הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
Osaka Gas Chemicals

אוסקה גז כימיקלים הסכימה לרכוש את חברת Jacobi Carbons

הרכישה צפויה להאיץ צמיחה, להרחיב את אזורי פעילות החברה ולשפר את יכולות המחקר והפיתוח של עסקי הפחמן הפעיל הצומחים במהרה של אוסקה גז כימיקלים

31/10/2013 10:00
31/10/2013

אוסקה, יפן –Business Wireאוסקה גז כימיקלים, חברת בת בבעלות מלאה של אוסקה גז (TOKYO:9532), הודיעה על כניסתה להסכם עם חברת האחזקות AddSorb לרכישת כל מניות חברת Jacobi Carbons AB ("ג'קובי"), היצרנית והמפיצה הגדולה בעולם של מוצרי פחמן פעיל המופקים מקליפת אגוז הקוקוס אשר מרכז פעילותה בקאלמר, שבדיה, לפי שווי של 400 מיליון דולר. העסקה צפויה להסגר בינואר 2014.

 

לאוסקה גז כימיקלים עמדה מובילה בשוק הפחמן הפעיל ביפן דרך חברת הבת Japan EnviroChemicals (JEC), המייצרת ומפיצה מוצרי פחמן פעיל משופרים המופקים מנסורת עץ וקליפת אגוז קוקוס. ג'קובי היא יצרנית הפחמן הפעיל מקליפת קוקוס הגדולה בעולם, עם מגוון מוצרים מקיף המשמש לקוחות תעשייתיים עבור קשת רחבה של יישומים ברמת המוצר. הרכישה תחזק את כוחן של שתי החברות בשוק הפחמן הפעיל ותצור חברה דומיננטית עולמית החולשת על מגוון רחב של יישומי קצה, ומספקת ערך מוסף מהותי עבור לקוחותיה.

 

פחמנים פעילים משמשים במספר גודל של תהליכי זיקוק, בין השאר עבור מי שתייה ומים מסוננים לצרכי תעשייה, טיהור אוויר וגז, מיצוי מתכות יקרות וטיהור מגוון רחב של מוצרי מזון. השוק למוצרי פחמן פעיל צפוי לצמוח באופן משמעותי עקב החמרה עולמית במדינות המפותחות של התקנות לזיהום אוויר ומים, והשיפור ברמת החיים בשווקים מתפתחים. בהתאם למתווה שהונח לצמיחתה של אוסקה גז בתכנית ‘Field of Dreams 2020’, פיתוחם של עסקים סביבתיים שאינם קשורים לתחום האנרגיה, כולל הרחבת עסקי החומרים המורכבים, הם במוקד האסטרטגיה של החברה. כתוצאה מהרכישה, אוסקה גז כימיקלים תהפוך ליצרנית השלישית בגודלה בעולם של מוצרי פחמן פעיל, והיצרנית הגדולה ביותר של פחמן פעיל משופר המופק מקליפות קוקוס.

 

"צוות ההנהלה החזק של ג'קובי, בהנהגתו של מנכ"ל החברה אנדרס סקייני, והיכולת הגבוהה להיענות לדרישות הלקוחות, היוו חלק מרכזי בהפיכתו של העסק למוביל עולמי המקדים באופן עקבי את צמיחת שוק הפחמנים הפעילים," אמר מסטקה פוג'יוורה, נשיא אוסקה גז כימיקלים. "רכישת ג'קובי מהווה המשך ישיר לשאיפות האסטרטגיות שלנו ומשדרגת את היכולות הקיימות של החברה בשוק האטרקטיבי של מוצרי פחמן פעיל."

 

"השילוב בין ג'קובי לאוסקה גז כימיקלים ישפר באופן ניכר את השירותים אותם אנו מציעים ללקוחות החברה, באמצעות היצע מגוון יותר של מוצרים, יכולות מחקר ופיתוח משופרים ויישומים נוספים עבור שווקי הקצה," אמר אנדרס סקייני, מנכ"ל ג'קובי. "אני מצפה לפרק נוסף בהתפתחות חברת ג'קובי, בשיתוף עם אוסקה גז כימיקלים."

 

חברת Nomura International שימשה יועצת פיננסית עבור חברת האחזקה AddSorb, ו SMBC Nikko Securities שימשה היועצת הפיננסית של אוסקה גז כימיקלים במהלך העסקה.

  

אודות אוסקה גז

 

אוסקה גז (TOKYO:9532), שהוקמה כתאגיד ביפן בשנת 1897, היא ספקית אנרגיה מובילה אשר עיסוקה המרכזי הוא באספקת גז ל 7 מיליון לקוחותיה בחבל קנסאי ביפן. באמצעות מגוון חברות האנרגיה באמתחתה, אוסקה גז התפתחה לספקית אנרגיה מגוונת המספקת ללקוחותיה גז טבעי, חשמל, גז פחמימני מעובה (LPG), בקרת אקלים אזורית, ושירותים נוספים. באמצעות חברות קשורות, קבוצת אוסקה גז פעילה גם במספר תחומים נוספים מלבד לאנרגיה.

  

אודות אוסקה גז כימיקלים

 

אוסקה גז כימקלים, שהוקמה כתאגיד ביפן בשנת 1949, היא יצרנית ומפיצה של חומרים מורכבים, סיבי פחמן, סיבי פחמן פעיל, וחומרים סופחים. החברה השיגה התקדמות טכנולוגית בפיתוח שימושים אינטנסיביים לזפת-פחם המופקת כתוצר לוואי של ייצור הגז לשימוש ביתי במפעלי אוסקה גז. החברה מעסיקה כ 250 עובדים, ויחד עם JEC ו 9 חברות בת נוספות מהוות את קבוצת אוסקה גז כימיקלים.

 

אודות Japan EnviroChemicals

 

חברת JEC הוקמה בשנת 2003 ביפן והיא פועלת בתחום הייצור וההפצה של פחמן-פעיל, מוצרי עץ וחומרי שימור תעשייתיים. לחברה עמדה מובילה בשוק הפחמן הפעיל ביפן, כאשר היא משווקת מגוון מוצרי פחמן פעיל המופק מקליפות אגוז קוקוס ונסורת עץ. JEC  מעסיקה כ 110 עובדים במתקני ייצור ביפן, הפיליפינים ומלזיה.

 

אודות Jacobi

 

תאגיד ג'קובי הוקם בשבדיה בשנת 1916 והוא יצרן הפחם הפעיל המופק מקליפות קוקוס  הגדול בעולם עם היצע מוצרים מקיף ומגוון. התאגיד, המעסיק כ 1,200 עובדים ברחבי העולם, מחזיק יחד עם חברות הבת במפעלי ייצור בסין, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, סרי לנקה, בריטניה, ארצות הברית, וייטנאם ובפיליפינים, ובמפעלי הפעלה-מחדש בצרפת וגרמניה. מוצרי הפחם הפעיל של ג'קובי נמכרים ללקוחות התאגיד בלמעלה מ 100 מדינות באמצעות חברות בת הפרושות ב 19 מדינות בעולם. 

 

אודות AddSorb Holding AB

 

AddSorb Holding AB הוא תאגיד שבדי המחזיק בחברת ג'קובי.

 

 המקור: אוסקה גז כימיקלים
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Osaka Gas Chemicals Co., Ltd.
Shinji Sannoe, +81 (0)6-4393-0195
Team Manager
Management Planning Team, Planning Department
s-sannoe@ogc.co.jp