הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
מגלן

צוק איתן: כ 1500 אתרי אינטרנט נפרצו במהלך ימי במבצע

2/9/2014 11:00
מתחילת פרוץ מבצע צוק איתן נפרצו כ- 1498 אתרים ישראלים. מרבית האתרים מסחריים מסוג co.il אולם תקיפות רבות התרחשו, "אתגרו" וכשלו למול אתרי הממשלה וצה"ל. מרבית התקיפות והחדירות כללו השחתת-פני אתר והחדרת תעמולה ומסרים בגנות מבצע צוק-איתן, אולם בכ 12% לפחות מהמקרים אותרו תקיפות שנועדו להטמנת קוד-עוין מסג סוס-טרויאני.

האתרים שנפרצו היו מבוססי מערכות הפעלה שונות בעלת יכולות הגנה מבונות ברמות שונות, יחד עם זאת כ 62% מהמקרים האתרים שנפגעו היו מבוססי Microsoft OS וכ 37% מבוססי Linux OS. חשוב לציין כי מרבית התקיפות ניצלו שני מפגעי אבטחת מידע יסודיים : כשלים ברמת האפליקציה ובקוד האתר עצמו והשני הגדרות לקויות במערכת הניהול של האתר.

בתקיפות נפרצו אתרי אינטרנט והושתלו דפי תעמולה פרו-פלסטינים ופר-חמאס, חלק לא מבוטל כלל החדרת תעמולה לאתרים פנימיים ולאו דווקא לעמוד ראשי; מחד חלק האתר שנפגע פחות מוחצן אולם הוא שורד ופעיל למשך תקופה ארוכה יותר. מרבית מהחברות אשר רק הדפים הפנימיים נפגעו לא תיקנו את התקלה בשל אי ידיעה לנעשה או בשל חוסר משאבים נכונים לפתרון טכני של הבעיה. 

הפריצות לאתרי אינטרנט במהלך מבצע צוק-איתן אופיינו ברמה טכנית נמוכה למדיי ופעילות האקינג בעצימות נמוכה. נרשמו מקרים בודדים ולא דרמטיים של מניעת שרות וחסימת אתרים, אולם ברוב המקרים לחברה המתוקפת לקח מספר שעות אם לא פחות מכך בכדיי להתאושש. הקריאה להתאגדות של "כוח הסייבר אל-קאסם" הפועל בשם החמאס וכנגד ישראל לא צלחה.

שי בליצבלאו מנכ"ל מגלן: " למרות שבאספקט לוחמת הסייבר הפגיעות באתרים ומערכות מידע ישראליות היו מועטות ולא מהותית אין לנוח על זרי-הדפנה ויש לזכור כי הגנה ואבטחת מידע הוא עיסוק דינמי ואקטיבי המשתנה מיום ליום".

לחברת מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, פעילות מגוונת בישראל ובאירופה בתחום אבטחת המידע. מגלן עוסקת בייעוץ טכני ובביקורת בתחום אבטחת המידע, מודיעין רשת ולוחמת סייבר לגופים מסחריים וביטחוניים. פעילותה של מגלן כוללת ביצוע בדיקות אבטחת מידע מתקדמות, עבודות מחקר יזומות ומוזמנות, חקירות מחשב ואיתור ומניעת ריגול תעשייתי.

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
מיקה וייס
טלפון 09-7498338
mikav@maglangroup.com