הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
American Express

אמריקן אקספרס מכריזה על כוונתה להקים מיזם משותף חדש לתיירות עסקים

המיזם המשותף יאפשר השקעה נרחבת ביכולות דיגיטליות, ועם זה, לא יוותר על קשר חזק עם אמריקן אקספרס

1/10/2013 02:00
אמריקן אקספרס מכריזה על כוונתה להקים מיזם משותף חדש לתיירות עסקים

 

המיזם המשותף יאפשר השקעה נרחבת ביכולות דיגיטליות, ועם זה, לא יוותר על קשר חזק עם אמריקן אקספרס

 

1/10/2013

ניו יורק –Business Wire-- חברת אמריקן אקספרס (NYSE: AXP) הודיעה היום על כוונתה להקים מיזם משותף שמטרתו להאיץ את השינוי שהיא עורכת במחלקת תיירות העסקים שלה (GBT). החברה מנהלת דיונים מקיפים בנושא, כשבכוונתה לשתף פעולה עם קבוצת משקיעים שבראשה ניצבת חברת Certares, שהינה בעלת ניסיון רב בתעשיית התיירות. הצפי הוא כי כל פעילות המבצעים, היחסים העסקיים וכן נושאים נוספים ינוהלו בידי החברה החדשה שתוקם. המיזם המשותף עתיד, על פי הציפיות, להרחיב את אפשרויות ההשקעה שלGBT  בפעילויותיה ולאפשר לה להציע מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים, להגיע ללקוחות חדשים ולהעניק ללקוחותיה בכל העולם מעל ומעבר למה שהם מקבלים היום.

 

על פי המתוכנן בשלב זה, אמריקן אקספרס תחזיק ב-50% מהבעלות במיזם המשותף, שימשיך לפעול תחת המותגGlobal Business Travel  של החברה, ו-50 האחוזים הנותרים יוחזקו בידי קבוצת משקיעים שבראשה תעמוד חברת Certares. קבוצת המשקיעים תשקיע במיזם סכום שינוע בין 700 מיליון למיליארד דולר, שישמש את המיזם המשותף להרחבת פעילות ה GBT. בכפוף לחתימה על חוזים מחייבים וקבלת אישורים שונים, העסקה צפויה להיחתם ברבעון השני של שנת 2014, שבו אמריקן אקספרס מצפה לדווח על רווח.

 

עובדי GBT צפויים לעבור למבנה חדש שינוהל על ידי חבר מנהלים, שימונה על ידי אמריקן אקספרס וקבוצת המשקיעים, בנוסף למנהלים עצמאיים נבחרים. לאורך תקופת המשא ומתן, צוות הניהול של GBT יישאר במשרדיו הנוכחיים ויתמקד באספקת השירותים של GBT ללקוחותיה העסקיים הקיימים. בנוסף, אמריקן אקספרס מתכננת גם להוציא אל הפועל חוזים מסחריים מקיפים על מנת לוודא אספקת שירות רציפה, ולתאם פעילות בין לקוחות GBT ולקוחות המחלקות האחרות של החברה.

 

"אנו נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד במאמצינו לערוך שינויים בכל נושא התיירות העסקית התאגידית שלנו", אמר סטיבן ג'. סקווירי, מנהל קבוצת השירותים העסקיים הבינלאומיים באמריקן אקספרס. "השלב הראשון בשינוי הזה, עליו הודענו מוקדם יותר השנה, היה להפחית את מבנה העלויות בתוך GBT באמצעות טכנולוגיה ותשתית חדשנית. המיזם המשותף שאנו פועלים לקראתו מייצג את השלב הבא בטרנספורמציה, שמטרתו להאיץ את צמיחתו של העסק הזה על ידי השקעות נוספות שיסייעו לנו לפתח יכולות, מוצרים ושירותים חדשים, שאנו מאמינים יעזרו לנו להיענות לצרכים ההולכים וגדלים של לקוחותינו הקיימים, להגיע ללקוחות חדשים ולהמשיך ולחזק את עסקינו בכל רחבי העולם. אנו צופים כי הרחבת היצע השירותים שלנו לתיירות העסקית תסייע לנו לא רק להצמיח את GBT, אלא גם תספק ערך מוסף ללקוחות התשלומים התאגידיים שלנו, ותתמוך בצמיחה גם בתחום הזה. אנו מאמינים כי המבנה הזה יציג הזדמנויות לספק הטבות ללקוחות, להעסיק את הטובים ביותר בתחום ולהצליח בטווח הארוך".

 

תחום התיירות מהווה חלק אינטגרלי מפעילותה של אמריקן אקספרס כבר למעלה ממאה שנה, ושמירה על נוכחות חזקה בתעשיית התיירות העסקית היא בעלת חשיבות אסטרטגית עבור החברה. GBT מקיימת פעילות וקשרים עסקיים עם 138 ארצות ברחבי העולם, ומציעה רשת מקיפה, שירות אמין וסיוע מעמיק ללקוחות המייצגים 19 מיליארד דולר בהוצאות נסיעה תאגידיות. המיזם המשותף החדש ינוהל כך שינצל את משאביו להשקעה בעסקים ובמקביל ימשיך לשמר וליהנות מהקשר למחלקות העסקיות האחרות של אמריקן אקספרס, כמו מחלקת התשלומים התאגידיים המנפיקה את כרטיס האמריקן אקספרס התאגידי ומספקת פתרונות תשלום בין-עסקיים (B2B).

 

מחלקת התיירות הצרכנית, המספקת למחזיקי הכרטיס ולצרכנים אחרים שירותים והטבות בתחום התיירות, לא תיכלל במיזם המשותף העתידי.

 

אודות חברת אמריקן אקספרס

 

אמריקן אקספרס היא חברה בינלאומית, המספקת ללקוחותיה גישה למוצרים, תובנות וחוויות המעשירים את חייהם ותורמים להצלחתם העסקית. למידע נוסף בקרו באתר החברה שבכתובת americanexpress.com והתחברו אלינו ברשתות החברתיות:


 

קישורים למוצרים ולשירותים מרכזיים:


 

אמריקן אקספרס – מחלקת תיירות העסקים (GBT)

GBT ניצבת בצומת המפגישה עסקים ותיירות, ומציעה ללקוחותיה רשת מקיפה, שירות אמין ותובנות מעמיקות על מנת לסייע להם להניע אנשים ועסקים קדימה. GBT מספקת פתרונות מובילים בכל הכרוך בתנועה ממקום למקום, נותנת שירותי ייעוץ משולבים, מציעה מחקר בתחומי הקניין, פגישות מקצה לקצה ואפשרויות לאירועים. ההיצע החדשני הזה מאפשר ללקוחות לקבל תמורה מרבית בנסיעותיהם בעולם ובפגישות שהם מקיימים. מידע נוסף תוכלו למצוא ב- www.americanexpress.com/businesstravel

GBT הינה חלק מאחת מרשתות סוכנויות הנסיעות הגדולות בעולם, המחזיקה נציגויות ב-138 ארצות ברחבי העולם.

 

הצהרת הסרת חבות

הודעה זו כוללת הצהרות ביחס לעתיד המשקפות את הציפיות של ההנהלה בנוגע לאירועים עתידיים, תכניות הפעולה של החברה וביצועיה. הצהרות אלה נתונות לסיכונים ולחוסר ודאות. המילים "מאמינים", "מצפים", "מתכוונים", "מתכננים", "אולי", "צריכים לעשות", "עשויים לעשות" והדומות להן מכוונות להצביע על הצהרות ביחס לעתיד. על הקוראים להיזהר שלא להסתמך על הצהרות אלה, הנכונות אך ורק למועד בו פורסמה הודעה זו. אמריקן אקספרס איננה מתחייבת לעדכן או לשנות הצהרות ביחס לעתיד. גורמים שעלולים לגרום לכך שהתוצאות בפועל תהיינה שונות באופן ממשי מאותן הצהרות כוללים, אך אינם מוגבלים, ל: אירועים המשפיעים על הסבירות והעיתוי של הקמת המיזם המשותף, ביצוע בפועל של מסמכים והשלמת העסקה, כמו משא ומתן מתמשך, בדיקת נאותות מתמשכת, אישורים חוקתיים ואישורי דירקטוריון ודרישות ייעוץ; היכולת של המשקיעים הפוטנציאליים לממש את השקעתם במיזם; חוסר ודאות בנוגע לעיתוי ולגודל הרווחיות של אמריקן אקספרס כתוצאה מהעסקה, כמו למשל הסכום שהמיזם יצליח לגייס והזמן שבו יועברו הנכסים למיזם; מקרים שבהם הנחות הבסיס של העסקה יתגלו כלא מדויקות או לא יתממשו, כמו למשל יכולתה של העסקה להאיץ את הטרנספורמציה והצמיחה של GTB, והיכולת לממש את הקשר האסטרטגי בין מחלקת העסקים של המיזם המשותף ואמריקן אקספרס בעקבות העסקה, כולל האצת הצמיחה במחלקת התשלומים התאגידיים; והצלחתו של המיזם המשותף ביצירת מרחב השקעה נוסף והרחבת קשת המוצרים והשירותים עם חתימת העסקה. ניתן למצוא תיאור של גורמים נוספים בדוח השנתי של אמריקן אקספרס בטופס 10-K לשנת 2012, בטופס 10-Q לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרס וב-30 ביוני, 2013, ובדוחות נוספים של החברה שהוגשו לרשות לניירות ערך האמריקנית. 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
אמריקן אקספרס

כריסטין אליוט, 212-640-0622

christine.s.elliott@aexp.com



דיאנה פוסטמסקי, 212-640-9203

diana.c.postemsky@aexp.com