הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
GSMA

ארגון ה-GSMA: מפעילי רשתות סלולריות מתחייבים להאיץ את פריסת שירותי הכסף הסלולרי ברחבי אפריקה והמזרח התיכון

מפעילי רשתות סלולריות מובילים מהאזור מרחיבים את ההכללה הפיננסית באמצעות השתתפות בתכנית הכסף הסלולרי של ה-GMSA

30/4/2014 12:00
לונדון—(BUSINESS WIRE)-- ארגון ה-GSMA הודיע ​​היום כי תשעה מפעילי רשתות סלולריות, לרבות Bharti Airtel, קבוצתEtisalat , Millicom, קבוצתMTN , קבוצתOoredoo , אורנג', קבוצתSTC , קבוצת וודאפון וקבוצת Zain, התחייבו לשתף פעולה ולהאיץ את יישום שירותי הכסף הסלולרי ברחבי אפריקה והמזרח התיכון. מפעילים סלולרים אלה מהווים יחדיו סך של 582 מיליון חיבורי סלולר ב-48 מדינות באפריקה ובמזרח התיכון. תכנית הכסף הסלולרי של ארגון ה-GSMA (MMI) היא תכנית גלובלית הכוללת גם מפעילי רשתות סלולריות מאזורים אחרים ומתמקדת במתן עזרה למפעילים אלה בהשקה וטיפוח מוצלח של שירותי הכסף הסלולרי באמצעות זיהוי ושיתוף שיטות עבודה מומלצות, מתן הנחיות והליכי עבודה, יצירת מדדי ביצוע ואספקת תמיכה רגולטורית.

"ראינו את היתרונות המשמעותיים של הכללה פיננסית באמצעות הסלולר בעולם המתפתח ומפעילי רשתות הסלולר מכירים בכך כי באמצעות שיתוף פעולה יווצרו הזדמנויות להרחיב הכללה זו עוד יותר", אמרה אן בוורו, מנכ"לית ארגון ה-GSMA.  מפעילי רשתות סלולריות עובדים אחד עם השני, עם בנקים, מוסדות פיננסיים, רגולטורים, ממשלות ושותפים אקולוגיים, על מנת לזהות וליישם פתרונות שיאפשרו הבאת שירותים פיננסיים סלולריים נוספים למגוון אנשים רחב יותר בשני האזורים, לצד שמירה על איכות שירות גבוהה. אנו שמחים מאוד שמפעילים אלה עושים את הצעד הבא במתן שירותים פיננסיים נוחים, זולים וזמינים לגברים ולנשים כאחד באזור כולו".

מבט אל שוק הכסף הסלולרי


מוערך  כי 2.5 מליארד איש במדינות בעלות הכנסה בינונית עד נמוכה חסרים גישה לשירותים פיננסיים ואינם יכולים להשקיע במידה מספקת בפרנסתם, להגן על נכסיהם או להקל על משברים כספיים שגורמים להם ליפול עמוק יותר אל תוך העוני. עם זאת, מוערך כי 1.7 מליארד איש מתוכם הם בעלי מכשיר סלולרי ובכך מהווים תשתית קיימת היכולה לשמש את מפעילי רשתות הסלולר בבואם להציע שירותים פיננסיים כגון תשלומים, העברות, ביטוח, חיסכון, אשראי והעברות כספים בין לאומיות. מחקר של ה- GSMA מראה כי מספר המשתמשים הפעילים בכסף סלולרי ממשיך לעלות במהירות, עם יותר מ-61 מיליון חשבונות פעילים נכון לשנת 2013.

אפריקה שמדרום לסהרה (SSA) זוכה להכרה רחבה כשוק חלוצי לכסף סלולרי והיא זירת הפעילות של 52 אחוזים מכל פעולות העברת הכסף הסלולרי בזמן אמת ברחבי העולם. הכסף הסלולרי צובר כיום פופולריות גם בחלק ממדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה(MENA) , אם כי קיימים מספר אתגרים רגולטוריים המאיטים את הצמיחה. בסוף שנת 2013, שירותי כסף סלולרי במזרח התיכון וצפון אפריקהMENA)  ( היוו שישה אחוזים  מפעולות העברת כסף סלולרי בזמן אמת ברחבי העולם  ושלושה עשר אחוזים מסך השירותים המתוכננים, דבר המעיד על כך שהאזור יהפוך יותר ויותר חשוב לתעשיית הסלולר הגלובלית.

החל מדצמבר 2013, נתוני הכסף הסלולרי באזורי אפריקה שמדרום לסהרה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה הראו צמיחה משמעותית:


  • באזורים אלה התרחשו חמישים ושמונה אחוזים מ-218 פריסות הכסף הסלולרי בעולם;

  • שישים וששה אחוזים מכל החשבונות הרשומים ושבעים ושלושה מכל החשבונות הפעילים נמצאים באפריקה שמדרום לסהרה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה;

  • צרכני הכסף הסלולרי באזורים אלה היוו ביוני 2013 שבעים ושבעה אחוזים מסך ערך העברות הכספים ברחבי העולם, שהסתכמו ב-341 מיליון העברות בשווי של 5.7 מיליארד דולר. 


בוורו הוסיפה ואמרה: "כסף סלולרי הוא תעשייה צעירה שבה שמונים אחוזים מסך הפעולות נעשו אחרי או במהלך שנת 2010. על מנת להאיץ את צמיחת הענף, אנו קוראים לחברות טלקומיוניקציה, רגולטורים של המגזר העסקי וקובעי מדיניות לספק סביבה פיסקלית ומדיניות שיאפשרו לשירותים אלה להתפרש באופן מוצלח ולקדם מאיץ חשוב של מסחר ופיתוח חברתי-כלכלי שנמצא בתחילת דרכו".

                                                                                --סוף


הערה לעורכים

אלא אם צוין אחרת, מקור נתוני השוק הוא דוחות ארגון ה-GSMA עצמו, לרבות הדוח השנתי של תעשיית הסלולר אודות התרחבות גלובלית. עותק מלא של הדוח האחרון ניתן למצוא ב:



אודות GSMA


ארגון ה-GSMA מייצג את האינטרסים של ספקיות סלולר ברחבי העולם. ה-GSMA מתפרש על פני יותר מ-220 מדינות ומאחד כמעט 800 ספקיות סלולר בעולם, ויותר מ-230 חברות של מערכת הסלולר הרחבה, בכללם יצרניות מכשירים, חברות תוכנה, ספקי ציוד וחברות אינטרנט, כמו גם ארגונים במגזרי תעשייה כמו שירותים פיננסיים, שירותי בריאות, תקשורת, תחבורה ושירותים. ה-GSMA גם מפיק אירועים מובילים בתעשייה כגון קונגרס הסלולר העולמי ותערוכת הסלולר באסיה.


לקבלת מידע נוסף, אנא בקרו באתר האינטרנט של החברה ב: www.gsma.com או ב: Mobile World Live, פורטל האינטרנט לתעשיית תקשורת הסלולר ב: www.mobileworldlive.com

המקור: GSMA


לצפייה בהודעה בשפת המקור:


 

 

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Elli Karagiorgas

+44 (0)7867 652 754

elli.karagiorgas@webershandwick.com

or

GSMA Press Office

press@gsma.com