק ומספק תקשורת מהירה אל מכשירי המדידה. לרשותו עומדים אלגוריתמים מורכבים על מנת לעבד את הנתונים האלו, תוך כדי שקלול נתונים על תחזיות מזג אוויר, ולשדר למכשירי המדידה פקודות אשר ייצרו תגובה מתאימה ויעילה. באופן זה, ניתן להשיג ניהול מקומי יעיל של עומס אנרגיה, ואגירת אנרגיה," אמר פטר סובוטקה, מנכ"ל Corinex.

במסגרת שיתוף פעולה מסחרי זה, אלגוריתמים חדשים פרי מחקר ופיתוח של אוניברסיטת קפריסין יוזנו אל תוך מערכות Corinex – המאגד והרשת החכמה, ויבחנו בפעולה מול לקוחות Corinex. האוניברסיטה מתכוונת גם להכניס למערכת הלימודים תחום התמחות חדש: 'אנרגיה ברת-קיימא ורשתות חכמות'. הלימודים יכללו גם את נושא ה BPL ויישומיו בתחום האנרגיה.

תאגיד Corinex Communications עוסק בפיתוח וייצור של תשתית תקשורת למדידה חכמה ורשתות חכמות. מוצרי החברה, התוכנות והשירותים אותם היא מציעה, מספקים כלים לניהול עומסים ונכסים, לביטחון ולטיפול בבעיות גניבת אנרגיה. תקשורת ה BPL המהירה של Corinex מוצפנת ב AES-128 bit, ותומכת במכשירי מדידה של יצרנים רבים המתאימים לתקני ANSI ו IEC, ולפרוטוקולים SNMP ו/או  DLMS/COSEM. ניתן להעביר באמצעותה אינפורמציה ב   Backhaul בין המאגדים על קווי מתח בינוני, ו/או לספק תקשורת ברשת מקומית מדודה. חברת Corinex דורגה חמש שנים ברציפות בין חברות הטכנולוגיה הצומחות במהירות הגדולה ביותר בקנדה וארה"ב במסגרת דירוגי 50 ו 100 החברות הצומחות של Deloitte - www.fast50.com, www.fast500.com.

מאז הקמתה ב 1989, אוניברסיטת קפריסין פועלת בעקביות להשגת מצוינות, ומגשימה את ייעוד המוסד עבור החברה הקפריסאית. האוניברסיטה זוכה כיום להכרה במעמדה כמוסד המחקרי והאקדמי החשוב ביותר בקפריסין, וזכתה לכבוד להיכלל בין 'האוניברסיטות הנחשבות ביותר' באגן הים התיכון.

נכון להיום, באוניברסיטה שש פקולטות ו 21 מחלקות המציעות מגוון רחב של לימודים לתואר ראשון, תארים מתקדמים יותר, ותכניות לימוד מחקריות, ורשומים בה כ 7 אלף סטודנטים. האוניברסיטה מעסיקה למעלה מ 900 עובדים בסגל האקדמי ובצוות האדמיניסטרטיבי.

המרכז המחקרי לאנרגיה ברת-קיימא (RCSE) שבאוניברסיטת קפריסין הוקם במטרה לשחק תפקיד מרכזי במחקר ופיתוח טכנולוגיות בתחום האנרגיה בקפריסין ומחוצה לה, כאשר הכוונה היא לתרום להשגת המטרות האנרגטיות והסביבתיות שהציב לעצמו האיחוד האירופי. בפרט, ה RCSE שואף להיות מרכז למצוינות בתחום האנרגיה שיהווה תשתית לפעילות מו"פ ברמה עולמית, בכל הנוגע לתפוקה מדעית הניתנת למדידה וחדשנות טכנולוגית. ה RCSE הוא חלק מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת קפריסין (UCY).  
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר


Corinex Communications
Martin Kominek, +421910961176
martin.kominek@corinex.com
או
University of Cyprus
G. E. Georghiou, +35722892272
geg@ucy.ac.cy